"Okey, guys. Who choose Tengku Daniel Hazim please hand up. "Kata Miss Airys. Mereka mula mengangkat tangan. Miss Airys mengira.
"Who choose Tengku Iana Aeka? "Kata Miss Airys. Tak sempat mereka mengangkat tangan, Iana memberhentikan tindakan mereka.
"Miss Airys"
"Yes"
"I dont want to be LOTH. "Kata Iana kepada Miss Airys.
"Buuuu..Pengecutlah kau, Iana!! "Kata seorang perempuan. Iana memandang perempuan tersebut. Dee. Tak guna punya perempuan, marah hati Iana.
"Miss Airys. I take back my word. I want to be LOTH."kata Iana dengan yakin.. Serentak dengan itu, bunyi sorakan bergema di gelanggang badminton.
"Miss Airys. I want too. Iana, watch hah. I will be LOTH"kata Hazim dan dia terus memandang Iana dengan pandangan yang tidak suka dicabar.
"No! Me! "Jerit Iana.
"Me!! "Balas Hazim. Team Hazel mula bersorak melihat perlawanan diantara Tengku Daniel Hazim Tengku Haziq dengan Tengku Iana Aeka Muzashi Akaashi kerana merebutkan gelaran LOTH.
"Aku nak jadi LOTH dulu! "Jawab Iana.
"Tak. Aku!! "
"Eleh kau.. Buat apa nak jadi LOTH. Kau bukan dah banyak achieve ke? "Tanya Iana dengan senyuman sini.
"Eleh, Minah salih sorang ni. Mentang mentang aku macam ni senanglah kau pijak. Bolehlah kau main kayu tiga kat belakang"kata Hazim dengan nada perlian. Senyuman sinis diberikan kepada Iana.
"Sejak bila aku main kayu tiga? "Tanya Iana dengan marah sekali.
"Eleh.. Ingat aku tak tahulah. Gambar kau dengan Kris tu apa? "Tanya Hazim dan dia tetap memberikan Iana senyuman yang cukup sinis hingga membuatkan Iana sakit hati. Kris? Kenapa dengan jembalang hantu tu?, tanya hati Iana.
"Sejak bila aku dengan Kris? "Tanya Iana.
"Ni. Aku ada gambarnya. Kau tengoklah"kata Hazim dan terus mengeluarkan telefonnya. Dia mencari post yang dia telah bookmark dalam Instagram miliknya.
Iana mengambil telefon Hazim dengan kasar. Dia melihat gambar post tersebut. Yang lain pun sibuk nak tengok juga. Sibuk je, gumam hati Iana. Gambar lama Icha dengan Kris. Dihantar oleh Kris dan captionnya ialah Always Love You, Sweetheart.
"That not my picture okey. I never contact Kris. I repeat. Never! Its not me. That my twin sister. That my twin sister!" kata Iana dan dia terus terduduk. Dia sedih. Mendengarnya. Kenapa Kris? Kenapa Hazim? Hazim kelihatan terkaku melihat Iana yang duduk diatas gelanggang badminton.
"Why Hazim? Why Hazim? I have told you about her. Why? Why you do this to me?"kata Iana dan dia bangun. Iana memandang Hazim sekejap dan dia terus berlari keluar.
Hazim ingin mengejar Iana tetapi Afiq yang tiba tiba datang menghalang Hazim daripada mengejar Iana. Qaisara berlari mendapatkan Iana tapi gagal.. Iana telah meninggalkan perkarangan EHS. Semua yang melihat pertengkaran tadi, terpaku.
Skip
Iana berlari mendapatkan Motor R8 hitamnya.. Dia menaiki motor tersebut tanpa Helmet. Helmetnya diletakkan didalam lokernya sewaktu sampai disekolah. Bunyi motor mula berbunyi. Iana lihat Qaisara cuba mengejarnya. Tetapi Iana bergerak seminit lebih awal daripada Qaisara.
Iana menangis dan menangis.. Dia tidak tahu sebab apa dia menangis. Iana tidak sedar. Dia ingin memecut ke Johor kerana disana terdapat satu rumah yang dah lama dia tidak jejaki.
Iana memecut dan tanpa dia sedar dia telah melanggar lampu merah. Dan secara tiba tiba, tubuh Iana melayang. Kereta Hitam melanggar Iana sebentar tadi terus memberhentikan keretanya dan terus mendapatkan Iana yang terbaring kaku diatas jalan dengan darah yang banyak mengalir.
Skip
"Hello? "Tanya seorang lelaki yang Hazim tidak kenal siapa. Dia lihat kembali. Nombor Telefon Iana.
"Hello. Who there? "Tanya Hazim.
"Oh. Sorry. You are Tengku Iana Aeka Muzashi Akaashi's husband? "Tanya lelaki tersebut kepada Hazim. Hazim mengerut dahinya. Husband?
"Husband? What do you mean by Husband? "Tanya Hazim.
"Oh. In her contact list, there have your number with name 'Husband'"kata lelaki tersebut. Hazim mengerut lagi. Baru dia tersedar.
"Oh. Sorry. Yes, I am. May I know what happen to my wife? "Tanya Hazim. Afiq, Airiel, Fikry, Qaisara, Lily dan Flora terus memandang Hazim. Tadi diorang dengar perkataan 'husband' dan 'wife'. Sejak bila Hazim berkahwin ni?
"Your wife having an accident "kata lelaki tersebut. Hazim terdiam dan terkaku. Dia mengalirkan air mata tanpa sedar. Prince dan The Witches berpandangan sesama sendiri. Apa yang sedang terjadi?
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
JugendliteraturJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...