Episode 31

24 1 0
                                    

Tanpa mereka sedar hampir pukul 2 malam mereka bersembang. Sehinggakan Ariana yang berada di sebelah Nazri dah tertidur menunggu lelaki itu habis bersembang. Akhirnya, mereka tersedar apabila seorang pelayan yang bekerja di Starbucks itu memberitahu mereka yang Starbucks akan ditutup lagi 5 minit.

"Perghhh.. Dari pukul 8 sampai kul 2 kita sembang"kata Hazim sambil melihat jam yang berada di pergelangan tangannya.

"Haahlah. Tengok. Ariana pun dah tertidur tunggu kita berdua bersembang. "Kata Nazri sambil menunding jarinya ke arah Ariana.

"Aryy. Aryy. Bangun jom. Kita balik"kata Nazri sambil mengerak gerakkan bahu Ariana.

"Tak nak sambung lagi ke? "Tanya Ariana selepas dia bangun dari tidurnya.

"Tak. Starbucks dah nak tutup dah ni. Jom balik"kata Nazri sambil mengangkat Ariana.

"Kau tak payah angkat akulah. Aku tahu bangun sendiri. "Kata Ariana lalu berjalan keluar dari Starbucks.

"Okeylah. Aku gerak dulu. Nanti kalau lepak. Ajak aku sekali"kata Nazri dan bersalaman dengan Hazim.

"Okey. Cun. Bye. "Kata Hazim dan berjalan pergi setelah Nazri meninggalkan Starbucks.

Skip

Hazim sampai di pekarangan rumah pada pukul 2.45 pagi. Dia perlahan lahan masuk ke dalam rumah kerana tidak mahu mengejutkan orang dalam rumah yang sedang tidur.

Tiba tiba dia terdengar satu bunyi di ruang tamu.

"Haaa.. Abang pergi mana? "Tanya seorang perempuan yang amat Hazim kenali. Hafiza, adik Hazim.

"La, Fiza. Terkejut abang. Sorry. Abang jumpa Abang Naz tadi . Tu yang sembang tak habis tu. Ni. Fiza buat apa tak tidur lagi. Dah nak pukul 3 dah"tanya Hazim kepada adiknya, Hafiza. Hafiza tersengih sengih.

"Ala, bang. Sekarangkan cuti biasa. Sabtu Ahad. Lek Ah. "Kata Hafiza dengan muka 'lek Ah der'. Hazim menolak kepala Hafiza.

"Banyaklah kau punya Lek. Pi tidur. " kata Hazim.

"Dah dah. Fiza. Pi matikan TV, hidupkan lampu tidur lepastu naik atas dan tidur. Jangan main handphone. "Kata Hazim.

"Abang naik atas dulu. Nak pi mandi and then tidur. Good night"kata Hazim dan terus naik atas.

Sesampai sahaja dibiliknya, Hazim masuk dan bersiap untuk tidur. Lepas mandi, dia berbaring di atas katil.

"Bosannya lahai.. "Kata Hazim. Akhirnya dia tertidur....

Skip

Di Sekolah.

"Lily.. Kau dah cari detail kau punya bahagian belum? "Tanya Iana kepada Lily yang sedang sibuk bermain game di MacBook milik PR.

"Dah.. Jap aku pergi ambil"kata Lily lalu bangun.

"Cepat sikit"kata Iana.

"Yelah yelah. Ala dekat je pun. "Kata Lily dan mengambil satu file yang terletak di meja kerjanya. Dia memberi Iana file tersebut.

Tiba tiba...

"Weii.. Budak geng Skul dah mulakan serangan. "Jerit Fikry di depan muka pintu.

"Flora.. Kasi aku file Skul"kata Iana dan dengan pantasnya Flora mencari file tersebut dan memberikannya kepada Iana.

"Arghh. Diorang ni. Aku tahu apa nak buat"kata Iana. The Witches keluar dari PR dan menuju ke bangunan lama EHS yang terletak di hujung sekolah..

"Guys.. Aku nak kita ikut mcm rancangan yang kita buat untuk tangkap Skul. Ingat Form 3 .."kata Iana. Qaisara, Lily dan Flora mengangguk.

Setelah mengetahui kedudukan Skul berada melalui CCTV tersembunyi yang diletakkan di bangunan lama tersebut, The Witches mula mengepung Skul secara senyap.

Iana memberi isyarat kepada rakan rakannya. 1 2 3. Serang.. Iana dan Lily berada di pintu depan manakala Qaisara dan Flora di pintu belakang bilik persembunyian Skul.

Skull

Ahli:1)Fareez Jasulin
         2)Hatta Badrul
         3)Jebat Badlisha
         4)Omar Cheng
         5)Danish Karim
         6)Airul Fattahh
         7)Arziq Fattahh
         8)Warhab Tariq

Kegiatan:
-Mengedar dadah secara sembunyi
-Kesalahan membunuh 5 kali
-Melacurkan perempuan
-Merogol/Memperkosa perempuan
-Merokok dan selalu ponteng.

"Wah wah wah.. Perempuan cantiklah"kata Fareez selaku ketua Skul. Fareez mendekati Iana dan mengusap pipi Iana. Iana membalas dengan sepakan di tempat sulit Fareez. Fareez mengaduh kesakitan.

Skul VS. The Witches
8 VS. 4

Iana melawan Fareez dan Hatta manakala Lily melawan Jebat dengan Omar. Qaisara melawan Danish dan Airul manakala Flora Arziq dan Warhab.

Kemenangan milik.....

THE WITCHES.

Mereka mensatukan Skul di dalam satu bulatan. Skul meronta ronta dilepaskan.

"Alahaii. Kesian aku tengok korang. Patutnya korang research pasal kitorang dulu"kata Qaisara dengan senyuman sinis yang tibul dibibirnya. Iana hanya berdiam diri.

"Betul tu.. "Kata Lily..

Secara tiba tiba, Prince datang pada tepat masanya.. Mereka terlopong melihat Skul berada dalam gengaman The Witches. Wow... Hanya itu berkataan yang keluar dari mulut Prince.

"Good. Datang tepat masanya. Nak bawa diorang jumpa Principal lepastu suruh polis ambil tindakan. Kalau nak bukit, kitorang ada. Ambil kotak yang tulis Skul Evidence kat dalam pr"kata Iana lalu mengarah Prince melakukan apa yang disuruhnya. Hazim tunjukkan tangan 'ok'.

Akhirnya, selesai satu kes. Skul sudah diberkas dan dipenjarakan seumur hidup kerana kesalahan diorang yang berlambak tu.

"Girls, come" kata Iana dan mengajak The Witches masuk ke dalam sekolah semula.

TO BE CONTINUE

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now