hiiiiiiiiiiiiiii
Harry'nin bu aralar bu bayrak olayları yüzünden gerizekalıların Louis neden yapmıyor bikbikbik öteceğini düşünmeye başlamıştım ve böyle bir analiz yazacaktım. Resmen bana malum olmuş çoktan mal mal konuşmaya başlamışlar. Louis'nin LGBT+'yi nasıl desteklediğini anlatacağım.
Ayrıca Louis'nin public yaptığı her davranış sonrası Louis istemediği bir şey yapmak zorunda kalıyor. Yani bu durum Louis için kolay değil. Louis buna rağmen desteklemeye devam ediyor.
Şarkı sözleri:
ALIVE:
Herkesin şaşırdığı şarkı bu fakat şarkıya farklı bir bakış açısıyla bakarsanız şarkı tamamen LGBT+ şarkısı.
"Annem bana terapi almam gerektiğini söyledi. Doktora ne sorunum olduğunu bulabilir misin diye sordum."
Bunu yaşayan gayler gerçekten var. Gayliği tedavi edeceğini söyleyen doktorlar var bunun için kamplar var.
"Hey, sorun yok. Bu seni canlı hissettirmiyor mu? Geriye bakma hayatını yaşa. Sadece bu gecelik bile olsa."
Gay olmanın sorun olmadığını kendisini iyi hissettiren şey buysa bunu yaşamaya devam etmesi gerektiğinden bahsediyor burada.
"Went to a party just after the doctor talked to me
I met a girl, I took her right up to the balcony
I whispered something in her ear that I just can't repeat
She said, "OK," but she was worried what her friends will think
She's going crazy
Can't contain it
She asked me, "What should I do, oh?"
I said, "Hey, it's alright.
Does it make you feel alive?
Don't look back,
Live your life,
Even if it's only for tonight."
I said, "Hey, it's alright
If it makes you feel alive.""Bu kısımda she yerine he olduğunu düşünün.
"Doktorla konuştuktan sonra bir partiye gittim. Bir oğlanda tanıştım ve onu balkona götürdüm. Kulağına tekrar edemeyeceğim bir şey fısıldadım. O tamam dedi fakat arkadaşlarının ne düşüneceğinden endişeliydi. Delirdi, şikayet edemem, bana ne yapmalıyım diye sordu. Sorun yok dedim bu canlıymış gibi hissettirmiyor mu, geriye bakma hayatını sadece bu gecelik bile olsa."
Erkek olarak düşününce anlamı ne kadar değişti gördünüz mü? Bir erkek sonuçta eğer come out olmamışsa başka bir erkekle takıldığında arkadaşlarının ne düşüneceğinden endişe duyar çünkü dünya homofobiklerle dolu. Toz pembe bir dünyada yaşamıyoruz.
"Yaşlanmadan önce yaşamalıyız, ne seviyorsak onu yapmalıyız, kaybedecek bir şeyimiz yok, dünyanın yükünü omuzlarımızdan atmalıyız, bir şey kanıtlamak zorunda değiliz."
Şarkının zaten bu kısmı şarkının aslında nasıl bir şarkı olduğunu bize gösteriyor. Çünkü kimseye kanıtlayacak bir şeyim yok diyor. Gayse gaydir. Kimse buna karışamaz. Ne seviyorsak onu yapmalıyız diyor. Bakın bu love who you want to love do what you like gibi kalıplar genelde LGBT+'yi desteklemek için kullanılır. Bunu kullanan insanlar gayet açık görüşlü herkese saygı duyulması gerektiğini düşünen insanlardır.
STRONG:
Bu şarkıyı çevirmeyeceğim. Zaten LGBT+ bireyleri fanlar tarafından tamamen bir LGBT+ şarkısı olarak kabul edilip rainbow flaglerin üzerine sürekli yazıldı. Louis gördüklerine de gülümsedi hatta bununla alakalı bir konuşması da var sanırım bunun onu mutlu ettiğine dair.
Strong'un bir gay şarkısı olduğunun en büyük kanıtı "senin beni güçlü yapman çok mu yanlış?"
Bu dünyada yanlış olarak görülen tek aşk türü eşcinseller arasında olan. Yani bunun daha da bir açıklaması yok. Zaten 1D Strong'u single yapsaydı bundan yıllar önce çok daha farklı bir boyband durumuna gelir çok daha fazla saygı görür ve Strong şu an her yıl hazırlanan gay marşları listesinde başı çekiyor olurdu ama buna izin vermediler tabi.