🎈CHAPTER 7🎈

2.2K 135 6
                                    

There remains unto this day
The view from memory's way.
It tells of activities of other days.
With love they managed life's ways.. •

*****************************************************

•C A R L T O N•

Naa..apa kau rasa,Sara?.. Lain kali cepat²lah kenalkan sy sama parents kau. Ini..kau tengok sy macam kindap kau pula😧sy memang sengaja bha mau datang. Sebab sy memang ada trust issue with someone. Tidak boleh sesenangnya sy akan percaya apa orang kasitau. Kes si Sara,yup. Hard me to believe it but when i saw it with my own eyes. I know there have a reason WHY.

Sy sengaja paut pinggang si Sara dekat dngan sy macam lagak couple,happy couple. Tapi tidak juga bha sy lebih² ni. Nanti apa juga fikiran Mama sma Bapa Sara. Nda mau sy kena cop lelaki gete. Im nice person,ok.

" haha.. Apa ni?!.. ". Sempat Sara tepis tangan sy sambil dia bisik. I know i made her mad at me. But i have to. Sy mesti mau yakinkan kalau sy memang betul² kenal dngan Sara. Fuhh..

Sy jeling saja Sara sebelah. Memang tidak faham signal sy bha ni manusia.. Haih!

" Oo..lama dh kenal ke? Atau.. ". Bapak Sara menyoal sy sambil dia kasi duduk bagus² sambil pegang dada dia. Sakit betul dia sy tengok. Kesian..

" Ya,angkol. Sy kerja satu office dngan Sara. Sy cuma office boy saja.. Dr sanalah sy kenal Sara. Dia..baik betul sma sy. ". Sy jelaskan lagi. Kali ini Sara menepuk kuat belakang sy macam sengaja sambil dia ketawa.

" Alaa.. Janganlah cerita lagi.. Haha. Malu sy ohh.. Ma,Bapa, Dia memang suka bergurau.. Hehe.. ". Bilang Sara sama sy dia sempat besarkan mata dia pada sy.

" Ala.. Sayangku. Kau tidak kasitau parents kau kita mau berkah.. ".

" heii.! Kau ni.. Kitakan datang mau melawat, hmm.. Kau pergilah balik kerja nanti lambat pula. Kena marah sama 'boss' lagi.. Hehe! ". Sara sengaja pukul dada sy kuat sampai sy terbatuk! Apa ni kasar² bha?!.. Ish..

" Ya bha kan.. Kalau kau dua masih kerja , nda pa bha Mama ada juga ni. Nanti dua² kena marah oleh si boss. Susah juga nanti tu.. ". Blg Mama sokong Sara.

" Ybha nak.. Doctor cakap nanti jam 3 sy boleh sudah keluar ni. Tiada apa² juga bha ni.. ".Blg Si Bapa pula. Macam sy serba salah juga ni sma durang. Haihh..

Mcm nda ngam pula ni. Sy bukan mau memaksa or bikin Sara dalam kesusahan. Daripada apa yg sy nampak skarang, memang Sara perlukan pertolongan sy juga. Susah bha Sara ni nda pandai faham. Ish.

Ada dokter singgah tempat Bapa Sara,dia check vital sign pada Bapa dia. Seem ok dia bilang boleh balik sudah. Sy volunter mau tolong hantat durang balik juga.

" Tidak apalah.. Nanti sy boleh cari teksi sana depan. Kau kan busy... ". Bilang Sara sma sy masa dia kasi urus discharge Bapa dia di counter.

" Ishh.. Kau mmg tidak fahamkan apa sy cakp? Inilah peluang sy mau kenal² sma family kau. Nda kan nanti tetiba saja sy mau kawin sma kau and them admit yg sy kenal kau begitu saja.. ? Think wise ok.. ".

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now