Calling Qaisara💕
"Bae... Kau dah dapat ke belum pendrive tu?? "-Iana
"Belum"-Qai
"What!! Kenapa tak dapat dapat lagi? Wae? Wae?"-Iana
"Si Afiq tu liatlah.. Dia pandai sorokkan pendrive tu"-Qai
"No matter what.. I want the pendrive tomorrow okey"-Iana
"Yeye. "-Qai
"Clean and faster please. Kalau kau nak guna clorox pun boleh. Aku kasi. Tapi jangan sampai pendrive tu yang kena clorox. Faham??"-Iana.
"Yes,boss. Okey.. Bye"-Qai
"Bye"-Iana
End calling Qaisara💕
Tapp!!
Kedengaran bunyi telefon menghempas ke lantai. Telefon itu ialah telefon IPhone 7+ milik Iana.. Tak apa masih kuat lagi. Dont worry.
'Hishhh. Macam mana ni?? Harap si Qai tu dapat pendrive tu esok.. 'Bisik Iana dalam hati..Esokkk.....
Vrooom vrooomm... (Bunyi motor zaman kecik kecik)Bunyi ngauman motor R6 milik Iana kedengaran.. Masuk sahaja ke dalam perkarangan Elic Highschool, semua pelajar yang sedang sibuk membuat halnya terhenti. Lalu mereka menundukkan kepala mereka tanda menghormati Iana.
Setelah sampai di tempat parking motor VIP, Iana turun dari motor dan membetulkan rambutnya. Dia pergi flip rambut dia. Wooww cantikkk.. (Sorry.. Terbyuntae pulak. Jangan pikir bukan bukan pula eh)
"Woii!! "Jerit Iana kearah Lily yang baru keluar dari McLaren dia tu..
"Ape? "Jerit Lily. Iana berjalan ke tempat parking kereta VIP yang mana ditempatkan McLaren Lily terletak (Huhh. Ayat)
"Tak ada apa apa.. Hehehhe"kata Iana sambil tersengih sengih. Dia mengambil snapback dia dan letakkannya di atas kepalanya.. Lalu dia berjalan ke kelas 5 Lamborghini..
Setelah sampai di kelas, Iana berkata.."Assalamualaikum! "Jerit Iana.. Dan kedengaran kawan kawannya yang lain menjawab salam dan menyambung kerja masing masing.
"Wehhh.. Kau sihat tak?? "Tanya Flora. Hairan kerana melihat Iana mood baik hari ni.
"Tak. Aku tak sihat.. Aku tak dapat apa yang aku nak.. Qai.. Dah dapat belum?? "Tanya Iana.. Qai cakap pagi tadi yang dia dah start projek tu..
"Dah.. Nah"kata Qai sambil memberi pendrive hitam itu pada Iana senyap senyap. Iana mengambil pendrive itu sambil buat muka 😒😑.
"Terima kasih.Clean tak?"kata Iana.
"Clean habis.. "Balas Qai sambil buat tangan 👌👌
"Beb.. Apa benda tu? "Tanya Lily perlahan kepada Iana.
"Pendrive data pelajar Elic Highschool"kata Iana perlahan. Membalas kata Lily.
"Oooooo"kata Flora dan Lily serentak.
"Kau nak buat apa dengan benda tu?" Tanya Flora.
"Aku nak cari detail tentang criminals yang Tuan Shah kasi"kata Iana.. Lagi sekali mereka meng'ooo'kan kata kata Iana..
"Oiiii.. Dari tadi ooo aja.. Kau nak makan penumbuk ke penampar? "Tanya Iana.. Sengal plus sila meninggal jadi makan penampar. Formula tu...
"Kalau dua dua tak nak?? "Tanya Flora sambil buat muka tak ada perasaan.
"Kalau dua dua tak nak, korang makan penyepak"kat Iana... Yang lain dah berdiri then RUNNN. Yang si Iana pun RUNN kejar diorang..
Maka mulalah sesi mengejar diorang.. Dasi run run run ..Aikk. Dah keluar lagu Run BTS ke?? Tahulah orang tu minat Kpop.
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...