🎈CHAPTER 4🎈

2.2K 138 6
                                    

~ Better to have lost and loved than never to have loved at All... ~

°°°°°°°°°°°°°°°°

~ S A R A.A G N E S ~

" ty minta maaf bha Ma.. Syyy sendiri tidak tahu dimana hilangnya rantai tu.. Sy lagi sedihhh ni. ".

" Tidak apa bha , Sara. Biarlah , bukan rezekikan. Nanti Sara boleh beli sendirikan sudah ada gaji.. Jangan begitu , tidak bah mama marah kau. ".

Begitulah apa yg Mama sy cakap kasi tenang hati sy..

Fuhh.. Sejujurnya sy masih belum lupakan tentang rantai sy yang hilang itu. Sy tau Mama pasti sedih dengan kecuaian sy bha. Rantai itu sangat² special untuk sy daripada Mama dan Bapak. Sy makan laju² tu nasi goreng tadi , mau kejar masakan takut terlambat nanti...

Kebiasan awal sy bangun ,jam 5.30 am sudah sy siap. Macam adik² sy mau pigi sekolah padahal pigi kerja ja. Kan sy tinggal dikampung, mau pigi bandar raya KK ambil masa dua jam setengah juga. Apa lagi sy ni pakai moto buruk saja. Lepas makan , sy pigi cuci piring .

Sy pigi masuk bilik ambil bag sikut colour grey sy. Sambil² kasi bagus tu muka sama rambut. Ini kalilah sy lawa pigi kerja. Tea lady pun tea ladylah , janji ada gaji masuk. Rambut sy ikat turun bawah saja , mau pakai helmet lagi bogia. 😆

Sebelum turun sy cium pipi Mama , macam biasa. Nda boleh ketinggalan tu.. Kata orang , ciuman pada Mama ibarat pelindung sy daripada apa² kesusahan. Bapak awal sudah pergi menoreh getah sana , jam 4 tadi dia jalan sudah. Adik² sy yg dua orang masih menunggu van yang datang mengambil. Sy lambai mereka sebelum motor dan sy hilang daripada pandangan..

Zoommm 🏍... 😊

*******

Masuk 3 bulan sudah sy bekerja sebagai tea-lady sini company. Adalah juga sy dapat berkawan 2 orang tapi aunty cleanerlah. Bolehlaa.. yang lain sumbung nda mau berkawan sma sy. Entah , mungkin sy 'ugly' mcam mereka cakapkan.. Sy peduli apa juga. Sy datang untuk bekerja bha. Bukan mau mengumpat. Tapi perangai mereka memang bikin sakit hati kekadang. Sy sabar saja.

Mr.Carl mau coffee lagi. Hmm.. Baru juga sy hantar tiga jam yg lepas. Ini baru jam 11 bha. Knapa juga ni orang ketagih betul sma coffee...

Haihh...

Ttuk ttuk.. Macam biasa.

" come in.. ".

Sy masuk saja , dia macam sudah tunggu coffee dia bha. Aii..gete arr tu muka. Buat seram sy saja. Malas sy tengok muka dia , bikin sakit hati saja . Mengada-ada aja tu muka. Sy ampai tu cawan berisi air coffee trus sy mau keluar cepat² dari sini.

" Ehh wait.. Sara Agnes.. ".

Full nama sy dia panggil ni. Tau pula dia nama sy ohh..

" Ya , Mr.Carl?.. ".

" Ada hal sy mau cakap sama kau ni.. Silakan duduk dulu. ".

Ehh.. Serius juga... Hmm..

" Nda apa , sy berdiri saja. Cakaplah apa kau mau cakap.. ". Sy bilang berdiri macam budak² sekolah kana panggil cigu ni.

" Okey.. suka hati kau. Btw sy mau tanya , kau ada boyfriend? I means ada berhubungan dngan someone or something like that... ".

Melopong sy terkejut sma persoalan dia. Apa ni?.. Knapa juga mau sibuk hal sy?.. Ish..

" Kanapa kau mau tau ,Mr.Carl? ".

Dia diam depan sy , sambil jari jemari dia mengetuk tu meja. Mata dia tengok sy.. Apa pula ni lelaki arr.. ?

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now