🎈CHAPTER 14 🎈

2.1K 175 26
                                    


• S.A.R.A.A.G.N.E.S•

Setelah 5 hari berada dikampung, saya dan Mr.Carl balik semula ke bandar , dia mau kerja lagi kan. Ikutkan hati saya mau masih berada dikampung bersama Mama dan Bapa, sedih juga perasaan bila sudah hampir mau 'belaki' ni. Ini kali perasaan dia berjauh daripada ahli keluarga. Rasa menyesal pula bila saya terfikir kalau begini nasib saya nanti.

Walaupun berkahwin secara fake.

Hmm...

Mr.Carl... Macam tidak peduli apa saya rasa ni. Apa juga dia mau pedulikan,saya ni bukan sapa-sapa dia juga bah. Saya sedih kah apakah memang dia akan peduli? Tidak sama sekali !

Argghh... Kenapa pula ni kali dia driver slow betul ni? Selalunya macam cepat juga sampai bandar bah. Saya tengok Mr.Carl sebelah diam-diam saja, sekejap- sekejap dia terbatuk,tarik hingus.

Haihh.. Demankah?

Mustahil deman ni orang. Masih juga nampak macho dia sana driver. Aihh.. Ya juga, sudah dua 2 hari berturut dia ikut Bapa saya turun ke sungai pigi jalan ikan. Ada sekali tu cuaca tetiba hujan lebat,saya pun lupa-lupa sudah ni. Maklumlah hubungan berdasarkan contract ni tidak boleh over 'happy'.

" Mr.Carl? Kau ok kah ni? ". Saya ringankan mulut saya bertanya sama dia.

" Oklah. Duduk saja sana diam. Jngan banyak cakap.".

Atukk! ' jangan banyak cakap? '. baru juga saya ni bercakap setelah sejam berdiam bersama dia dalam kereta. Gilakah apa ni lelaki... Ish!

" Anuuu...bah Mr.Carl... Sa.. ".

" What did i said just now? Duduk diam kan? Kau bising ni kenapa?! ". Dia teriak saya sampai badan saya boleh terhenjut terkejut dengar suara macho dia jadi kasar.

Saya? Saya telan liur saja sebelah dia.

Eeee...dah kenapa ni orang? Period? Sengugut?

Ishh! Malaslah saya macam ni...

Ingat boleh bikin kawan bercakap time macam ni. Sudahlah hujan lagi ni , dia lagi drive kejap laju kejap pelan. Takut juga saya tu... Hmm.

Sudahlah Sara,jngan tanya lagi dia.. Macam kusut jak muka dia tu. Ee.. Nanti makin tanya takut jadi tu 'penanggal'.. Ishh..palis²!

Tidak terasa sampai sudah kami berdua dirumah. Belum sempat saya mau keluar sudah duluan Mr.Carl keluar tinggalkan saya terpinga-pinga di dalam kereta. Cepat juga ni orang gegas masuk. Beg pakaian dia pun Mr.Carl tidak bawa. Haisshhh.


****

Jam 3 petang juga sudah,siap kemas apa yang patut saya masuk ke bilik. Mau limpang ,rasa mau patah pinggang saya penat kemas rumah. Kadang-kadang saya rasa hidup saya ni ibarat 'amah' saja.

Amah yang cantik 😂amahlah sangat.

Ting 📨wasap text drpada 'Sultan'.

MR.CARL: jangan kacau saya skarang ni. Kalau ada sesiapa datang,jngan layan. Kalau kau mau makan makan saja sana. I need take a rest.

Rest?! Betullah Mr.Carl deman ni. Itulah bila saya tanya bagus-bagus maka jawblah bagus. Ini tidak, macam saya ni lalat dia boleh pigi marah-marah pula.
Saya ampai henfon sebelah saya sambil fikiran saya masih berfikir berkenaan 'perkahwinan' kami berdua nanti.

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now