• C.A.R.L.T.O.N •OH-LORD ! Sy drive sebelah Sara nampak dia tertidur pula. Hm,sy rasa mmg dia tidak ckup tidur bah ni malam tadi sb nervous. Tapi kenapa pagi ini sy nampak dia mcm orang sakit bah pula, tetiba lagi boleh muntah. Tambah lagi muka dia pucat mcm orang kurang zat bah. Risau sy😓
Sampai dia traffic lights,sy try bangunkan dia. Berulang kali. " Sara??.. Wake up,dear..! Sara?! ".
Masa itu hanya Tuhan saja tau isi hati sy yang risau sangat dngan Sara, bukan dia tertidur tp pengsan ! More importantly,she still breathing good. Bila lampu dah tukar hijau, laju sy pecut pegi hospital berdekatan.
HOSPITAL.
" thanks Steff,nnti sy call lagi tengok mcm mna.".
Dah call Steff sy pegi masuk kembali kedalam bilik wad dimna Sara sedang bertahan, entah apa berlaku pd Sara. Doktor pun blum bagi keputusan apa yang sdang Sara hadapi skarang. Perasaan risau sy silih berganti bila melihat isterinya kesayangan sy baru saja mencelikkan kedua matanya.
" Carl.. ". Duduknya sy betulkan..
" How you feels? Sakitkah dimna²? ". Soal sy risau.
" pening saja bah.. Eh,dimana ni? ". Dia tengok kiri kanan bilik tersebut, sy terus cium pipi dia pelan.
" don't worry...sayang ada dihospital bah, tadi mau on the way kau pengsan.. ".
"pengsan? ". Dah knapa sy boleh pengsan ni?
" yea.. Takut tau sy tngok kau tidak respond apa² sma sy. "
" Hm,knapa sy smpi boleh masuk hospital ni? Jomlah balik, nanti lambat pegi Center.. ".
Haih bini sy ni, diri sedang sakit boleh pula dia fikir pasal kerja. Dahlah sy risau setengah malam ni takut apa-apa terjadi sma dia.
" Please honey, relax... kerja itu bila-bila masa boleh dibuat bah. Now,kau yg important skarang. Doktor pun blum masuk lagi ni kasitau apa condition kau... okey? ". Kata sy sambil usap lembut genggaman tangan dia.
Sara lambat-lambat baru angguk faham dngan keadaan dia yg lemah itu,entah apa yg menimpa isteri sy ni. Semalam okey saja dia sy nmpak cuma selalu cepat ngantok bah.
" Mr.Carlton? ".
Sy pusing ke arah muka pintu,nmpak Dr. Chien sedang menuju ke arah kami berdua. Daripada wajah dia yg ceria itu sy suspek keadaan Sara ndalah teruk. Maybelah..
" how do you feels,Ms.Sara? Still dizzy? Atau rasa sakit perut yg teramat..? ". Soal Dr.Chien, female doktor yg on-call.
" Sikit.. Tp pening,sangat.. ".Jwb Sara masih lemah depan sy.
" erm.. What's wrong with my wife,Dr? She okey? I'm so worried about her.. ". Sy bilang smbil didalam hati nda berenti praying minta Sara dijauhkan drpd apa-apa yg baddd.
Dr.Chien tetiba kasi sy sehelai paper check-up milik Sara. Sy buka, dlm surat ini semua tentang kondisi Sara. Blood Pressure dia okey, hearbeat pun diparas normal..baca lagi then mata sy terstop pd satu ayat..
Really?!
Hilang terus segala reaction sy pd masa surat itu masih ditangan sy. Rasa mengigil pun ada, happy pun ada, rasa tak percaya pun ada. I means can you imagine that? 😊
" Carl? Kenapa? Sy sakit apa? Kasitau sylah.. ".
Ouh terlupa sy psl isterinya...
" this for real? ". Sy tanya tu Dr.Chien yg tersenyum.
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
Ficção GeralBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...