"Ape?? What is going on right now, Mama.. Papa?? Nak suruh Ia masuk sekolah tu ke?? Tolonglah Pa, Ma.. Ia tak nak.. Ia sanggup tak makan hanya kerana Ia tak nak pergi sekolah tu.. "kataku dengan sedih.. Sekolah dulu tu dah cukup buat hati aku ni sakit.. Sedih sebab kene pindah.. Then tak kan nak suruh aku pindah lagi.. Aku dah biasa dengan kawan - kawan.
"No way.. Papa tak kisah Ia.. Ia kene masuk jugak sekolah tu.. Ia.. Ia ade potensi untuk belajar tinggi.. "Kata Papa kepada ku.. Aku tetap tak boleh terima... Aishhh.. Kenapa aku yang perlu tempuhi semua ni? Pelik aku. Kenapa perlu pindah sekolah?
"Nae..Ia memang layak masuk sekolah tu... Ia akan masuk sekolah tu... "Kataku dengan pasrah.. Tapi hati aku rela sebab Papa dengan Mamalah yang lahirkan aku.. Besarkan aku sampai umur aku 13 tahun..
~T_T~
"Hai, guys.. "Kata Ia.. Ye.. Dia ialah Tengku Iana Aeka.. Anak CEO dari Jepun... Bapanya orang Jepun Mix Melayu dan ibunya orang Korea Mix Melayu. Itu yang membuatkan muka kawannya unik. Cun giteww.
"Hai.. Kenapa muncung je ni?? Senyumlah sikit.. "Kataku.. Aku Kisha.. Kawan Ia.. Kawan baik ye.. Bukan kawan biasa..
"Aku dah try untuk senyum.. Tapi hati aku sedih. "Kata Ia dengan sayunya.. Kenapa ni Ia?? Why you being like this? Tell me, honey.
"Kenapa? Kau kene pindah ke?? Tolong jangan cakap yang kau nak pindah.. "Larang aku.. Aku tak nak kehilangan Ia.. It too much pain if someone you love leave you..
"Aku terpaksa cakap.. Memang aku kene pindah sekolah.. Hari ni hari terakhir sekolah kat sini"kata Ia.. Ya Allah kenapa kau duga aku begini. Ia yang baik.. Ia yang tulus.. Aku akan sentiasa rindu kau selalu.. Selalu sangat.
"What!!! "Terkejut aku.. Semua budak dalam kelas tu boleh menjerit.
"Oii, Sengal... Pekak telinga aku dengar. Tak boleh ke korang slow sikit, senget punya kawan. "Marah ku kepada kawan kawan.. Sengal punya kawan.. Nasib baik korang ni kawan aku.. Kalau tak memang aku tempeleng kepala kau.Bukan tu je.. Mahu ada yang masuk gaung karang..
--Iana Aeka POV--
"Sorry.. Sorry.. Go ahead.. Sambung balik eh?? "Kata Liya sambil tersengih-sengih.. Aku hanya mengeleng sahaja. Sungguh tak faham dengan budak kelas aku ni.
"Okey lah tak yah nak bersedih sedih lagi okey.. "Kata ku.. Sedih hati ini ingin melepaskan korang..Aku sentiasa merinduimu kawanku.. Setiaku hanya padamu.. Dont worry.. Aku takkan jadi seperti kacang lupakan kulit.
Melepaskanmu bukan mudah bagi ku untuk melarikan diri ini. Kan dah mula Lagu Dah ramai orang yg aku rindu. Kau baru je nak masuk dalam list..
~T_T~
Balik sekolah..
"Bye, ayang kita ni.. Anje akan selalu rindu ayang tau.. "Kata Kisha dengan muka yang dibuat buat sedih.. Tiba tiba... Iana mengetuk kepala Kisha..
"Sengal.. Kau ingat aku ni ayang kau eh?? Kau ingat kau tu manja sangat ke?? Nak muntah aku dibuatnya"Kata Iana dengan muka yang 'nak muntahlah'.
"Hahahahah.I will miss you honey. " Kata Kisha..
"Yelah yelah.. Aku pun akan rindu kau jugak"kata ku.. Dengan sayu sekali.Siapa tak rindu kawan yang selama ni ada untuk korang..
"Bila turn kitorg?? "Kata Aish.. Kata kata Aish memang mencuit hati aku untuk ketawa.. Kawan kawan yang lain pun sama jugak..
"Kejap ye"kata Kisha.. Lajunye budak tu.. Tahulah Atlet.. Tapi tak payah lari laju laju..
"Nah!! "Kata Kisha.. Bapak laju gila... Kisha memberikan Iana sebuah bungkusan.. Keciknye.. Sekali tengok. IPhone 5!! Terus Iana meluru memeluk Kisha.. Kawan baik yang aku takkan jumpa lagi
"Thanks Kisha.. I love you so much.. Thanks sebab kasi aq benda ni.. Aku akn guna selalu.. "Kataku..
"Aku dah simpan nombor aku dalam tu. Janji dengan aku yang kau akan gunakannnya selalu"Kata Kisha dengan muka yang hampir mengeluarkan air mata..
"Janji!! "Kata ku..
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
JugendliteraturJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...