Di Kuala Lumpur International Airport (KLIA)
Kelihatan beberapa remaja lingkungan umur 18 ke 17 tahun sedang bersembang di bangku yang tersedia. Iana keluar dari Hayubusanya dan membuka helmet kesayangannya yang dibeli di UK pada cuti panjang tahun lepas.
Dia membetulkan rambutnya yang serabai akibat membawa superbike itu dengan laju tapi tetap mengikut peraturan jalanan. Iana datang dengan beg yang diisi dengan Passport, Credit Card dan Tiket Penerbangan ke Korea manakala beg bajunya dia sudah beri awal awal petang tadi kepada Qaisara.
Iana memasuki pintu masuk ke dalam KLIA. Dia berjalan ke arah remaja remaja yang dikatakan oleh Auther tadi(Nak menyebok juga).
"Iana!!"jerit Qaisara yang cantik dengan seluar palazzo putih digabungkan dengan baju cream yang dimasukkan kedalam seluar. Rambut dibiar lepas.
"Yes"kata Iana setelah sampai pada bangku yang diduduki oleh Qaisara, Lily, Flora ,and Hazim and the geng. Iana pula memakai baju hitam yang didadanya tertulis Amsterdam yang diprint menggunakan warna merah maroon.
"Ni beg kau. "Jawab Qaisara dan memberi Iana beg yang petang tadi diberikan oleh Iana untuk membawa beg itu ke KLIA malam itu.
"Thanks, babe.. Balik macam ni juga tau.. Aku bawa motor je "kata Iana sambil buat senyuman sinis tapi itu sudah cukup biasa untuk mereka semua kalau Iana senyum sinis.
"Yelah"kata Qaisara dengan nafas yang berat.. Kesian. Kena seksa dengan aku, telah Iana.
Ting Tong..
Penerbangan Kuala Lumpur International Airport ke Incheon International Airport, Korea,AXXX telah dibuka pintu masuknya..
Ting Tong(Sorry.. Auther tak pandai buat pengumuman pasal penerbangan)
"Weh.. Dahlah jom kita masuk"kata Airiel yang sedar tadi bermain Mobile Legend..
Victory!! (Jangan ingat auther tak main Mobile Legend tau)
"Yeahh! "Jerit Airiel menyambut kemenangan.
"Apa yang Yeah nye? "Tanya Qaisara kepada Airiel.
"Mestilah yeah.. Dah Victory. Lepastu dapat MVP"kata Airiel dengan senyuman manis menyeri dibibir.
"Apa tu MVP? "Tanya Qaisara dengan mukanya yang blur.
"MVP tu highest ranking when you are playing Match Up Mode, Ranked Mode or Human Vs. Alien "kata Airiel dengan yakin.
At AXXX
Emmmm.. Business Class. No 3A.
Hah.. Jumpa pun, jerit Iana dalam hati yang girang. Iana bergerak ke tempat duduknya yang bersebelahan dengan tingkap.
"Jodoh ke Cik Iana? "Tanya seorang lelaki.. Suara tu.. Memang amat aku kenali. Siapa lagi kalau bukan Hazim.
Iana terus memandang Hazim disebelahnya. Waitt.. Kak Qys
"Kak Qys..Tengku Qys Hanna Tengku Qairi! "Jerit Iana.Serentak dengan itu Tengku Qys memandang Iana yang duduk di tepi tingkap.
"Eh.. Iana.. What are you doing here?... With him? "Tanya Tengku Qys.. Nama panjangnya ialah Tengku Qys Hanna Tengku Qairi.. Kata Engku Hazirah merangkap Mak Longnya yang Kak Qys kesayangannya akan berkahwin dengan Qifz Zackean ,iaitu lelaki yang handsome semestinya dan mereka berjumpa semasa Konvoi dengan geng Kak Qys
"Oh.. He is my friend.. Hazim.. This is my cousin.. Tengku Qys Hanna Tengku Qairi. Kak Qys. This is my friend merangkap KP Elic Highschool... "kenal Iana.
"Tengku Daniel Hazim Tengku Haziq"kata Tengku Qys. Kak Qys menghulurkan tangan dan disambut oleh Hazim. Iana terlopong. Macam mana Kak Qys tahu? ,tanya hati Iana.
"Oh. Lupa. Akak kawan dengan kakak Hazim. Tengku Daniyah Hafza Tengku Haziq"terang Kak Qys kepada Iana. Iana hanya mengangguk tanda faham dengan cerita Kak Qys itu.
"Lah kawan Kak Daniyah ke? Selalu dia cerita pasal Kak Qys."Tanya Hazim sambil memandang Qys.
"Yelah. Dulu tak rapat. Sekarang rapat dah. Sebab terjumpa dekat Alamanda hari tu"terang Tengku Qys
"Oh. Macam kenal saja. Ni pelakon cerita Mr Ms Laser tu eh? "Tanya Hazim kepada Kak Qys.
"Haah. Layan cerita tu ke? Akak berlakon je"kata Kak Qys.
"Tak tengok. Tapi terjumpa masa scroll dekat search Insta lepastu Kak Daniyah yang cerita. "Kata Hazim.
"By the way, Kak Qys. Nanti majlis akad nikah jangan lupa ingatkan tau"kata Iana dan terus memalingkan muka ke arah tingkap.
"Okeyy"kata Tengku Qys.
Hazim dan Tengku Qys bercakap sahaja.
Meanwhile.
Qaisara and Airiel place."Weh.. Macam Best je kau main Mobile Legend tu.. Nanti aku nak downloadlah"kata Qaisara dengan muka yang teruja.. Qaisara mengeluarkan IPhone 7 nya dan mengdownload Game Mobile Legend atau nama lainnya ML.
"Mestilah.. Kalau dah siap download jangan lupa cakap pula. "Kata Airiel dan memandang Qaisara yang sedang melihatnya main game Mobile Legend.
"Okey"kata Kata Qaisara ringkas.
Meanwhile(Again)
Lily and Afiq place.
"Best ke stalk orang? "Tanya Lily kepada Afiq yang berada di sebelah tingkap. Tuan Shah ni macam tahu tahu je pasangan diorang. Pecah pecah sampai. Iana dengan Hazim. Dia dengan Afiq. Flora dengan Kiki manakala Qai dan Airiel.
"Mestilah Best.. Takkan tak pernah stalk orang? "Tanya Afiq sambil tersenyum.
"Sekali je pernah stalk orang lepastu tak buat lagi sebab Qaisara yang selalu kasi detail about criminal .Dia selalu stalk orang. "Kata Lily sambil membersihkan cermin mata bulat hitamnya.. Dah jadi trend pakai cermin mata macam Harry Potter.. Ikut Liya Maisarah aka instafamous.
"Oh ok"kata Afiq dan menyambung mengestalk orang.
Meanwhile(Again)
Flora and Kiki place.
Tangan Flora sibuk membersihkan lensa camera DLSR. Dari tadi dia buat.. Lupa nak bersihkan. Kan dah gelabah.. Nak hantar macam malas pula.. Bawak je.
Hobi Flora ialah ambil gambar.. Dah macam sepupunya Kristina Amani yang akan menyambung pelajarannya dalam bidang photography di UK minggu hadapan.
"Boleh buat tak tu? "Tanya Kiki yang tadi sibuk mengscroll instagram miliknya. Sempat menghantar gambarnya dengan yang lain sebelum memasuki kapal terbang.
"Boleh boleh"jawab Flora acuh tak acuh.
"Sinilah"kata Kiki dan mengambil lensa camera di letakkan di atas meja.
Beberapa minit kemudian."Done"kata Kiki sambil tersenyum manis kerana dapat membersihkan lensa camera milik Flora
"Thanks"kata Flora lalu mencium pipi Kiki.. Terpaku kejap..
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...