Episode 43

168 4 0
                                    

Akhirnya, Hazim hampir lepas dari gas bersalah yang selalu menyelubungi hidup dia kini. Kemaafan yang diberikan oleh Iana dan Ian hampir menghilangkan rasa bersalah dalam diri Hazim. Hanya tinggal rasa bersalah kepada semua kawan kawannya.

"Boleh saya tahu pasal masa silam saya? "Tanya Iana tempoh hari. Hazim dengan muka yang ceria mengangguk sahaja.

"Walaupun awak akan berkali kali jatuh pengsan? " tanya Hazim kepada Iana.

"Its okey. Bukan mati pun " kata Iana dengan selamba. Iana yang sekarang dengan Iana yang dulu sangat lain. Iana sekarang lebih selamba manakala masa dahulu macam Kakak Komandan.

Dan hari ini, Hazim akan memberitahu kawan kawannya tentang kemunculan Iana dalam hidupnya. (Ayattt) Sekarang Hazim sedang berjalan menuju ke Star Cafe yang berada di IOI. hazim menyuruh kawannya menempah meja yang muat 8 orang.

"Aikkk.. Dari tadi aku tengok kau senyum je. Ada apa apa ke ni? Sampai tak boleh ajak besok je? " tanya Qaisara berkali kali.

"Aku akan greeeeeeet news untuk korang semua. Aku bagi tahu hari ini sebab esok korang dah kerja. Podahh" balas Hazim.

"Apa benda yang greeeeeet news sangat tu? " tanya Airiel.

"Aku tak tahu macam mana nak cerita. Tapi korang janji jangan menangis tau " kata Hazim. Jangan menangis? Macam penting je..

"Okey.. Kitaorang janji.. " kata Flora setelah melihat yang lain berdiam diri. Hazim menarik nafas dan menghembuskannya semula.

"Okey.. Sebenarnya.. Tengku Iana Aeka Tengku Muzashi masih hidup.. " kata Hazim. Angels dan Prince menundukkan muka mereka seperti menahan air mata daripada jatuh.

"Pleasee.. Jangan menangis " kata Hazim.

"Betul ke? " tanya Lily kepada Hazim dengan muka yang tak percaya.

"Betullah.. " balas Hazim.

"Patutlah macam hari itu aku ternampak perempuan macam Iana " kata Qaisara yang sedar tadi berdiam diri sahaja.

"Aku rindu dia.. " kata Flora..

"Aku pun " kata yang lain.

"Do you miss me? " tanya seseorang yang bertudung litup. Angels dan Prince mengangkat muka dan memandang wajah itu manakala Hazim tersenyum.

"Surprise! " kata Hazim kepada kawan kawannya. Lily, Flora dan Qaisara terkejut dan terus meluru ke arah Iana yang berdiri di sebelah Hazim.

"Iana.. I miss you so much. So much. Bogoshipda " kata Flora.

"Sama " kata Qaisara dan Lily. Mereka berpelukkan manakala Prince hanya mampu memandang.

"Tapi ada satu masalah lagi " kata Hazim tiba tiba. Prince, Angels dan Iana memandang Hazim.

"Apa dia? " tanya Afiq.

"Iana tak ingat korang semua. Aku pun dia tak ingat" kata Hazim.

"Its true? "Tanya Lily kepada Iana.

"Yes" balas Iana kepada gadis tersebut. Sebenarnya dia dikhabarkan untuk datang ke Star Cafe hari ini. Tujuan? Dunno.

"Let me introduce myself first. I am Tengku Qaisara Qirana Binti Tengku Zaqwan and my title is Cruel Queen" kata Qaisara.

"My turn.. I am Tengku Flora Shakira Binti Tengku Hariz and my title is Smile Killer Queen. See my smile " kata Flora sambil tersenyum. Timbul lesung pipit dipipinya. Sesuai dengan gelaran yang dipegang.

"I am Tengku Maisha Lily Dato' Tengku Izhar. Title, Laser Queen. And your title is... " kata Lily dan disambung oleh rakannya yang lain..

"Ice Queen "

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now