• C.A.R.L.T.O.N•Sekali lagi saya pegi jumpa Mummy di dermatologist center dia,keadaan sedikit sepi sebab most of her client yang VIp itu dah balik. Melihat staff dia masih di kaunter sedang menyiapkan laporan,saya hanya menyapa dia dngan senyuman. Lagipun semua staff sini kenal dngan saya walaupun saya jarang datang.
Kiri kanan produk lama dan latest Mummy tersusun rapi,produk daripada untuk rambut hingga badan,ada juga product make-up ikut musim dan trend yang juga saya pernah belikan untuk Sara dulu. Cuma Sara saja yang tak tau.
Mau bawa Sara berjumpa Mummy pun saya rasa takut. Bukan apa takut kalau Sara terasa hati dngan Mummy tambah lagi Mummy dah tau keadaan sebenar Sara sekarang. So now no secret sudah saya boleh buat untuk Sara selain protect dia daripada kemarah dan penghinaan daripada Mummy. Mau backing isteri terasa salah juga sebab yang still saya hormat itu ialah ibu sendiri. Mau tak mau saya kena bawa sorang untuk mengalah saja.. Nasib Sara faham.
Tokk! Tokk!
" come in..".
Saya pun masuk bila ketukkan pintu saya dibalas. Nampak sudah Mummy sana sedang sibuk dengan penyelidikan cream terbaru dia diruangan labotary sendirian nya. Dia hanya tengok saya sekilas,macam muka nak tak nak.
“ ada apa lagi? Dady kau sesat, dia tiada dirumah kalau dia yang kau cari.. ”. Ujar Mummy berkata seolah saya ni tak tau Dady ada dimana.
Saya rasa Mummy pun tau kalau Dady ada dirumah second Mam,pura-puralah Mummy tak kisah konon. Mummy ni ego dia tinggi sangat sebab itu dia disegani.
“ No..I'm here not looking for Dady. I'm here sebab mau cakap dngan Mummy about something.. ”.
“ Abou what? I busy ni. ”.
Busy? Dari dulu sampai sekarang busy saja bila saya mau cakap sesuatu dah lali saya dengar alasan tak mengena itu. Kerusi depan meja office dia saya tarik dan duduki menghadap Mummy yang masih berada didalam labnya yang berkaca itu. Nampak sangat Mummy fokus dengan kerjanya.
Dan begitu juga fikiran saya kembali teringat tentang video dihandycam yang saya terima. Rasa jijik pun ada kalau teringat,tak sangup rasanya mau tengok lagi. Dua-dua sangap macam tak sedar diri. Ergh!
“ Kau mau cakap apa,apa sajalah...I'm busy here.”. Ujar Mummy keluar daripada labnya dengan kot putih mcm kot doktor tu. Terus dia duduk ditempatnya selayak CEO center dermatologist yang berjaya.
“ You still contact with that guy? ”. Soalku terus terang hingga Mummy sedikit terserentak depan saya.
Mummy mendengus pelan sambil tangan dia menyelak satu persatu kertas dibawanya tadi. Kasar dan ada amarah. “ That guy? Hes name are Evans,kau pun tau nama dia. Apa? Ingat Dady you saja boleh kawin lagi dngan perempuan murahan begitu?! Pleaselah. Tiada masa i mau sibuk hal dia and you..jangan mau busy hal i...! ”. Getus Mummy geram.
Mummy still marah dngan hal Dady tapi tak mau mengaku kalau dia betul-betul kecewa. Tambah lagi Dady dah convert to muslim,banyak yang dady mau belajar daripada Iza tapi Dady mengaku dia dah agak tenang sekarang ni. Dengan bimbingan Iza,Dady terima semuanya dngan pasrah dan redha. Itu kata Dady..
Tapi Mummy...still the same.
“ Mummy janganlah begini. Dady ada niat baik mau berkahwin dngan Iza,and you know Dady kan suka berbuat kebaikkan. Dia married with Iza sebab Iza selalu kena ganggu dngan bekas suami dia dan minta wang selalu.. Dady dah uruskan pun pasal itu dan Iza membalas budi dengan married with Dady.. ”. Jelas saya pada Mummy tentang keadaan sebenar.
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
Tiểu Thuyết ChungBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...