🎈CHAPTER 24🎈

1.9K 203 21
                                    


• C.A.R.L.T.O.N •

Dua hari sudah berlalu sejak Sara terlantar dikatil hospital. Kali ini saya betul-betul rasa terkilan dengan apa yang berlaku pada Sara. Ini semua salah saya sebab tiada disamping dia ketika kejadian. Pipi Sara ada lebam kesan tumbukan dan akibat kecerderaan pada abdomen dia ialah daripada tikaman daripada pisau. Oh god, siapa yang begini kejam pada Sara! Sungguh saya tidak percaya kalau Sara boleh tertimpa masalah begini.

Nasib saya datang cepat,jika terlambat entah apa yang terjadi pada dia. Malah Doktor menyarankan kalau buat masa ini Sara tidak seharusnya dibenarkan sendirian. Betul-betul saya kebinggungan dengan apa yang terjadi. Entah keberapa kali saya meraup mula dengan perasaan sesal.

" Encik Carlton? "..

Saya terserentak nama saya dipanggil dimuka pintu, terleka memandang wajah Sara yang sedang lena tidur. Saya bangun menyapa mereka berdua. Sepertinya polis penyiasat, tertera lencana yang tergantung dileher mereka berdua. Dekt.Sham dan Dekt.Rozlan saling menghulurkan tangan untuk bersalaman dngan saya.

" Kami berharap Encik Carlton memberi kerjasama dalam penyiasatan kami berkaitan dengan kes Cik Sara. Tapi memandangkan Cik Sara belum sedarkan diri, penerangan dia akan kami record dikemudian hari. Boleh kita mulakan sekarang? ".

Dah tentu. Saya betul-betul mahu tahu siapa penyangak yang gila itu ! Betapa panas sudah hati saya dengan apa yang berlaku pada Sara.

" Sebelum ini Encik ada bermusuhan dngan sesiapakah? Dalam family kah or dalam bidang perniagaan? ".

" Setahu saya tiada,Tuan. Apa kes ini ada kaitan dengan sesiapakah? ".

Puas sudah saya berfikir akan siapakah musuh saya sebenarnya ini. Bukan saya tidak pernah dapat musuh pun, ini sudah melampaui batas kesabaran saya sudah.

" Oh tidak. Kami hanya menjalankan tugas saja. Sebab kami ada bertanyakan pada guard malam yang meronda haritu. Dia menyatakan kalau Condo blok D mengalami masalah elektrik jadi dia ada meronda kawasan condo Encik. Masa tu dia nampak figure seorang lelaki masuk kedalam rumah Encik. Dia fikir itu Encik Carlton.. ".

What?! Jadi...

" Lelaki masuk ke rumah saya? Time elektrik tiada tukah? Erm.. Tuan, setahu saya tiada siapa yang tahu tempat saya tinggal. Ini condo rumah terbaru saya dan bakal isteri... Jadi...Tuan boleh jejak siapa orang itu? Kawasan saya ada CCtv juga. ".

" Pasal itu juga...kebetulan elektrik terputus semua CCtv yang menghubungkan ke kawasan Encik tidak dapat dipastikan. Jadi Encik kenal sesiapa yang mungkin berdendam dengan Encik atau Cik Sara? Apa sebelum ini Encik pernah menerima ugutan daripada telefon atau surat? ".

Surat? Ya memang ada tapi saya mahu selesaikan dngan cara saya sendiri. Saya mesti tahu siapa yang menghantar surat tersebut sebelum polis melakukan lebih siasatan.

" Erm..tiada Tuan. Saya juga tiada terima ugutan daripada telefon maupun surat. ".

Saya terpksa berbohong.

Demi Sara saya akan mencari siapa pelakunya hingga ke lubang cacing ! Sebab dia sudah tunaikan ugutan dia pada saya. Shit.

***

" Mr.Carl reporter yang berada diluar sudah pergi sebaik saya katakan kalau Mr.Carl baik-baik saja. Ada apa-apa lagi Mr.Carl mau saya lakukan? ".

Stef, driver saya merangkap personal assistant saya Juga. Memang menyebalkan kalau ada reporter yang cuba mau kan pusblisti murahan sebegini. Bagi mereka ini bersoal keuntungan bukan soal simpati terhadapa apa yang sudah berlaku. Saya tidak mahu nanti parents Sara tau keadaan anak mereka. Lagi kesihatan Papa Sara sedikit tidak bagus kebelakangan ini. Biarlah saya rahsiakan dulu daripada mereka.

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now