"Weh.. Betul ke apa yang kau kata kat kitorang tadi,Qai.. Aku rase macam nak nangis syioott.. "Kata Flora.. Boleh dikatakan Flora ni drama queen. Kalau dia berlakon awesome gilaa.
"Betullah.. Hazim saksi tau.. Kau tahu tak.. Aku tanya Iana.. Aku tengok reaksi dia.. Macam risau, gelisah. "Kata Qaisara. Dia harus menegakkan kebenaran. Bak kata Papa Zola, Kebenaran tak akan muncul bila kau tak bagitahu.
"Kebelakangan ni Iana selalu bersendirian.. Nak tak kalau kita ajak Prince sekali buat party sempena perpisahan kita.. "Kata Lily.. Lily ni kalau ada something happen dialah orang pertama yang bagi cadangan..
"Okey gak.. Nanti aku wassap Kiki. Or Hazim"kata Qai.. Qai adalah yang paling berani antara diorang."Bila nak buat?? "Tanya Flora
"Baik kita buat 2 hari sebelum transfer "cadang Lily.. Haih Lily.. Kalau boleh dia semua nak aturkan.. Sabar jelah..
"Okey.. Cun.. "Serentak.. Nampaknya rancangan ini akan ada..
"Sebelum tu balik ni jom kita gi shopping dekat Grand Mall.. "Cadang Lily.. Dia lagi... Jadi shopping dkt Grand Mall jadi..
"Jangan lupa bawak Iana plak"Kata Flora
"Yeye.. Mana boleh lupa leader kita tu.. "Kata Qai..
Throwback aka TB
"Weh... Kau rase sape patut jadi Leader group kita?? "Tanya Qai.. Mulut Qai.. Memang straight to the point.. Mata semua memandang Qai.. And then pandang Iana yang tengah makan.
"Kenapa korang pandang aku?? Jangan cakap aku yang jadi eh"larang Iana. Jangan suruh dia jadi leader. Mahu nanti jadi kalender karang.
"Hehehehe.. Bolehkan? "Tanya Flora..
"Pleasee.. "Rayu Flora, Qaisara dan Lily. Siap buat muka comel lagi. Ingat comel sangatlah tu.
"Yelah yelah. Korang nikan. Nasib kawan aku.. Kalau tak.. Hermm"Mengalah jugak akhirnya Iana
Back to now
💕ANGELS💕
Qai💣
@Aeka👑.Jom ikut kitorang gi Grand Mall.. Kul 9 today.. Bolehkan??Flora🌸
Haah.. Jomlah Leader. Pleasee..Let me think.
Lily🍃
PleaseeYelah...
Qai💣
Yeah.. Cepat tau.. Kitorang tunggu dekat GreenMintEnd Conversation
Haih... Sekarang kul 7:30 ..Baik aku gi mandi kejap.. Then bersiap.,bisik hati Iana.
At the same time
"Bro.. Jom keluar.. "Kata...... Tahu sangat dia ni..
"Jom.. Grand Mall.. GreenMint.. Kul 9 sharp.. If not.. I will kill you"jawab aku.....At Grand Mall
Ternampak satu figura yang amat dikenali Hazim.. Tapi di biarkan je..
Aeka pada waktu itu memakai dress hitam, purse warna hitam putih. Rambut hitam ori. Heels 3 inci hitam.
Mereka berjalan menuju ke GreenMint. Sedang Iana leka dengan telefonTiba tiba..
"Auchhh... "Jerit dia perlahan..
"Sorry sorry.. Saya mintak maaf sangat sangat"kata lelaki yang melanggar Iana sebentar tadi.
"Takpe takpe.. Salah saya juga tak pandang depan"kata Iana.. Salah Iana jugak.. Main henfon je kejenye..
Sekali pandang atas melihat siapa yang memandangnya..Terpaku...
Hazim.. Aiyoo.. Macam mana ni.. Dahlah Iana tak pakai spek. Dia kenal Iana ke tak hah??
"So.. Cant i go now?? "Tanya Iana kepada Hazim. Harap harap dia tak perasan tu Ianalah..
"Yeah.. Yeah.. Why not?? "Cuak Hazim.. Cepatnya Iana jalan.. Tak padan pakai kasut 3 inci.. Akhirnya sampai jugak.. Nampak Qaisara sedang melambai ke arah Iana yang berjalan menuju ke mejanya.
At the same time.. (At the same time lagi)
Hazim macam kenal je perempuan yang dia terlanggar tadi. Tapi bila hah?? Hazim rase macam perempuan tu dekat dengan die aje. Mungkin hanya bayangan nye sahaja.. Sambil fikir tentang perempuan itu.. Dia berjalan menuju ke GreenMint..
At the same time(lagi..)
Hazim ternampak perempuan itu sedang mencari seseorang.Dan tangannye melambai kepada seseorang.. Dah orang itu ialah Qaisara.. Siapa perempuan tu?? Apa kaitannya dengan Qaisara and the gang?? Haih.. Bermacam macam soalan ada kat kepala dia ni.. Mahu pengsan nanti..
"Oii.. Tengok ape?? "Kata Airiel.. Haih... Budak ni.. Pandang sahaj jam.. Kul 9 tepat sayang..
"Nothing.. Bagus.. 9 sharp.. Dah jomlah masuk"kata Airiel..
"Jom"kata Hazim..
At the same time(Arghhh.. Gila Auther nanti)
"Wehh.. Tengok tu"kata Lily.. Tangannya menunjuk dekat Hazim..
"Hazim buat ape kat sini?? "Menjadi persoalan Angels
"Dahlah.. Ni aku nak cakap sikit kat Leader kesayangan kitaa ni"kata Flora menghentikan persoalan tersebut.. Ia tergantung..
"Apa dia?? "Balas Iana.. Flora ni peliklah..
"Kenapalah kau cantik sangat.??Tapi nerd hah?? Keluar memang tak pakai spek eh?? Kenapa kat sekolah pakai setiap masa honey??Seriously weh..Kau cantik gila bila tak pakai spek"Bertubi tubi soalan keluar.. Yang lain hanya memandang Iana dan mengangguk tanda setuju dengan pertanyaan Flora..
"Sabarlah.. Kenapa aku cantik.. Mungkin Anugerah daripada Tuhan.. Who knows?? Nerd.. Aku terpaksa jadi nerd. Haah.. Cus aku bukan rabun sepenuhnya.. 20-80 je.. Soalan terakhir tu pikir pikirkan la ye..BTW thanks Flora"Jawab Iana.
At the same time(Oh My God.. My phone(kene baling))
"Weh.. Kau tak pelik ke tengok diorang.. Cer tengok tu.. "Mulut Airiel muncung menunjuk ke arah Angels.
"Yang aku kenal.. Qaisara, Lily ngan Flora je.. Yang lagi sorang tu aku tak tahu.. "Kata Hazim kepada Airiel..
"Haah.. Apa kata kita tegur diorang.. "
Kata Airiel. Tersedak dibuatnya Hazim."Kau okey tak? "Tanya Airiel.. Pelik jugak dengan Leader kesayangan dia ni.
"Okey okey"jawab Hazim.
"Jom"kata Airiel.
At the same time(Again and again and again)
"Weh.. Hazim datang sinilah.. Cover cover"kata Lily..
"Hai, girls"kata Hazim setelah sampai dekat meje Iana and the gang.
"Hai, Hazim.. Anything?? "Tanya Flora.."Nothing.. I just want to ask.. Who is she?? "Tanya Hazim.. (Oiii.. Kau nikan memang tak tahu malukan..)Tergamam syiakk..
"Why you ask me?"Kata Flora..
"I ask you because if I know who she is I dont ask you Flora. "Kata Hazim.. Speaking pulak..
"Ok.. You win. Let me tell you. She is ...Syafryna"kata Flora setelah mendapat isyrat daripada Iana supaya jangan bagitahu nama dia.
"Syafryna? Who Syafryna?"Tanya Hazim. Hazim bagai terpaku melihat Iana yang dia kenali sebagai Syafryna itu.
"..."Buntu Iana nak menjawabnya..
"Ohh.. I see.. So cant we join you dinner? "Tanya Hazim
"Sure. Why not?? "Kata Lily.. Hazim masih sama tidak melepaskan pandangannya dari Iana.
Balik..
"So.. Bye.. Aku nak balik ada hal ..Bye honey"kata Aeka.. Sambil tersenyum manis..
TO BE CONTINUE
So.. Ada watak Syafryna? Siapa Syafryna.. Oh.. Dia cuma watak yang mengantikan Iana. Supaya dapat lari dari Hazim. Hehehehebh
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...