Tiba- tiba..
"Guys.. Can we start our class?? "Soal Teacher Lily yang dari tadi sedang memandang kami dengan muka yang tenang.. Tenang ke?
"Sure.. Why?? "Jawab Harlie, gadis yang bermuka mix American.
"So... Iana you cant sit after our prince charming..Hazim cant you hand up?? "Soal Teacher Lily kepada Hazim yang baru sebentar tadi dia menolong Iana. Prince Charming? Erkk. Hazim mengangkat tangannya.
"So.. You can sit after him"kata Teacher Lily.. Perjalanan Iana ke tempat sebelah Daniel Hazim mendapat sambutan pandangan kelas 1 Ice 1.Pandangannya ada yang menakutkan, ada yang hanya blank ada yang tersenyum.. Iana tetap tidak dapat mentafsir pandangan mereka.
"Okey.Class..You can open page 80 now.. "Kata Teacher Lily dgn lembut sekali.. Lembutlah sangat..
Rehat!!!
Aku pandang sekeliling Cafeteria itu.. Nak pergi sini je nak kene tanya orang.. Dahlah tak dak kawan kat sini.. Si Hazim pon dah gerak dulu.. Baru kenal beb..Tiba-tiba
"Hai.. Awak mesti that girl kan.. From 1I1..Am I right?? "Kata seorang perempuan yang free hair.. Eleh kau pun free hair Ia. Jangan cakap orang ye sayang intan payung.. Muka dia muka orang Melayulah.. Mesti anak orang kayakan.. Sebab yang sekolah International ni untuk dak dak Kaya je... Yang pakai IPhone 5+,kata hati Iana setelah menilik dari atas sampai bawah gadis itu.
"Yes.. Im Aeka.. Iana Aeka. Panggil saya Iana.. "Jawab Iana dengan senyuman dibibir merahnya.
"Oh.. Hai, Iana.. Im Qaisara.Qaisara Qirana. Just call me Qai..Satu kelas dengan Iana. Cant I be your friend? "Soal Qaisara kepada aku. Aku sepatutnya mesti ada kawan. Kalau tak aku forever alone.. Kan aku buka lagu Alone by Alan Walker karang. Lost in your.,gumam hati Iana.
"Boleh je.. Qai tak ada kawan ke?? "Soal Iana kepada Qaisara.. Iana pun pelik juga.. Kenapa perempuan macam Qai ni tak ada kawan.. Cantik kot.
"Forever Alone.. "kata Qaisara. perlahan.. Sedihnya.. Tak apa.. Jom kita jadi kawan.. Being so childish.
"Tak apa. Iana jadi kawan Qai eh. Jangan sedih ya sayang "balas Iana dengan senyuman yang paling manis dibibir. Jangan pelik kalau aku kata sayang or honey ke babe.. Sebab aku memang orang yang friendly.. Huhhuhh.. Puji diri sendiri Ah, kata hati Iana.
"Okey.. Jom kita beli makanan.. Nanti habis pulak"kata Qaisara kepada Iana. Tulah baru sekarang nak makan..
"Oh lupa...Walaupun Forever Alone.. Qai ada kawan lagi 2 orang. So nak masuk group diorang tak?? We call it Angels. Maybe diorang boleh tolong ke??"Kata Qai kepada Iana.. Aku pun nak tambah kawan jugak.. Sedihnya aku.. Forever Alone.. Dah banyak kali aku kata Forever Alone.,gumam hati Iana.
"Boleh juga.. Who the member of Angles?? "Soal Iana kepada Qaisara.. Nak tahu juga siapa member Angles..
"They dont have leader tau.. First.. Flora Shakira anak dari England.. Mix Eng and Malay.. Second, Qaisara Qirana iaitu saya. Anak perempuan kepada CEO Syarikat Harmony kat Rusia.. Third is Maisha Lily Instafamous abad 21..Ayahnya Dato Izhar "Jelas Qaisara. Biodata siap.. Itu nasib baik cakap nama dan title je. Kalau disediakan dengan kertas biodata tu. Mahu Iana pengsan melihatnya.
"Diorang ada kat mana?? "Tanya Iana.
"Tengah beli makanan.. Diorang beli makan tak ajak kitalh.. Jom kita belasah diorg"kata Qai.."Jomm!! "Jawab Iana. Tak sempat dia nak jalan setapak dah kena heret dengan Minah ni.
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Novela JuvenilJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...