🎈CHAPTER 45🎈

1.7K 137 6
                                    


• C.A.R.L.T.O.N •

Saya dah berfikir semasaknya. Dua beg kanvas berisi wang 100k berada didepan mata saya. Patut saja saya bayar Evans daripada dia mencanang perilaku hal Mummy,ini pun Mummy tiada didalam negeri. Staff dia cakap Mummy pegi somewhere,entahlah tak tau kenapa hati saya kurang selesa pasal hal ini. Tempoh seminggu yang diberikan oleh Evans kepada saya untuk sediakan wangnya sudah saya penuhi.

Tempat jam 2pagi dinihari Evans maukan duitnya sampai kepada dia dan dia kata ada habuan atas kebaikan saya sebab sudi lunaskan permintaan dia. Cis,tak guna punya jantan. Saya bersama Stef sedang menunggu ditempat yang dia aturkan untuk berjumpa. Sebelah saya pula ialah Samuel,dia mau tau kalau Evans ialah orang yang telah mencederakan adiknya juga. Kuat betul kuasa melindungi dia kepada Sara.

Hampir 30minit menunggu,akhirnya tiba satu kereta Toyota merah berhenti tidak berapa jauh daripada tempat kami. Bila saya amati,itu ialah Evans. Dan dia memberikan signal lampu yang dikelipkan nya berulang kali lalu beredar.

“ Follow that car,Stef. ”. Arah saya padanya berada diseat driver.

Kereta pun dipandu Stef dengan kelajuan serdehana, entah kenapa Evans membawa kami menyelusuri jalan menuju ke pelabuhan. Kiri kanan jalan raya agak lenggang dan sepi, hanya sesekali lori akan lintas.

“ Kau dngan Sara ok? ”. Soal Samuel tetiba.

Saya sedikit terserentak bila dia mengajukkan soalan itu. Ok apa benda. Dahlah dia tak bercakap dari tadi, ini tetiba dia tanya pula soal Sara pada saya.

“ Okey. Kenapa tanya? ”. Soal saya kembali.

“ Saja tanya. Walaupun kau suami adik saya tak bermaksud saya suka perkahwinan kau berdua atau kau. Dia ada kasitau saya apa berlaku pada perkahwinan kau berdua. Its a contract,right? Kalau tak silap,kau offer dia 20k,kan? Hmm..20k plus 70k jumlah dia 90k. Kenapa? Senangkan kau nak buang duit gitu saja.. ”. Tutur Samuel sambil pandangan dia menghala ke luar jendela. Kedengaran sinis pada telinga saya.

Saya sebelah dia rasa shocked berabis. Tak sangka Sara akan beritahu rahsia ini pada Abang dia. Sangkaan saya betul kalau Sara masih memikirkan tentang kontrak yang memang saya dah cancel. Mungkin dia bertanya ketika Sara masih menjada girlfriend saya agaknya.

“ Look..atas reasons saya berbuat begitu sebab saya tertarik dengan Sara since pertama kali saya nampak dia. Kontrak itu hanya rekaan saya saja eventho memang saya perlukan Sara untuk jadi fale wife saya. After something happen,saya decided untuk cancelkan saja kontrak itu. And now there no more officially contract. Bukan maksud saya mau permainkan Sara... No. ”. jelas saya pelan bila terkenangkan kembali saat saya bertemu dengan si Gagap itu. Lucu pula.

Samuel kedengaran merengus pelan. Dahinya diurut dengan jarinya yang bersarung tangan hitam. Dah serupa serial killer pun ada. Saya tau tentu dia fikir kalau saya permainkan adik perempuan dia,saya bukanlah orang sekejam itu.

“ Banyak sudah kami berdua terhutang budi pada kau,Carl. Tapi dengan alasan apa kau lepaskan saya dengan nilai 70k? Sebab harga adik sayakah?! Kau jangan mau permainkan perasaan Sara dalam hal ini ! ”. Kedengaran nada suara Samuel sedikit marah. Matanya tajam melihat pada saya.

“ Bukan ! Bukan sebab Sara. ”. Sahut ku pelan. Saya pernah nampak Sara menangis bila dia sendiran didalam bilik. “ Mungkin juga sebab Sara tapi apa yang jelas saya ada sebab saya sendiri. ”.

“ Sebab apa,Carl? ”. Soal Samuel. Kali ini suaranya ditekankan memujuk saya untuk berterus terang.

Saya diam seketika. Sempat pula ni laki bertanya hal begitu dalam masa sukar begini. Saya tarik nafas kemudian baru saya bercakap.

“ Actually,saya memang kahwin atas contract dengan Sara. Tapi bila makin lama saya kenal dia makin saya rasa jatuh hati pada Sara sampailah kami berdua berkahwin. About that contract, it's alread cancel. Dia dan Saya memang sah berkahwin. Memang pada mulanya saya mau seperti dalam contract tapi tak boleh. Sebab saya memang sayangkan dia... ”. Jelas saya dengan lancar tentang yang sebenarnya.

“ and sebab kenapa...sebab saya selalu nampak Sara sedih lepas dia pegi berjumpa dengan kau semasa kau masih dipenjara. Walaupun dia tak tau,saya tetap lakukan juga untuk dia.. Saya tiada niat apa-apa lagi. What i do just what i can do for her. Beside i can't watch her sad.. ”. Sbung ku lagi.

Kali ini saya harap Samuel akan paham. Saya tau kalau dia sukar mau terima saya sebagai bakal ipar or one of his family. Tapi soal perasaan saya kepada Sara,saya amat jujur. No lies.

“ Kalau sesekali kau lukakan perasaan Sara,saya akan cari kau. I don't care if you got a plenty of money.. Sara just my only sister that i have to protect. Kau faham? ”. Kata Samuel memberikan amaran pada saya disebalik senyuman dia.

Kekadang saya rasa pelik dngan Sam ni. I means he totally nice person tapi bila melibatkan soal Sara,hes didn't play smooth. Dia sangup buat apa saja demi Sara as a brother. I'm salute too for him.

“ Sir kita dah sampai. Shall we get out? ”. Kata Stef didepan.

Saya tengok kiri kanan semuanya kontena-kontena besi yang besar-besar. Port Maju,kenapa dia mau pegi sini hanya sekadar untuk minta wang ugutan dia? Mental.

“ Kau ada bukti kukuh kalau benarlah si Evans itu yang cederakan Sara? ”

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


“ Kau ada bukti kukuh kalau benarlah si Evans itu yang cederakan Sara? ”. Tanya Samuel.

“ Ya.. ”. Lalu saya pun ambil sesuatu daripada kocek blazer saya. Seutas rantai silver seperti rantai tentera saya berikan pada Samuel. “ ini. Saya jumpa di bilik Sara. A.E merujuk kepada Anthony Evans iaitu Evans. ”. Jelas saya ringkas pada Samuel.

“ beraninya sikeparat tu cederakan adik saya! Sial! ”. Bentak Samuel marah sambil mengenggam erat rantai tersebut.

Saya disebelahnya hanya tersenyum akan kemenangan yang akan berpihak kepada nanti. Tunggulah kau Evans! Huh..

“ so we stick to the plan? ”. Soalku ingin kepastian sambil memeriksa senjata api Bretta M9 ditangan sa,mana tau kurang peluru ka.

All seem good,nice.

“ Yeah... Stick to the plan. ”.

Samuel tersenyum sinis akan apa yang berlaku nanti..

📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)Where stories live. Discover now