Je vedro, z kluků teče, jako by byli přinejmenším na poušti. Ještěže je tu les a jeho, alespoň trochu blahodárný, stín.
Chlapci se povalují v chládku rozložitého smrku a sní o dobrodružství, které by je jistě potkalo třeba někde v deštném pralese na břehu Amazonky.
Vtom se z dálky ozve táhlé zahřmění. Kluci se jen neradi vracejí do reality, kde, podle jejich mínění, nemohou prožít žádné skutečné dobrodružství. Líně vzhlédnou k obloze.
Těžké , temné mraky ale vypadají opravdu hrozivě. A na vyprahlou zem už dopadají první velké kapky deště.
,,Rychle," vyskočí Honzík, ,,do stanu!"
Během chvilky jsou všichni, i se svými bágly, namačkaní pod jeho tenkou stříškou.
Bubnování dešťových kapek zesiluje.
Spouští se pořádný lijavec.
Honza se starostlivě rozhlíží po stěnách jejich dočasného příbytku:
,,Hlavně se nedotýkejte stříšky ani stěn, nebo sem začne pršet,"vyhrkne.
,,Že by i tento nejnovější vynález měl onu Achillovu patu všech stanů?" udiveně vzhlédne Pavel. Honza jen pokrčí rameny, není si jistý a nechce riskovat.
Sesednou se tedy ještě těsněji k sobě a s úzkostnými pohledy vnímají zběsilé bušení těžkých dešťových kapek do jejich nepatrného příbytku.
Vtom se objeví oslnivý záblesk a po chvíli zazní burácivý hrom, jehož hrozivá ozvěna se rozléhá okolím. Současně se zvedá i silný vítr.
Situace začíná být vážná. Nový záblesk a kluci začínají počítat.
„Dvacet sedm, to je eště dobré,"zhodnotí situaci Pavel. Ještě však ani nestačí dokončit větu a je tu nový záblesk. A hrom se tentokrát ozývá mnohem dříve.
Bouřka se nebezpečně blíží.
Pavel nervozně doluje ze své paměti útržky toho, co o ní kdy slyšel a vážným hlasem pronáší:
,,Blesk prý uhodí nejčastěj do toho nejvyššího stromu."
,,Nebo do osamělého," doplní Honza a Ruda hned bojácně pípne:
,,Ale, my sme jen kousek od stromů."
Jeho úvahy přeruší nový záblesk a silné hřmění.
,,Já, někde sem četl," vrací se po chvilce Pavel ke svým vzpomínkám, „že blesky přitahuje i větší vodní plocha."
,,A my sme přímo u rybníka!" vydechne Ruda a začíná blednout.
Honza, jenž z jeho hlasu cítí ohromný strach, snaží se ho trochu povzbudit:
,,Horší by bylo, dybysme byli někde na poli, nebo na nějakém kopci."
Další záblesk a mohutné zahřmění mu v tom ale moc nepomáhají.
„Hmm," přidává se Pavel a snaží se, aby jeho hlas nezněl moc roztřeseně ,
„tam by to do nás asi napralo stejně, jako třeba do toho osamělého stromu.
Stále silnější déšť a prudký vítr cloumájí lehoučkým stanem. Voda začíná prosakovat už i do jejich chabého příbytku. Zvuk jednotlivých kapek se slévá do silného dunění.
Kluci, ohlušeni řevem běsnících živlů, se dál vyděšeně tisknou k sobě a už nemají náladu na povídání.
,,Devět!" vyhrkne zděšeně Pavel po dalším mohutném zahřmění, ,,už jenom devět! "
ČTEŠ
Mimo civilizaci
AdventureTři obyčejní kluci chtějí dokázat rodičům, ale i sobě, že nejsou tak zhýčkaní a dokážou žít i bez civilizačních vymožeností i bez pomoci rodičů.