Episode 27

31 1 0
                                    

At Room 108

Iana dan Qaisara melangkah masuk ke dalam bilik yang memiliki dua katil single, meja kecil yang memuatkan satu lampu tidur, ditepinya ada plug untuk mengecas barang barang elektrik, televisyen sebesar 15 inci diletak cantik di dinding yang berwarna kelabu, almari yang diperbuat daripada kayu jati, didalamnya ada satu tempat iron, tandas yang memiliki satu tab mandi,bilik shower ,singki dan meja cantik yang terhias dengan kain alas berwarna merah hitam.

Iana memilih katil yang berdekatan dengan tingkap besar yang menampakkan namsam tower yang tinggi. Manakala Qaisara mengambil katil disebelah Iana yang dimana menghadap ke televisyen. Qaisara membaringkan diri dan melihat dinding atas yang dimana terletak cantik kipas, lampu crystal dan air cond di tepi dinding atas. Iana berjalan ke arah begnya dan menariknya ke tepi meja.

At Room 109

Setelah melihat Iana dan Qaisara masuk ke dalam bilik mereka yang berada di sebelah bilik mereka berdua , Lily segera mengambil kad room 109 itu melekap ke sekuriti pintu itu.

Ting! Serentak dengan itu pintu room 109 terbuka sedikit. Flora menolak pintu itu dan melangkah masuk.

"Woww"kata Lily dan Flora serentak.. Kagum mereka melihat rekaan bilik ini. Kelihatan dua katil single berdekatan dengan tingkap yang besar ,dinding yang berwarna gold dicampur dengan warna hitam pocodot menampakkan bilik 109 ni nampak girlly

Televisyen sebesar 15 inci cantik terletak di dinding berwarna gold itu.. Cermin besar ditatap oleh Lily dan Flora sekejap dan mereka berdua bergerak ke katil. Berbaring sekejap.
Kring kring!!

Kedengaran bunyi telefon milik hotel yang terletak diatas meja diangkat oleh Flora.

"Hello, miss. Welcome to your room. Enjoy your holiday. When you have any question please answer me at 1977 .Good luck."kata si pemanggil setelah Flora melekapkan telefon itu ditelinganya.

"Sure. Thanks"kata Flora dan meletak kembali gangang telefon tersebut.

At Room 120

Jauhnya. Dari bilik Iana and da geng. Hazim melangkah masuk ke dalam bilik 120 itu dengan perasaan yang sedih. Sedangkan bilik yang diduduki oleh nya dan Airiel sungguh cantik.

Lampu hiasan cantik terletak di atas kepala mereka. Langsir yang menutupi tingkap besar itu dibuka oleh Airiel

"Wow"kata Airiel setelah membuka tirai tingkap besar itu. Tanpa memikirkan Hazim yang dari tadi melihat sekeliling, Airiel segera mengambil katil yang berdekatan dengan tingkap besar itu.

"Hati hati weh. Nanti ada benda rambut panjang pakai baju putih terbang depan kau malam malam, padan muka"kata Hazim sambil mata melihat siaran di televisyen.. Apa apa jelah ceritanya. One Hd.

"Kau ni, jaga sikit mulut. Kita kat tempat orang "kata Airiel dengan mata terpejam. 'Aikk. Awat dengan ketua aku ni'tanya hati Airiel.

"Weh. Kau okey tak? "Tanya Airiel dengan muka berkerut macam atuk tua. (Ahahahahgaha. Sorry sorry. Nak ketawa-Auther. -_- -Airiel)

"Hah. Taklah.. Tak ada apa apa.. Dah dah jom tido kejap. Nanti pukul 8 dah kena bangun"kata Hazim.

Ting!!

You have nofication from #koreatrip

Hazim membuka group whatsapp yang dibuat oleh Lily .

#KoreaTrip

Iana:Guys. Forget to say that pukul 8 ikut masa Korea. You have 4 hours to go babe

Lily:okey.

Afiq:Alright, mam.

Hazim menutup telefonnya setelah mengesetkan jam untuk dia bangun nanti.

"Weh. Lagi 4 jam untuk tido.. Jom tido.. Jet lag"kata Hazim.

"Okey"kata Airiel ringkas.

At Room 121

Warghhh.. So boylish sangatlah.. Hitam? Biru? What da?

"Boylish"kata Afiq dan Kiki serentak.. Ketawa mereka mula bergema.

"Wehh, weh. Dah dah.. Malam ni.. Iana kata ada masa 4 jam untuk tido"kata Afiq dan berjalan pergi ke arah katil yang berdekatan dengan dinding.

"Weh.. Aku nak katil tulah"kata Kiki dan berlari ke arah Afiq yang sedang baring di katil itu. Dan terus menghempap Afiq .

"Wehh. Berat berat.. Patah tulang aku"kata Afiq.

"Eleh. Kata badan tough. Aku belum naik atas kau lagi"kata Kiki.

Ketawa mereka bergema lagi. Balik balik. Mereka mencantumkan katil mereka berdua dan baring.

At Room 108,109,120,121

Setelah menukar baju masing masing, mereka bergerak ke katil dan membaringkan badan.. Hazim sudah diulit mimpi manakala Airiel masih dengan Mobile Legendnya. Afiq dan Kiki bergaduh sebab mereka sedang bermain mobile legend dengan Airiel yang berada di bilik sebelah mereka. Flora dan Lily sedang buat Live di Instagram. Qaisara dan Iana sedang buat Live kat V Live.

Akhirnya, semua diulit mimpi.. Hazim dan Airiel seperti biasa. Afiq sudah baring meniarap manakala Kiki dan sampai lantai. Flora sudah diselubungi dengan selimut tebal. Lily seperti sudah tidak sedar. Qaisara berkali menghantukkann kepalanya ke dinding kerana tidak mahu tidur.. Iana pula Baling bantal dekat Qaisara..

TO BE CONTINUE

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now