At the same time,
"Kau ni memang tak ada maruahkan.. Dahlah tak pandai bergaya... Ada hati nak dekat dengan Hazim aku.. Kau ni dari mana?? Entah - entah tak ada asal usul.. Sesat kotnyaa.. Hahahaha " kata Farisya sambil menunjal kepala Iana dengan tangannya.Betul. Dialah Farisya Kaisara. Iana hanya membiarkannya dan sambung makan makanan yang dibelinya sebentar tadi.
"Kau nak apa??! "Jerit Qai.. Bengang Qai tengok nenek kebayan sorang ni. Rasa nak tampar- tampar muka nenek ni. Muka nampak cantik tapi sebenarnya fakelah. Tak original, bak kata orang. Puih.. Mohon syahid.
"Aku nak ajar sikit budak baru ni.. Jangan kacau hubungan orang ye bodoh"kata Farisya sambil tangan menunjal kepala Iana. Sekali lagi, Iana membiarkannya kerana malas nak layan monyet yang baru keluar dari zoo ni.
"Come girl.. "Kata Farisya, sekaligus mengajak kawannya pergi dari kumpulan Angels. Kelihatan muka Qaisara dan Lily sangat merah, menahan marah yang membara dihati ini.
"Arggggh.. Bencinya aku dengan nenek kebayan sorang tu. Tersangat fake lakonannya. Nak muntah aku tengok. Padahal nenek tu tak ada hubungan dengan Hazim pun. Nak perasan lebih lebih pula."Kata Lily sambil mulut memaki Floral. Florallah sangat. Tang mana entah bunganya. Iana yang mendengar hanya menggelengkan kepala dan membiarkan Lily dengan kata katanya.
"Itulah.. Daripada aku ship kan dia dengan Hazim.. Baik aku ship Iana dengan Hazim"kata Qaisara tanpa memandang kiri dan kanannya. Iana mengangkat kepalanya setelah mendengar namanya dipanggil.
"Apa kau cakap?? "Tanya Iana kepada Qaisara dengan nada yang dibuat buat kejam. Hanya mahu menakutkan Qaisara. Akhirnya, Qaisara terdiam.
"Korang tak payah layankan hantu tu. Dia kan monyet yang baru keluar dari zoo. So biar dia sesuaikan diri ada kat luar ni. "Kata Iana. Serentak dengan itu, ketawa mereka mula bergema.
"Hai, Ice Queen"Iana terdengar seseorang panggilnya dengan gelaran tu. Ice Queen. Iana memusing- musing ke belakang ke tepi.. Tiba tiba pada waktu itu ada seorang lelaki mengangkat tangan.. Iana hanya memandang lelaki itu.. Dan disebelahnya ialah Hazim..
"For your information, yang panggil Ice Queen tu Afiq.Fariez Afiq.. Title, Computer Centre aka CC. Member of Prince.. Kat sekolah ni Prince lah yang paling hot.. Leader diorang ialah Hazim.. Daniel Hazim.Kau kenalkan." Terang Lily sekaligus memperkenalkan lelaki tadi.
"Kenal"
"Yang pakai spek hitam tu Aireil.. Izz Aireil.. Yang pakai snapback tu Fikry.. Fikry Haikal.. But orang panggil dia Kiki jeww. "Sambung Qai.. Baru Iana tahu siapa gerangan lelaki lelaki tersebut. Budak -budak hot. Now i get it.
"Habis.. Perempuan yang cakap Aeka rampas Hazim tu.. Siapa?? "Tanya Iana kepada mereka.. Mereka pandang sesama mereka.. Then pandang aku..
"Perempuan tadi tu Farisya.. Farisya Kaisara... Leader of Floral.. Member of Floral ialah Liyana Dee, Fify Fazreena, Sasa Batrisya.. "Terangkan Qaisara kepada Iana. Iana hanya mengangguk tanda faham dengan kata kata Qaisara sebentar tadi. Yang lain pun mengangguk tanda setuju.
"Mesti Psiko kan... "Kata Iana perlahan.. Dia tak pasti yang mereka semua dengar atau tidak.
"Harus ya... Psiko gilaa"balas Lily dengan nada yang menyampah. Haters no 1 Farisya ni. Jangan main main.
"Hai, sayang intan payung"secara tiba tiba.. Datang seorang lelaki yang baru sahaja Lily atau Qaisara perkenalkan kepada Iana. Airiel...
"Wehh.. Dia cakap dengan siapa? " Tanya Qaisara kepada Iana, Lily dan Flora yang sedar dari tadi hanya berdiam diri sambil memakan makaroni cheese nya..
"Dia cakap dengan mak cik tu"jawab Iana sambil menunding jarinya ke arah seorang wanita yang berada berdekatan dengan School Office. Ketawa mereka mula bergema dan bersatu manakala Airiel iaitu mangsa buli kelihatan seperti tidak suka akan lawak Iana sebentar tadi.
"Lek Ah der. Macam tak biasa"kata Afiq sambil menepuk- nepuk bahu kawannya yang sekelip mata menjadi mangsa buli.
"Memang tak biasa.. Yang buat lawaknya Ice Queen tu lah baegong." jawab Airiel sambil menunding kearah Iana yang sedang leka dengan Chocolate Cakenya yang dibeli di Cafeteria sebentar tadi.
"Betul jugakan"balas Afiq sambil menganggukan kepalanya tanda setuju dengan kata kata Airiel tadi.
"Hai awakkk"ini lagi seorang.. Flora yang mendengar suara itu terus memandang belakang.. Kelihatan Fikry sedang berdiri dibelakangnya sambil tersenyum manis. Manis seperti gula.. Kena makan semut baru tahu.
"Haiii"kata Flora dengan nada yang dibuat buat mesra sedangkan hatinya menyumpah seranah Fikry kerana dia telah menterkejutkan Flira yang sedang leka makan.
"Kapal lalu.. Kapal lalu.. "Kata Hazim yang sedar tadi hanya memakan makanan Iana.. Iana yang ditepi Hazim hanya memandang Hazim dengan muka yang tak puas hati dengan tindakan Hazim..
"Chocolate Cake aku.... "Kata Iana perlahan tapi tetap didengari oleh Hazim and da geng, Lily, Qaisara dan Flora. Iana hanya sanggup memandang pinggan cakenya yang bersih dengan muka yang sayu kerana Hazim telah memakan semua kek chocolate nya.
"Alahaii.. Tunggu sekejap.. Saya pergi belikan"kata Hazim dan terus berlalu pergi untuk membeli kek coklat yang baru. Serba salah dibuatnya Hazim.
Selepas 2 minit berlalu, Hazim sampai di meja Iana dengan membawa kek coklat yang sebentar lagi akan menjadi milik Iana. Iana yang sedar dari tadi hanya menunduk memandang lantai mengangkat muka dan sekelip mata, Iana kembali tersenyum. Orang yang melihat senyuman Iana, hampir cair melihatnya.
Serentak dengan itu, meja yang diduduki oleh mereka mula bergerak akibat ketukan tangan dari Qaisara yang mengetuk meja itu sambil ketawa akibat melihat reaksi Iana setelah mendapat kek coklatnya..
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...