Ting tong ting tong...
Loceng rumah agam milik keluarga Isya berbunyi. Isya terus berlari ke arah pintu rumah dengan hanya memakai singlet purple ketat paras pinggang ngan shortpants jeans yang hanya menutupi punggungnya itu kerana menyangka itu adalah angahnya. Kerana petang tadi baru je angah whatsapp dia kata nak balik rumah. Hmm tak sabarnya nak gosip ngan angah. Heheee
"Jappppp angahh, adik datang ni.. Sabaq satt.." jerit Isya lalu berlari mendapatkan abangnya. Dia terus membuka pintu namun tiba-tiba..
"ARGGGGHHHH!!!" Isya terus menjerit lalu cepat-cepat menutup pintu rumah sekuat hati. Dadanya dipegang. Fuhh terkezutt bak anggg.
' Kenapa dia ada kat sini?! ' omel Isya smbil berlari ke biliknya untuk menyalin pakaian yang lebih sopan.
Diluar rumah Izz masih lagi ternganga dengan mata yang membuntang tak berkedip. Masih terkejut dengan jeritan si gadis dan rezeki yang terhidang sebentar tadi dihadapannya itu. Hehehee
'Fuhhh mantap gilerr body sayang aku ni. Ni yang buat aku tak sabar nak terkam dia malam first nanti kang. Miahahaa. Sabarlah sayang tinggal lagi tiga hari je sayang akan jadi milik abang. Masa tu abang akan gomol je sayang taknak lepas. Ermmm i just want to taste you so badly baby hurmm. Just wait for me. Awrigh... ' bisik hati nakal Izz.
"Eh Izz... Kenapa tak masuk? Mari masuk. Haih budak Isya ni mommy suruh dia buka pintu dia pergi lari masuk bilik pula. Maaflah Izz mommy kat dapur tadi siapkan dinner. Mommy masakkan lauk favourite Izz tau" pelawa Puan Sri Sarah. Izz tersengih cuma sambil mengucapkan terima kasih lalu masuk ke dalam rumah agam milik bakal keluarga mertuanya.
"Maaf mommy Izz datang mengejut."
"Takpe. Tapi mommy pelik kenapa nak dinner kat sini tiba tiba? Lagi tiga hari nak wedding Izz kan. Tak sabar ya nak jumpa Isya hmm. Sabarlah tak lama lagi Isya jadi milik kamu" usik mommy.
Muka Izz panas. Malu! Tu lah kau tak menyempat sangat nak jumpa budak kecil tu. Padahal lagi tiga hari je. Sengal tu kalau dah datang memang tak boleh buat apa lah kan.
"Sarah.. Jom lah makan. Abang lapar dah ni. Ajak Izz tu. Isya mana? Tak turun lagi ke? " panggil Tan Sri Haris yang baru turun dari biliknya. Baru lepas mandi selepas pulang dari pejabat tadi.
"Haaa mari lah Izz. Izz mesti dah lapar. Pergi kat daddy dulu. Oh ye, Isya kat atas lagi bang. Tukar baju kut. Takpelah kita tunggu dia kat meja makan. Kejap lagi dia turun lah tu. "
Lalu mereka bertiga pergi ke ruang makan yang sudah tersedia pelbagai hidangan.
Tidak lama selepas itu, Isya turun dengan jubah princess warna skyblue dengan shawl cream yang dililit kemas. Mata Izz tidak lepas dari memandang Isya. Hatinya berdebar. Dirasakan junior nya turut bangun dari tidurnya yang lena.
'Fuh..baru je tengok budak kecil ni pakai macam ni junior aku dah bangun. Belum lagi kalau dia pakai yang pelik pelik. Lagilah... Fuhhh.. '
Isya tersipu sipu apabila direnung oleh encik tunang tanpa lepas.
'eeei cucuk biji mata tu kang tak pasal pasal jadi kassim selamat.' Isya dalam diam menentang mata Izz lalu memberi amaran secara senyap supaya jangan melihat dia begitu. Izz hanya tersengih nakal. Isya mengambil tempat di hadapan Izz sebelah mommy. Depan mommy angah yang duduk. Sekejap lagi angah sampai.
"Okey jom makan. Izz kamu baca doa makan." arah Tan Sri Haris.
Setelah abis membaca doa angah pun sampai. Angah bersalaman dengan daddy, mommy, Isya dan juga Izz. Lalu masing masing memulakan suapan diselangi dengan tawa mesra.
Tiba tiba...
'Eeei apa benda yang main kaki aku ni. Nak kata aku ada kucing memang tak wujud pon kucing. Sebab aku takut kucing. Dah tu apa yang menggesel kaki aku kat bawah ni?' desis Isya. Dia melihat di bawah meja. Rupanya kaki si encik tunang dia ni yang sibuk menggesel macam kucing garong. Cisss.. Buat penat je aku cuak tadi. Tapi yang ni aku lagi cuak. Sebab ni bapak kucing bukannya kucing. Isya memandang Izz dihadapannya ini. Eeei selamber pula dia makan sambil sembang sembang dengan angah. Dah makan tu makan je lah. Kaki tu duduk diam diam. Urghh. Isya menyepak kaki Izz perlahan.
Dalam hati Izz dah nak tergelak. Dia saje mengusik gadis di hadapannya ini. Geram. Dia comel sangat. Tiba tiba terbit idea nakal di fikirannya.
Kaki nya digesel geselkan dengan kaki Isya. Lalu naik ke betis ke peha. Matanya melihat wajah Isya yang sudah merah. Merah tahan malu or budak kecil ni dah horny? Hehee.. Cute sangat dia ni.
Isya makin tak duduk diam. Mukanya panas. Malu. Dan dia terasa sedap dengan perlakuan encik tunang dia tu. Dia rasa geli. Dia macam nak kan sesuatu tapi dia tak tahu apa benda. Urmm dia mahukan sesuatu. Dia memandang Izz dengan pengharapan. Meminta untuk Izz berhenti atau mengharap sesuatu yang dia sendiri tidak pasti apa dia.
Izz pandang seketika gadis kecil dihadapannya ini. Dia tersengih nakal. Izz mengerti lalu memberhentikan gelagat nakal kaki nya yang meraba Isya di bawah meja makan. Sabar... Lagi tiga hari je wedding kau. Nanti kau terkam lah budak kecil ni puas puas.
Isya mengeluh dalam diam. Kenapa berhenti? Dia rasa sedap tadi walaupun geli. Dia nak sesuatu tapi dia tak pasti. Tapi sekurang kurangnya dia berasa lega kerana Izz tidak mengusiknya lagi.
Seusai makan Izz mula meminta diri kerana ada hal yang ingin dilakukan. Katanya nak siapkan kerja. Yelah tak lama lagi dia nak berkahwin. Nak cuti lama sebab nak honeymoon puas puas dengan kesayangan dia tu. Even dia ni boss, tapi dia tetap buat kerja seperti orang lain. Dia bukan lah jenis bos yang duduk hanya goyang kaki saja.
Isya menghantar Izz dihadapan pintu rumah apabila mommy menyuruh dia menemani encik tunang nya ini mahu pulang. Diikutkan rasa hati dia tak mahu. Dia malu gara gara kejadian di meja makan tadi. Tapi dah mommy memaksa dia pun terpaksa lah turuti.
"Sayang tunggu saya tau. Nanti saya jemput sayang tiga hari dari sekarang." ujar Izz sambil bersandar ditepi kereta Audi R8 miiliknya.
"Okey awak. Saya tunggu. "perlahan saja suara Isya. Dia malu. Izz faham. Mesti budak kecil ni malu pasal kat meja makan tadi. Dia mula mendekatkan diri kepada Isya yang juga bersandar di keretanya lalu mengepung Isya. Mukanya didekatkan.
"Sayang tunggu malam first kita nanti. Abang akan buat lebih dari tadi tau. Heheee" bisik Izz menggoda lalu diselangi gelak nakalnya. Muka isya memerah. Hmm malunya! Isya menolak dada Izz lalu terus berlari masuk ke rumah sambil menjerit..
"Eeei gatal. Dah pergi balik! Pervert!" laju dia berlari ke dalam rumah. Seram sejuk dirinya mendengar suara menggoda encik tunang.
Ermm tiga hari lagi before their wedding. Hati masing masing berdebar . Tidak sabar menunggu hari bahagia itu mungkin.
.
.
.#akhirnya terupdate pon cerita ni. Hahaaa sis takde idea.
#mana mana typo or ada kekurangan sis minta maaf.
#sis harap cerita ni memuaskan hati korang
#sis minta maaf sis banyak kekurangan tapi sis akan cuba yg terbaik untuk korang yang baca cerita ni
#loveuolls
#muahhh😘
YOU ARE READING
You're Mine! Sweetie (✔)
RomanceCOMPLETED✔✔✔ Izz and Isya. Seorang nakal dan seorang lagi pulak manja. Mula mula kenal kat laman maya je. Tapi tanpa pengetahuan Isya, Izz dah lama merisik Isya dan jadikan Isya sebagai tunang tanpa Isya sedar slpas mendapat keizinan daripd mommy...