• C.A.R.L.T.O.N •
“ Uh? Kau berdua kenal sudahkah? Seriously?..”. Soalku sedikit terkejut.Yala. Tak sia-sia saya drive macam formula one pegi hospital desa sebab satu-satunya cousin kesayangan saya ada dihospital tersebut. Tanpa beritahu Sara pagi itu,saya terus pecut kereta sebab dengar dia mengalami kemalangan. Budak ni !
Bila saya bawa cousin saya balik rumah pagi itu, Sara serta parents dia masing-masing layan Nanang dengan baik sekali. That why im a bit shocking.
“ Ya..hehe. Sorry..yang sya pegi hospital haritu pasal dialah. ”. Sahut Sara tersengih depan saya. Rasa bersalahlah tu tidak terus terang sama saya.
Nanang saya bawa pegi balik rumah Sara kejap lagi lepas makan tengah baru kami bertolak ke bandar untuk balik. Kebetulan sangat Nanang boleh terkemalangan disini. Nasib tiada apa-apa serius dengan kecederaan dia.
“ Oh..now you do know lies to me.. ”. Ujurku sengaja merajuk. “ I'm your husband... ”. Sambungku kecil suara disisi dia.
“alaa...sorry lah. ”. Pujuknya lagi sambil pegang tangan saya dengan lembut. “ saya tak sengaja pun mau rahsiakan drpada Mr.Carl... Sorry! ”.
Saya buat muka seposen. Memang saya marah sangat. Marah dengan dia dan juga Nanang, boleh dia lepas okey sedikit baru mau call saya. Bukan main risau saya gara-gara dia. Ini kalau Nanny Shima tau,mau kena tarik sideburn saya !
“ Ehh.. Mau juga pujuk dia. Dia kalau merajuk tak payah kau mau pujuk, biar dia Sara. Haha. Mcam bukan kau jer,Carl.. Buruknya muka ! ”. Celah Nanang baru tiba diruang tamu. Macam gaya baru lepas mandi sudah dia.
“ mind your on bussines. How come kau boleh accident sini? Motor kau okeykah? Jalan sini banyak lubang,bahaya sikit untuk motor.. .” ujurku pada Nanang tengok muka dia riak sakit bila tangan kanan dia tergantung tu terkena bucu kerusi.
Dia tersengih tengok saya. “ ala..biasa saja. Ah..anyways, aku tak tau pula kalau Sara wife kau. Hmm..kawin pun tidak inform aku. I'm your favorite cousin,ok? ”. Merajuk pula dia.
“ Saya pun tak tau kalau Mr.Carl..eh..Carl cousin kau. Hmm... No wonderlah style kau sebijik sama macam Carl.. ”. Pintas Sara lagi sambil menuangkan teh panas dr teko ke cawan kosong milik Nanang.
“ Oh..so Carl pun tidak kasitau kau kalau dia ada cousin? Amboii... ”. Kata Nanang geram pada saya. “ dia kan suka alone forever. ”. Ujurnya kecil suara tapi saya dapat dengar juga. Perlahan dia teguk teh tadi.
Saya diam saja tengok muka dia. Kesian pun ada, ada sebab kenapa dia tak mau call saya. Ini dia call pun saya rasa terpksa sebab jarak bandar dan kampung jauh sedikit. Nak lagi motor dia tengah rosak. Mau harapkan parents dia? Jauh sekali.. Sebab itu saya dengan ikhlas hati tanggung perbelanjaan dia dan untuk dia belajar Sebab Nanang memang budak genius.
“ anyway...kau buat apa di kampung sini? Ada outdoor projek kah? ”. Soalku duduk bersandar sudah. Sara sudah pegi ke dapur tolong Mama masak,katanya.
“ Yup...dean suruh kami cari villages styles photoshoot untuk sem ni. Aku dengar hujung kampung ini ada satu air terjun yang sangat cantik ! Aku pun teringin mau tengok kan...tapi tak sangka jadi macam ni. ”. Jelasnya sambil menjamu ubi kayu rebus.
YOU ARE READING
📃THE GENTLEMAN CONTRACT! 🖋 (COMPLETED)
Ficción GeneralBila hati tertutup untuk menerima cinta orang lain,datang seorang pari-pari yang menyakitkan hati saya dengan karenah dia,Sara Agnes. Hari demi hari saya seolah telah jatuh cinta pada dia hinggalah sesuatu terjadi kepada dirinya.. Kemudian sesuatu t...