• S.A.R.A.A.G.N.E.S •Argh! Manalah si kusai ni pegi?! Semalam tidak balik hari ini pun tak balik! Dia pegi mana eh, kereta dia pun tiada ! Call dia,call Stef pun tiada! Abang pun sama tiada! Berpakej kali mereka ni pegi jalan,betul-betul bikin panas hati eh !
“ Non..sarapannya dah siap. ”. Tersenyum Bibik nampak saya turun pegi dapur ni. “ Cantiknya Non, kemas dan menawan bajunya Non.. ”. Puji Bibik lagi dengan senyuman lebarnya pada saya.
Baju kemeja warna merah dan bercorak zebra perantaraannya berserta skrit pendek paras lutut dam kasut flat saya sarungkan dengan rambut saya ikat kemas. And saya calit make up sikit untuk tak nampak muka pucat saja. Bolehla kan.
Dahla saya semangat ni mau bekerja. Haha. Saya bergaya bak modeling depan Bibik,mau harap suami mesti dia happy sakan disana. Ugh.
“ Mestilah. Hari pertama masuk kerja ngak boleh lambat,tau ngak...hm Bik, kalau Tuan ada pulang Bibik call saya ya. Saya risaulah Tuan belum pulang dr semalam.. ”. Ujar saya berbaur kesal dan risau sama si kusai tu.
“ Ya non,jangan risau non. Mungkin Tuan lagi sibuk sama kerjaan Non jangan fikir yang bukn-bukan sih.. ”.
“ Yala Bik.. ”. Saya kasi senang hati saja kalau memang betul dia bekerja entah dimana. Kalau saya ingat mesti hati saya sakit pula. Ugh.
Selesai breakfast dan tengok jam dah pukul 8.30 pagi saya mulakan hari yang indah ini dngan langkah kaki kanan. Start enjin kereta kasi panas kejap baru saya jalan sambil Bibik lambai dari jauh. Tetiba saya rindu sama Mama dan Bapa bila keadaan begini. Saya rindu sama...Mr.Carl juga.
Dimanalah dia ni? Mau saya report polis kali baru dia balik. Entah-entah dia enjoy sama si Cik Pon Shanti kan? Argh,sakit pula ulam jantung saya kalau saya terbayang. Mustahil tidak kan. Apalah saya kalau mau dibandingkan dengan si Cik Pon Shanti siap berpeluk bagai mesra itu ini... Ugh.
Abang pula pegi mana eh? Mustahil dia pegi rumah kakak Elly,mana dia mau muncul selagi hal dia belum selesai. Stef yang setia menanti arahan itu pula pegi manalah? Takkan pegi ikut Mr.Carl juga kalau bercuti? Ish tak masok akal !
Honeymoon pula? Cancel ka? Erk! Tetiba sa rasa menyesal pula bila sengaja jual mahal sama Mr.Carl ni padahal niat dia bagus ba kan. Saya ni belum dapat handel segan saya ba.
Hmm...apa-apalah.
Saya sampai sudah diparking. Nampak kereta milik Kha disebelah ruang kosong,saya parking saja. Awal agknya dia sampai. Hm. Saya pun awal sebab mau belajar beberapa perkara asas daripada Alice.
Tringg bunyi loceng kecil yang sengaja digantungkan pada pintu menandakan ada orang masuk. Saya nampak Alice dan Janice dah sampai,nampak bilik office Kha masih bergelap. Eh bukan dia dah sampai?
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
Художественная прозаBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...