Episode 16

36 1 0
                                    

4 tahun kemudian...

"Beb!!Kau kat mana?"tanya Qaisara.Qaisara Qirana nama panjangnya.Hari ini kami balik ke sekolah lama kami .Rindu melihat muka gerun pelajar-pelajar Elic Highschool.

"On The Way.Kau dah sampai ke?"Balas Iana.Haii.Dah lama tak jumpa .Ingat aku tak?By the way,I am Iana Aeka Muzashi Akaashi.The Ice Princess.Leader of The Witches.Iana yang korang kenal mesti baikkan.Tapi ini bukan Iana yang baik hati lagi sopan.Ini Iana si Ice Queen.Orang yang kenal mesti gerun bila dengar nama dia.Orang yang tak kenal pun terpaksa kenal sebab akan ada soalan jika ditangkap oleh mereka.

Perkataan 'mereka' itu terdiri dengan 4 ahli.Nama group mereka dimana mana pun semestinya ialah The Witches.Nama leader group tu ialah Iana Aeka Akaashi Muzashi,gadis berumur 17 tahun ,anak campuran melayu dengan jepun.Dahulu katanya dia sangat cantik dan baik.Tapi setelah kematian kembarnya membuatkan gadis itu berpaling arah dan dengan cara membalas dendam dia menghukum setiap pelajar yang buruk disiplin sama seperti perangai si pembunuh. Her title? Ice Queen.

Member kedua group itu ialah Flora Shakira.Sudah menjadi tunangan orang sejak tingkatan 1.Dan masih kekal hingga kini.Gelaran yang diberi oleh pelajar ke padanya ialah Smile Killer Queen.Kerana setiap kali mahu memerangkap si penjenayah mesti dibuat senyuman manis lagi manis dari gula..Dan setiap kali ditangkap mesti dibuat senyuman sinis bagi si penjenayah.

Member ketiga ialah Qaisara Qirana.Qai nama dipanggil oleh member membernya.Tidak ada sesiapa yang panggil dirinya begitu.Tak padan dengan mukanya yang seperti Barbie Doll.Tapi perangai jauh memesong dari paras rupanya.Kekejaman nya tidak dapat dikalahkan oleh sesiapa kecuali si leader kesayangannya.Gelaran baginya ialah Cruel Queen.Kerana dia kejam.Hhahahah.Qaisara ini ialah manusia yang selalu cari tentang si penjenayah.Setiap makumat ditangannya sahaja.

Member yang terakhir ialah Maisha Lily.Mukanya lawa ,kalah puteri kayangan.Tapi mulut habis .Lingkup.Setiap kali si penjenayah ditangkap mesti terdengar mulut melaser dirinya.Mana taknya pemenang debat.Setiap hujahnya cukup menyentapkan si pesaing.Gelaran yang diberi ialah Laser Queen kerana 10 patah orang cakap, 100 patah dia kasi.Walaupun malas lakukan kehendak kawan ,tetapi kalau bab kerja memang tip top habis.

Setiap orang harus memanggil mereka dengan panggil Cik di hadapannya.Sesiapa yang melanggar peraturan akan dihukum.Kena jawablah korang nanti.Jangan pandang ke arah matanya kerana mata itu jugak akan menghukum korang.

Menghormati mereka dalah satu kewajiban bagi mereka.Tapi kalau mereka berdepan dengan The Witches.Tapi kalau melalui Media Sosial.Jangan harap korang nak kasi kata kata seperti kecaman.Kerana korang takkan terlepas dari mereka.

Dalam masa yang sama,jika korang buat baik padanya korang akan dapat balasan yang setimpal.Jika sekali korang lakukan.Selamanya korang merana.Korang akan  dapat melihat senyuman jika korang menghormatinya.

Jadi sila menghormatinya dan berjaga jaga bagi sesiapa yang buat salah.Cepat sahaja korang akan tertangkap.Good Luck.

"Aku tengah on the way jugak.Kau naik ape?Aku naik Porsche."tanya Qaisara.Tak habis habis dengan Porsche die tu.Banggalah tu sebab ayah kesayangan Qaisara,hadiahkan Porsche tu kat dia.

"Aku naik R6 akulah.Dah aku nak gerak.Kalau lambat harus kene kecam nanti"Balas Iana.

"Okeylah,Cik Iana.Kalau diorang kecam kau aku rasa dah habis kau kerjakan diorang tu."kata Qai. Memang realiti yang Iana akan lakukan begitu.Siapa mahu berjumpa dengan mata Si Ice Queen.Tak ada sesiapa yang sanggup.

"Pandai kawan aku ini."balas Iana.

Talian terputus

Apa yang sedang berlaku kat sini?Semua orang pandang kereta Porsche,Audi dan McLaren dan Motor R6 masuk perkarangan Elic Highschool dan bergerak ke tempat parking VIP.

"Arghhhh.Bitch is coming.Mateylah kita.Mahu Principal kasi file kita kat perempuan gila tu."kata perempuan yang tidak jauh darinya.

"Tulah.Apa yang dia buat kat sini?"kata kawan perempuan itu.

"Apa yang korang sibuk katakan tu Fara?Ingat aku tak dengar ke?"kata seseorang.Suara seperti dari atas.Ternampak 2 orang perempuan di atas bumbung dan 2 orang perempuan di bawahnya.Kelihatan perempuan yang bernama Fara itu menunduk kepalanya dan mukanya menjadi pucat.Dan perempuan itu berkata....

TO BE CONTINUE

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now