• C.A.R.L.T.O.N •
Entah dah berapa kali saya lirik jam ditangan. Inilah sebab dia kenapa kekdang saya malas mau drive malam hari tapi demi Sara saya kuatkan juga mau pergi hantar Sara balik kampung. Perjalanan mengambil masa hanya sejam setengah saja itupun Sara dah terlentok lelap disebelah saya. Siap peluk Si Mr.Panda lagi. Kekadang saya harap patung tu pandai hilang,HAHA.hmm...kenapalah sejak kau ada ni,saya rasa mesti mau dekat dengan kau? I'm so freaking scared if i do lost you once again,Sara. Haraplah selepas ini tiada apa yang jadi lagi. Kalau saya tau siapa yang buat siap dia ! Cis !
Hasil daripada siasatan tentang kes Aninda, kemungkinan besar dia ada diugut oleh seseorang. Siapa tidak taulah. Tapi that person seem familiar saja. Kalau mau duit,boleh saja dia kasitau saya,kan. Ini dia ragut nyawa yang tidak bersalah dalam hal ini. Kasihan kepada Aninda. Tega betul orang itu.
Semasa Aninda menjadi tawanan orang tersebut didalam bilik yang tertutup,tiada siapa yang tau dan kenapa Aninda berkurung didalam. Semua CCTv sudah dicheck berkali-kali namun tiada terjumpa kalau Aninda ada bersama sesiapa. Rumitnya ! Saya teruskan saja usaha untuk mengenal pasti siapa orang tersebut dan jangan lagi Sara terlibat. Tidak sanggup saya rasanya.
Entah keberapa kali saya menguap.Sejak jadi husband Sara saya rasa semacam dah jadi lebih bertanggungjawap. Memang berkahwin begini seronok kali. Apalagi kalau kahwin yang tiada kontrak. Contract,hell no... Saya acah saja ada renew some contract depan Sara.
Kenapa mau kontrak bagai kalau hati saya sudah terpaut pada Sara. Kan? She soft and fragile. Hard to conquer her heart. I guess she the one for me..
Sara tergerak kecil terus dia betulkan posisi duduknya disebelah saya. Lehernya lenguh kali..
“ Mr.Carl mau saya take over drive? ”. Soalnya lalu menguap.
“ No need. .” jawap saya ringkas. “ Kejap lagi kan mau sampai sudah. Oh ya, nanti kalau Mama dan Bapa tanya kenapa Sara tinggal kampung,you know what to answer right? ”. Kena ingatkan dia ni.
Sara berfikir kejap,lupalah tu. “ Err... Cakap kalau Mr.Carl pegi outsatiton,kan? Ala jangan risaulah. Saya tau mau jawap apa.. ”. Ujurnya yakin depan saya.
Saya membalas dengan anggukan. Baguslah kalau dia tau. Tak payahlah saya asyik ulang dan remind kan.
“ Mr.Carl...agak-agak orang itu mau apa ya? Sampai dia sanggup mau bunuh saya? Kejadian yang menimpa Cik Aninda itu pasti kerja dia juga kan.. ”. Kata Sara dengan pemikirannya sendiri. Sebab nampak sangat Sara pasti.
Saya angkat bahu tanda kurang sure juga. Mau tuduh seseorang saya tiada bukti juga,tambah lagi orang gila itu bertopeng ski bagai. Macam mana saya mau tau kan..
“ Don't worry about this things. Saya akan selesaikan juga sebab saya terfikirkan someone yang ada niat yang sama juga. ”. Dah lama saya syak dia ni. Who knows kan,kekadang apa yang ada didepan mata tidak berapa jelas.
Harap-harap dia tak larilah.
“ Ouh.. ”. Keluh Sara perlahan. Dia lihat jam ditangan hampir pukul 12 tengah malam. Dalam 20minit lagi akan sampailah dikampung Sara.
“ Arhh...tak sabar rasanya mau makan masakkan Mama. Esok saya masak favorite kau,ya? ”. Teruja suara dia bila nampak simpang nama kampung dia.
Saya kerut dahi,sengaja tak paham. “ favorite saya? Apalah? ”.
“ eleh..macam saya tak tau favorite Mr.Carl ialah ambuyat dan ikan patin masak tempoyak. Kan? Makin handal pula Mr.Carl makan makanan kampung,kan... ”. Sengajalah dia sakat saya ni.
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
General FictionBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...