🎈CHAPTER 34🎈

2K 147 8
                                    

DATIN ANITA POV

Panggilan yang baru sebentar tadi diterima oleh Datin mbuatkan duduknya tidak betah. Ruangan pejabat didalam rumahnya telah dipastikan tiada siapa yang tau isi perbualannya tadi. Riak wajahnya juga cemas dan binggung seketika. Skrin laptopnya hanya dipandang sekilas berkenaan penyelidikan baru yang diterokainya.

Argh...where did he go?! 70k bukan amounts yang kecil bagi seseorang yang lepaskan dia daripada penjara ! Bodoh ! Siapa pula yang lepaskan dia ! Tanya Penyelia Warden pun tidak mahu berikan sebarang maklumat !  Bodoh!!!

Sedang dia termenung jauh,lamunan kisah silamnya beberapa tahun yang lalu kembali menerjah sanubarinya. Dia masih teringat ketika pertama kali dia melihat lelaki sasa itu hatinya sudah terpaut dengan pandangan mata sayu si lelaki. Kelab malam khas untuk para Datin-Datin melempiaskan nafsu menjadi tempat pertamanya bertandang dengan kawan-kawan yang sekepala.

Kelab bernama Madame Rosé yang juga dibina oleh salah seorang sahabatnya sudah berjaya mbuatkan Datin Anita yang cantik itu terpengaruh bersama bila setiap hujung minggu akan ada penari lelaki yang separa bogel untuk menghiburkan jiwa kosong mereka. Enjoy sakan seperti orang muda mudi.

Hinggalah suatu malam,dia secara tidak sengaja bertembung dengan salah seorang penjaga kelab malam itu,iaitu bouncer berpakaian kemas yang mengawal keadaan semasa. Baginya lelaki muda hampir sebaya dengan anak lelaki tunggalnya ketika itu. Namun...lelaki muda ini jauh lebih bagus daripada suaminya sendiri. Arh..perkara curang dan intim sudah lali didalam dunianya sendiri.

Bila percubaan demi percubaam untuk menggoda si lelaki muda sasa dan bertattoo itu gagal,Datin Anita sedikit pun tidak pernah mengalah. Baginya,siapa akan menolak jika diberikan wang beribu ringgit. Begitu juga si lelaki tadi.

Suatu malam pada hari biasa..

“ can i buy you some drinks,Handsome boy? ”.

Dia melihat lelaki tadi sedang rancak berbual dengan salah seorang bartender perempuan yang juga cantik. Timbul perasaan dengki pada dirinya.

Oh Datin... No thanks, i kena kerja lepas ni. Belum lagi masanya bertukar syif. Thanks ya Datin.. ”. Balas si lelaki ketika itu bersahaja.

Baginya penolakkan begitu umpama mencalar egonya yang meninggi.Kemahuan dia untuk berkenalan dengan si lelaki muda tadi tidak diendahkan oleh si lelaki gara-gara rancak berbual dengan bartender perempuan itu. Huh.

Beberapa bulan kemudian, Datin Anita mengetahui kalau si Lelaki tadi sedang berpacaran dengan perempuan bartender yang pernah dia kenali. Masa itu timbul perasaan marah dan benci kepada kedua pasangan bercinta itu. Setelah acapkali dia meberikan wang ringgit beribu,hadiah mahal malah berbuah kereta juga pernah dihadiahkan kepada Si Lelaki.

Namun semuanya dipulangkan semula oleh Si Lelaki.

Dan itu mbangkitkan kemarah didalam hatinya.

Tokk! Tokk!

Lamunannya terhenti.

Ditoleh ialah suaminya,Dato Dashan. Sedang memandang hairan kepada isterinya itu,dia yang sekarang sudah boleh berjalan menggunakkan tongkat saja.

“ termenung apa tu?”.

“ Er..pasal kerjalah. You apa tau.. Amboi sekarang bila sudah dapat berjalan,bukan main ya berkepit dengan setiausaha you. Ada apa-apa ke? ”. Perli Datin Anita sambil matanya ligat menjeling kepada suaminya.

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now