🎈CHAPTER 11 🎈

2.1K 135 3
                                    

C.A.R.L.T.O N•

" Masuklah Daddy... Thanks Uncle Jimmy... ". Saya mempersilakan Daddy masuk dalam rumah saya, tadi dia dihantar oleh driver dia,Uncle Jimmy also Best Buddy Daddy. Saya pun dah lama kenal dengan Uncle Jimmy. " uncle pun masuklah... ".

" Ehh..tidak apalah Carl. Uncle tunggu dalam kereta saja. Carl bawalah Daddy masuk.. ". Bilang Uncle Jimmy perlahan. Sambil dia menolak wheelchair milik daddy ke dalam.

Since kena stroke 3tahun lepas sudah Daddy pakai wheelchair ni. Memang dia dapat bergerak tapi terhad maka Daddy ambil keputusan untuk pakai wheelchair saja. Kadang-kadang boleh dia berjalan sikit-sikit dngan bantuan crutches.

Apa-apapun saya happy Daddy dapat pergi sini without Mummy known. Selalu saja saya dan Daddy berahsia just like a best buddy, apa-apahal memang kami berdua saling tolong menolong. Daddy memang best !

" where she is? Jangan kasitau daddy ada datang,nanti dia malu pula... ".

" tidaklah... Ada tu didapur.. Nanti saya panggilkan.. ".

Saya kasi pimpin daddy duduk disofa dengan selesa. Selimut tebal yang menutupi bahagian kaki dia tadi saya ambil dan taru didalam wheelchair dia saya sudah simpan tepi.

Maka saya pun cari si Gagap tu. Tadi ada jak. Saya pi dapur, tengok dia sana depan periuk nasi tapi tidak juga dia gauk tu nasi dalam jalung mangguk. Dia fikir tu nasi berlari marathon masuk dalam mangguk? Ehh... Ish !

" Sara? Kau kenapa? ". Saya tunjuk bahu dia dngan jari telunjuk saya macam dia tidak perasan saya masuk dapur. " bisu sudah? ".

Dia pandang saya tnpa apa-apa suara. Yang ketara muka dia macam a bit surprised. " Mr.Carl?... Mr.Carl bawa siapa? Kenapa ada daddy Mr.Carl? Dia tahukah pasal saya tinggal sini? Mu..mummy Mr.Carl ikut juga? Arrhh... Mr.Carl... Saya...saya takut pula ni.. ".

Atukkkoi...mana satu saya mau jawab ni. Pandai takut juga ni perempuan ar... Haha. Saya tidak peduli sama soalan-soalan Sara,biar dia.. Hahaha !

" Kau mau hidang makanan or just talking there? Saya lapar ni.. Daddy saya tidak suka tunggu lama-lama ouh.. ".

Sekali lagi Sara menelan air liur. Hilang konterasi dia kali bila saya sengajs usik dia. Mana ada Daddy saya segarang itu. " Cepat kasi siapkan makanan.. ". Saya bilang terus keluar drpada kitchen.

Sambil saya tersenyum jahaaaat.. 😌

Makan tengah hari kami bertiga sepi sejak Sara terdiam melihat Daddy. Memang dia fikir Daddy garang kali sebab rupa Daddy ada muka garang. Geli hati saya,senang saja mau takutkan si Sara ni. Hmm.. Saya tengok Daddy berselera makan masakkan Sara. Daddy memang suka sayur kangkung masak belacan. Masih tekak makanan kampung, dirumah apa juga. Mummy jarang dirumah apalagi mau masak uruskan daddy, semuanya Uncle Jimmy dan maid yang buat.

" pandai juga kamu masak,Sara. Sedap.. ". Puji Daddy sambil mengunyah. Kali ini dia makan pakai tangan, tiada sudu dan garpu dia.

" terima kasih,Dato'... ".

" ishh..jngan panggil saya Dato.. Panggil daddy saja, lagi selesa. Janganlah Sara takut atau malu sama daddy, Sara sama saja macam Carl. Anak-anak daddy juga bha..". Bilang Daddy kasi selesakan Sara yang nampak tertekan. Sopan saja makan,ingat saya tidak taukah dia makan macam mana.

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now