Sedang Iana sibuk mengiron baju, terdengar ringtone DNA di telefon canggihnya itu.
'Hishh. Siapalah tu? 'Rungut Iana dalam hati.
Iana menarik iron tersebut ketepi dan terus berjalan ke arah IPhone 7+ nya.
Daniel Hazim 🔪 calling you...
"What do you want? "
"Nothing. I just want you datang dekat Ground Floor now! "
"Kau ingat aku ni kuli kau. Nak dengar cakap kau"
"Oh, please. You are my girlfriend. I want to meet you for a date. Can I? "
"Tengoklah"
"I say now! "
Tuttt
"Huh. Like do I care? "Kata Iana perlahan tanda protes sambil meletak tangannya ke bahu, mata ke atas. Dia terus menyambung kerjanya yang tergendala akibat panggilan sia sia Hazim tadi.
Knock knock
Iron ditangan Iana itu baru mahu mendarat di destinasi tetapi tergendala sekali lagi akibat gerangan orang yang mengetuk pintunya.
"Iana Aeka. Open the door now!"Iana menjeling ke arah pintu. Dia kenal gerangan suara tersebut. Siapa lagi kalau bukan Hazim.
"Iana. Bukalah pintu tu. Bingit aku dengar Si Hazim tu memekak kat pintu bilik kita. "Kata Qaisara sambil menutup telinganya dengan bantal sebab Si Hazim tu asyik mengetuk pintu bilik 108 dengan kuat. Iana hanya menuruti kerana dia tak nak buat bising dekat floor ni.
"Hah! Kau nak ape? Dah habis memekak kat depan pintu bilik aku? "Tanya Iana dengan nada yang sengaja dibuat marah. Kalau ikutkan malas juga nak jalan ke arah pintu. Macam tempat dari tempat iron hingga ke pintu sejauh 100KM.
Hazim hanya melihat Iana dengan muka selamba. Dia tak takut pun dengan Iana. Tak macolah kalau hero takut dengan heroin. "Kan tadi dah kata, date jom. Please... Aku nak cakap something dengan kau. Please. "Kata Hazim sambil membuat muka comel. Oh please. Iana takkan terpedaya dengan muka comel dia tu.
"Pergi jela, Iana."
"Kang ada yang kena purpose dekat depan pintu karang"
"Stop make a drama"
Iana memandang gerangan orang yang menyampuk katanya. Aikk. Bukan menyampuk sebab belum kata apa apa pun. Flora, Kiki dan Qaisara. Itulah orangnya.
"Yelah yelah. Tapi sebelum tu aku nak ambil barang. "Kata Iana. Hazim yang dari tadi buat muka sayu terus tersenyum ceria. Iana menjeling. Terus dia masuk kedalam bilik untuk mengambil barang dan mematikan suis iron. Kang ada yang terbakar hotel karang.
Iana keluar dari bilik dengan IPhone 7+ dan purse ditangannya. Iana bagi isyarat Jom dan terus berlalu pergi. Hazim terus mengikut Iana dan terus berjalan seiring dengan Iana.
Perjalanan mereka hanya menaiki teksi. Destinasi tetap Iana tidak ketahuinya. Hazim yang rajin sangat bawa jalan jalan. Motif? Donno.
"Okey, sir. We arrive now"kata pemandu teksi itu. Kelihatan lampu lampu yang bergemerlapan. Oh my god. Lotte World. Tempat yang selama ni Iana idamkan.
Iana keluar dari teksi dengan mulut melopong tanda terkejut dengan surprise yang diberikan kepadanya. Iana terus memandang Hazim sambil tersenyum manis.
"Oh my Victoria Secret. Kau nak belanja aku pergi sini ke? "Tanya Iana.
"Yes"balas Hazim sambil menunjuk dua tiket Lotte World.
"Thank you so much. "Kata Iana dengan terus meluru ke Hazim dan terus mencium pipi Hazim sekejap.(Ops.Terlebih byuntae pulak) Hazim terkejut dengan tindakan drastik Iana. Iana yang tadi malu dengan perbuatannya tadi terus berjalan pergi memasuki Lotte World itu. Hazim tersenyum. Dia terus berlari dan berjalan seiring dengan Iana.
"You are blushing, honey"bisik Hazim ditelinga Iana.
"Naa. Iam not blushing"balas Iana.
"Yes you are. Nak cermin? "Tanya Hazim.
"No. Thanks. "Balas Iana
Iana hanya berjalan tanpa memandang Hazim. Baru dia perasan yang Lotte World ni macam Disneyland ataupun Colmar Tropicale.. Iana tahu pasal Colmar tu pun, kawan dia yang cerita... Okey. Malas nak throwback..
Sedang Iana sibuk berjalan.. Hazim dari tadi hanya memegang handphone nya...
Klik...
Iana memandang ke arah Hazim yang berada di belakangnya.. Jelingan tajam diberikan kepada Hazim...
"What are you doing, Daniel Hazim?"tanya Iana kepada Hazim dengan muka yang 'kau nak kena bunuh dengan aku ke?'
"Nothing"jawab Hazim dan terus menarik tangan Iana untuk bergerak menuju ke tempat ice skating.Sebenarnya, Hazim mengambil gambar candid Iana dari belakang.
"Heyyy"marah Iana.....
Sesampai sahaja di Ice Skating Palace, Hazim terus menuju ke arah kaunter dan hanya meninggalkan Iana yang dari tadi hanya memandang tempat yang menjadi idaman semua Kpopers.
Setelah dia perasan akan kehadirannya ditinggalkan.. Terus Iana berlari menuju kearah Hazim yang berada di kaunter itu. Sesampai sahaja disana, Hazim memberi Iana satu kasut ski berwarna hitam putih. Iana mengambilnya dan memakainya manakala Hazim memilih warna yang sama.
"Kenapa pilih warna yang sama?" Tanya Iana kepada Hazim dengan muka yang tak suka dengan tindakan.
"Sebab kitakan Couple of the Year. Ingat tak?"kata Hazim. Sekelip mata, Hazim dan Iana mengingat kembali peristiwa 2 hari sebelum pergi ke Lotto School."Hmmm. Dah jom"kata Iana sambil memalingkan mukanya dari berjumpa dengan anak mata Hazim. Iana menarik tangan Hazim. Hazim hanya tersenyum melihat tindakan Iana lalu mengikut sahaja apa yang dilakukan oleh Iana.
Iana menunjukkan skil meluncurnya kepada Hazim. Hazim bagai terpaku melihat Ice Queen ni. Memang padan sangatlah dengan perangai Ice dia tu. Ice meet Ice. Double Ice. Hahahahah
Setelah Iana menunjukkan skilnya, kini giliran Hazim pula. Hebat juga. Mesti selalu berlatih ni. Entah entah Tengku Haziq tambah gelangang Ice dekat belakang istana tu. Tu yang terlebih hebat tu.
Mereka meluncur bersama sambil memegang tangan. Dah macam orang yang bercinta pula. Kalau Hazim ada buat lawak, Iana ketawa. Iana buat lawak, Hazim ketawa. Mereka bagaikan berada di satu tempat yang tiada orang langsung.
"Alahaii.. Diorang ni memang Couple of the Year lah"kata seorang perempuan disatu sudut.
"Kan, Qai? "Kata kawan perempuan tersebut.
"Jealous aku tengok diorang"balas Qaisara.
"Aku harap Kiki romantik macam tu"kata Flora.
"Bosanlah duduk sini. Diorang ni main berapa kali? "Tanya Lily setelah mendengar perbualan Qaisara dengan Flora.
"Betul tu. Ikutkan hati aku, aku nak je Ghost House tu"kata Qaisara. Tiba tiba.. Qaisara, Flora dan Lily tersenyum.
"Korang tahu apa yang aku fikir tak?"tanya Lily.
"Jom!"jerit Flora. Mereka bergerak ke Ghost House dan meninggalkan Airiel, Afiq dan Fikry yang bermain Roller Coaster tanpa mengajak Angels.
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...