"Are you okey now? "Tanya Hazim dengan muka yang resah sekali apabila melihat Iana menangis secara tiba tiba. Makin kuat lagaknya tangisan itu, makin buntu Hazim dibuatnya.
"Syyyy... Syyyy... Syyy"pujuk Hazim. Lagi kuat bunyinya hingga membuatnya nyanyian lagu Ziana Zain di corong radio itu kalah dengan tangisan Iana. Hazim cuba membiarkan Iana menangis sahaja lalu dia meneruskan pemanduannya yang terganggu akibat tangisan Iana.
Sesampai sahaja di Sakura Group, Iana perlahan - lahan berhenti menangis. Hazim tersenyum melihat kelatah Iana yang manja itu. Memang seperti langit dan bumi. Manja sangat.
"Better? "Tanya Hazim dengan prihatin sekali. Iana mengangguk tanda dia sudah berunsur pulih."Jom"ajak Hazim. Iana memandang keluar tingkap. Sakura Group. Dia perlahan lahan keluar dari kereta Ford milik Hazim dan mengesat air matanya yang sedar tadi menitis sahaja. Hazim setia menunggu Iana keluar dari kereta. Senyuman diberikan kepada Iana.
Mereka mula melangkah masuk kedalam Sakura Group. Kelihatan banyak mata yang melihat figura langsing CFO syarikat mereka dengan seorang lelaki yang handsome. Staf staf perempuan yang lalu disebelah lelaki tersebut akan menoleh lebih dua kali. Iana dan Hazim bergerak ke kaunter.
"Lilac. I need a file of camera security at lif because we have a complain about sexual harassment about our staff. So, please pass to Farisha. "Kata Iana kepada Lilac yang menjaga kaunter.
"Okey, Tengku. I will pass it to Farisha when I get the file. "Jawab Lilac dengan senyuman terhias dibibir. Hazim bagai terpukau melihat ketenangan Iana sedangkan tadi dia beria-ia menangis. Melihat ketegasan dalam kelembutan Iana membuatkan dia ragu ragu dengan keyakinan dia sekarang.
"Tengku Hazim. May I show you? " tanya Iana sambil membuatkan isyarat tangan kearah lif. Hazim mengangguk. Iana dan Hazim berjalan menuju ke lif dan Iana menekan button 26.
Treeet.. Treeee. Ting!
Iana dan Hazim berjalan seiringan ke bilik CFO yang diduduki oleh Iana sekarang. Iana dan Hazim masuk kedalam bilik tersebut. Hazim diminta untuk duduk dikerusi yang dibeli import oleh ayah Iana, Tengku Muzashi. Iana bergerak ke tempat gantung kot dan membuka vestnya dan menekan interkom untuk memanggil Iana.
"Farisha. Please come to my room with One Black Coffee and one Cappucino. "Kata Iana dan Farisha ditalian menjawab dengan perkataan 'yes, boss'. Iana bergerak kearah Hazim yang duduk dikerusi itu.
"Sorry about tadi. Saya beria ia menangis. Please make like you office but not to do your work in my room. "Kata Iana. Farisha datang dengan secawan air black coffee dan air cappucino seperti yang diminta oleh majikannya.
"Thanks. Oh... Farisha, when Lilac come to you for pass a file about the camera security please pass to me directly and Farisha.. Please call our lawyer and set an appointment for him. I want to ask some advice from him"kata Iana. Farisha mengangguk. Hazim sekali lagi terpukau melihat ketenangan yang muncul dimuka Iana ketika dia bekerja. Aku tak pernah jumpa orang macam ni, kata Hazim dalam hati.
"Back to the story. Sorry bout that. I just can stop crying when I see my twin sister. Tengku Hazim. Can we discuss in my room? "Tanya Iana
"Sure. Why not? "Jawab Hazim dengan senyumannya dibibir...
"Wehh.. Kau rasa siapa lelaki handsome yang ada dalam bilik boss kita tu?" tanya Ayuni kepada Farisha yang baru sebentar tadi keluar dari bilik majikannya.
"Entahlah. Aku pun tak tahu. Suspen aku dibuatnya. Sepatutnya boss tu kena ada kat Axis tapi kenapa dia kat sini pula"jawab Farisha dengan dahi berkerut kerut. Memikir siapa lelaki handsome tadi. Apa hubungan lelaki itu dengan majikannya?
Masing masing membuat andaian sendiri. Tiba tiba, Lilac datang menuju ke arah meja Farisha. Lilac memberi file yang diminta oleh Tengku Iana sebentar tadi.
"Hah.. Lilac.. Kau rasa siapa lelaki handsome tu hah?" Farisha menanya Lilac pula.
"Entah.. Tapi tadi aku dengar boss cakap macam ni 'Tengku Hazim. May I show you'. Hah. Lebih kurang macam tulah tapi aku tak pandai ajuk cakap Tengku Iana yang elegen tu" kata Lilac. Farisha teringatkan sesuatu.
"Hah.. Tengku Hazim. Tengku Daniel Hazim Tengku Haziq. CEO of Axis Group yang sepatutnya Tengku pergi harini. Tapikan.. Apa yang dia buat kat sini? " kata Farisha. Lilac dan Ayuni mengangguk.
"I buat kat sini sebab nak discuss dengan CFO you nilah. By the way, I am Tengku Daniel Hazim just like what you say, Farisya. You guys can call me Hazim." kata Hazim sambil tersenyum melihat kelatah staf Iana. Dari tadi sibuk menggosip sampaikan Iana kat sebelah ni dah nak mengantuk.
"Its Farisha.. Faa Rii Shaa. F. A. R. I. S. H. A. " kata Iana sambil tersenyum kepada Hazim.
"Eh tak boleh. Kami kena hormat cilent. So, kalau kami panggil Tengku dengan nama Ku Zim boleh? " jawab Farisha sambil cover. Tulah kau. Gosip lagi. Dah kena setepek kat muka hang. Gumam Farisha dalam hati. Hazim tersenyum dan mengangguk.
"Best gosip Farisha, Lilac and Ayuni? Nak tambah dosa ke sayang sayang saya sekalian? "Tanya Iana sambil tersenyum.
"Saya masuk sekali eh? "Tanya Hazim dengan senyum nakal dibibirnya. Iana buat isyarat 'mintak penumbuk ?'. Hazim ketawa. Farisha, Lilac dan Ayuni memandang mereka berdua pelik. Memang sah ada hubungan ni. Sampaikan ketawa bagai ni sedangkan baru berapa jam mereka berjumpa.
"Ku Eka , Ku Zim. Maaf kalau saya bertanya. Ku Eka dengan Ku Zim kawan eh? Sebab kami pelik tengok Ku Eka dan Ku Zim ketawa. Sedangkan baru berapa jam berjumpa" tanya Farisha. Direct gila nenek seorang ni.
"Haah.. Saya dengan Iana dulu kawan. Nak tengok gambar kami berdua? " tanya Hazim. Farisha, Lilac dan Ayuni kelihatan teruja dan mengangguk. Hazim mengeluarkan telefonnya dan mencari gambar dia dan Iana semasa di dalam kapal terbang untuk ke Korea. Farisha mengambil telefon milik Hazim dan lihat skrin telefon tersebut.
Gambar Ku Eka membuat muka comel dan Ku Zim tersenyum sambil melihat Ku Eka!!
Seperti pasangan kekasih...
"Sweetnyee."jerit mereka bertiga.
"By the way, rambut Ku Eka masa ni cantik sangat. " kata Lilac dan tersenyum melihat pasangan didepannya. Iana merampas telefon milik Hazim daripada Farisha. Dia melihat gambar yang terpapar di skrin telefon tersebut. Memang dirinya tetapi lelaki disebelah itu memang dia tidak kenal. Itu mesti Hazim kerana mukanya sekarang dengan masa kecil lebih kurang je.
"I am your friend? "
TO BE CONTINUE...
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...