🎈CHAPTER 43🎈

1.7K 128 9
                                    


SAMUEL NAL POV :

Dah tiga hari saya mengintip perempuan yang sudah lama saya tidak temui. Tak sangka dia masih tinggal dirumah ini walaupun tidak berapa mewah. Rasa bersalah saya menyelinap kedalam hati dan tertanya jika dia juga sudi maafkan saya.
Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 2pagi, susah hati saya tetiba bila melihat Elly bekerja hingga lewat malam. Kali terakhir dulu ialah dia bekerja di kelab malam sialan itu dimana Datin Anita telah menakutkan dia. Perkara itu juga masih saya ingati sampai ke hari ini.

Dasar orang kaya!

Tapi bila memikirkan tentan si Datin berengsek itu, ternyata dia ialah mertua kepada Sara dan juga ibu kepada Carl. Argh...kenapa mesti dia?! Apa selama ini Sara tau tentang dia kalau Datin itu ibu Carl yang selama ini

Argh...kusut!

Elly saya nampak dah banyak berubah. Setiap malam saya akan ekori dia ke tempat kerja dalam senyap,bukan dikelab malam tetapi sedabg bekerja disatu restaurant dalam hotel. Kasihan dengan Elly. Semua janji-janji saya terhadapa dia gagal saya lunasi.

Bila Elly masuk ke dalam rumah,saya nampak dia masih teruskan kerja rumah. Saya masih ingat dalam rumah kecil itu hanya ada 2bilik kecil,dapur yang sempit dan juga living room cukup muat beberapa orang saja. Namun hidup kami berdua bahagia saja tanpa gangguan,Elly pun anak tunggal. Hanya emak dia saja yang masih hidup tapi tinggal dikampung.

“ Kau janji takkan tinggal saya lagi tau... Manalah tau si Datin tu kasi kau hadiah lagi kah,saya rasa Datin mau jadikan kau anak ikan dia kot... ”.

“ Ish tak mau aku! Mama cakap sesusah mana pun hidup jangan sekali-kali minta derma dengan orang lain,Datin tu dah banyak kali aku tengok keluar dngan dance boy dikelab.. Tak maulah.. ”.

“ kau..mau sapalah? ”

“ You! Only you... You're my Datin didalam hati saya. ”.

Gelak-tawa Elly kembali membawa saya ke masa silam,sudah lama berlalu sejak 3tahun yang lalu. Saya rindukan sangat dngan Elly. Entah apa berita dia sekarang. Melihat dia dari jauh begini pun saya masih tidak dapat mengawal kerinduan saya kepada dia.

Melihat Elly sudah selamat berada didalam rumah, saya memandu kereta ke satu lagi tempat. Kelab Malam Madame Rosé. Dalam fikiran saya sudah merangka apa tindakkan selanjut saya nanti. Hati saya sudah membara dengan seribu kemarahan yang sedang menyala.

Sesampai disatu parking agak tersorok, namun masih dapat melihat dengan jelas kelab malam tersebut yang dikunjungi orang ramai. Empat orang bouncer sedang menjaga pintu masuk ke kelab tersebut. Rancangan saya mau masuk saja kedalam tapi dah pasti si Cardif Blake yang jaga tempat ini. Dia seorang yang gilakan keuntungan.

Cis!

Kemudian pandangan saya teralih kepada dua pasangan yang baru tiba didepan kelab tersebut. Satu senyuman sinis terukir pada bibir saya, memang tidak sia-sialah saya menunggu disini. Dasar perempuan jalang ! Sebuah camera Nikon saya capai daripada seat penumpang dan serta merta kemesraan itu tertangkap dalam lensa kamera saya. Berklip-kelip satu persatu semuanya akan menjadi bukti saya. Tapi lelaki yang dengan Datin itu bukan Evans. Hm...tak cukup lagikah dia mau mengumpul dosa-dosa didunia.

Bahkan bagi saya Carl sangat tidak layak dapat seorang ibu seperti Datin itu. Ada suami dan anak yang baik pun dia tak tau mau hargai. Dasar jalang tetap juga jalang. Tapi...apa Carl tau tentang sikap ibunya ini? Hm.

Kemesraan mereka berdua dari jauh itu sudah banyak ditelan oleh kamera saya. Bermesra lagak orang muda, nak jijik saya tengok. Dah tentu dia juga tau kalau saya pun dah keluar daripada penjara.

Dalam dua jam kemudian,saya nampak Datin dan lelaki muda tadi keluar daripada kelab malam tersebut dengan berpimpin tangan sambil berpelukkan bagai. Bila kereta Camry putihnya meninggalkan tempat letak kereta,saya pula mengekori mereka dengan jarak agak jauh sedikit. Hanya sekadar untuk melihat kemana hala tuju mereka berdua.

20minit kemudian,kereta yang dipandu berenti dipersimpangan masuk ke satu hotel terkemuka. Saya dah tau,mau romenlah tu. Dengan budak muda gitu sangat tak disangka. Saya sengaja parkirkan kereta jauh sedikit daripada mereka. Bukan dia kenal juga hilux hitam ini, saya nampak mereka berdua keluar daripada kereta dan masuk kedalam hotel itu.

Timbul satu idea pada kepala saya...

****

P/s:sorry ya pendek jak pov kali ini..teda idea ba sa ni. Nda tau knapa. Sorry ya😣

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now