• S.A.R.A.A.G.N.E.S •
MASA yang Carl nantikan.
Saya boleh rasa Mumy akan terima kedatangan budak bernama Johnny ini. Mulanya saya pun kurang yakin dngan kehendak Carl mau merawat Mumy dngan cara ini.
Kebetulan yang teramat.. Johnny memang mirip sekali dngan mendiang Lewis sewaktu kecil. Kesian ni anak, kecil lagi dah berhidup susah begini. Nasip bagus Tuhan kasi peluang sama Mumy maukan dia berubah dan hadirnya Johnny dalam kehidupan dia nanti.
Mula-mula pandangan mata Mumy kepada Johnny agak bengis sekali. Dia enggan melihat wajah anak kecil itu namun Carl pandai menenangkan hati Mumynya agar jangan menakutkan Johnny.
Dady pula dia menerima dngan hati yang terbuka. Menerima jika ini ialah tadkir daripada Tuhan dan kedatangan anak yatim ini satu anugerah kepada dia dan Mumy juga. Dady menangis dalam keadaan sukar mempercayai juga.
Kemiripan itu mampu membuatkan orang tua itu hilang kata-kata namun gembira..
" Lewis? He is Lewis..? ". Soal Mumy masih sukar percaya namun kami dapat melihat Mumy dapat menerimanya secara perlahan.
" No.. Nama dia Johnny, Mumy tapi wajah dia mirip sama Lewis. Kan? ". Bilang Carl perlahan.
Mumy memandang lama wajah Johnny yang diam depan dia disamping saya. Terbayang saya kalau Mumy tahu kalau saya pregnant sudah, saya rasa Mumy pasti akan happy atau dia pasti akan terima saya sebagai menantu dia.
Hanya keadaan sekarang belum bagus lagi..
" no ! He is Lewis ! Your brother,Carl.. Oh my god Lewis..! Mumy missed you so much..! ". terus saja tangan kecil itu ditariknya lalu diusapnya pelan.
Lagak seperti seorang ibu yang benar-benar kehilangan seorang anak. Hati saya tersentuh pula, segala kejahatan dia pada abang hilang begitu saja takkala saya melihat tangisan Mumy. Dia merindui wajah itu.
I can feel it..
" oh lewis.. Mumy missed you too much.. Das, see our son comeback sudah ni.. ". Ajuk Mumy kpd Dady sebelah saya. Dady hanya menangguk kepala saja.
Suasana malam itu seperti menanti kepulangan anak yang bertahun, nampak sepertinya Mumy menerima dngan hati yang terbuka. Johnny melayan saja karenah si Mumy.
" Hm,kalau Mumy dah sembuh kau masih mau stay sinikah? ". Bilang Carl sama saya semasa kami berdua mau masok tidur dah.
" Sayang,saya ni ikutkan kau saja bah.. Besides Mumy mcam ngam sudah sama John... ".
" Well..after this kita berdua balik saja pegi rumah sana..lately saya banyak ignore sama kau, kan? ".
" mana ada ignore.. You treat me better sudah ni, ish.. So Mumy akan balik pegi Center kah? ". Tanya saya smbil kemas tu bantal sebelum landing sebelah Carl.
" Maybe.. saya nda suka pula kau kerja kuat begini bah,I'm sure you tired kan.. ". Carl kasi peluk saya erat sambil dia cium dahi saya perlahan.
" ndalah.. Biasa saja.. Hm Carl,boleh saya tnya something sma kau? ".
"apa dia sayang.. ".
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
General FictionBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...