"Are you okey, Iana?? "Tanya Hazim kepada Iana. Iana is being like what is going on right now.. And she is being like Blur... Pandang iPad tu macam nak tertembus je.. Sabar jelah, bisik hati Hazim
"What did you say?? "Tanya Iana kepada Hazim.. Termenung lebih.. Ntah apa yang masuk dalam otak Iana.
"I just say that are you okey?? "Ulang Hazim perkataan itu sekali. Haih... Penat melayan orang yang suka berangan ni...
"Yes. Im okey.. Kenapa tanya?? "Tanya Iana kepada Hazim. Pelik tengok Hazim tanya dia okey ke tak?,tanya hati Iana.
"Sajee.. Takkan tak boleh kot"kata Hazim selamba sambil memandang Madam Farah ajar..
"Sapa kata tak boleh?? "Jawab Iana selamba.. Haihh. Asal tanya mesti kata takkan tak boleh.. Pelik..
"Ntah.. Hati aku kot.. "Kata Hazim selamba.. (Selamba lagi..)
"Dahlah.. Pandang depan.. Apa yang Madam Farah ajar tu. Jangan cakap.. "Kata Aeka dalam nada yang acah marah.. Eleh.. Marahlah konon..Rehat..
"Guyss.. Ada 7 hari lagi untuk kita bersama dengan Prince.. Aku tak nak tinggalkan my fiancee.. "Kata Flora.. Haih.. Baru Form 1 dah ada Fiancee.. Zaman sekarang. Aturan keluarga.. Macam manalah boleh kenal dengan Kiki.. Pelik...
"Kau nikan baru Form 1 dah ada tunang.. Nasib kau kawan aku kalau tak.. Nampak ni tak?? "Tanya Qai.. Sambil tunjuk garpu.. Macam nak cucuk mata Flora je..
"Bukan salah aku tau.. Aturan keluarga.. Terpaksa kerana nak buat mak bapak bahagia..Diorang je yang aku ada.. Akukan anak tunggal. So terpaksalah buat.. "Kata Flora.. Ayat cliche gila... Baling kasut karang, marah hati Iana setelah mendengar pernyataan Flora sebentar tadi.
"Tangan kebahu tangan keatas"kata Qaisara ,Lily and Iana serentak. Ketawa mereka mula bergema apabila melihat muka Flora yang macam termakan limau masam je.
"Hishh. Jahatnyaa.. Benci korang.. Tak nak kawan"kata Flora sambil menyilangkan tangannya dan memandang ke arah lain. Alaaa.. Macam merajuk gitu.
"Tak nak kawan sudah"kata Lily selamba... Sambil jelir lidah kepada Flora.. Muka Flora dah macam apa dah.. Lagi sekali ketawa mereka bergema di Cafeteria IS itu.
"Dah dahlah tu menyakat Flora. Habis muka dia macam orang hilang laki dah.. "Kata Iana memberhentikan penyakatan yang dilakukan oleh dia, Qaisara dan Lily bersama.
"Sayang Iana "Kata Flora sambil peluk Iana yang ada kat sebelah dia.. Dalam masa yang sama Flora jelir lidah dekat Lily dan Qaisara.
"Perghh. Mana boleh kau je yang peluk Aeka. Aku pun nak"kata Qaisara dan terus dia meluru ke arah Iana.
"Mana adil.. Aku nak jugak"kata Lily. Balik balik semua peluk Iana. Sampai naik lemas Iana dibuatnya.
"Hey.. Kenapa peluk Iana je. Tak nak peluk saya ke Cik Fiancee? "Tiba tiba dari mana Encik Fikry datang ke arah Angels. Dari mana datang entah. Dari planet Krypton.
"Nak peluk awak nanti lepas kahwin ehh.. Itupun kalau jodoh panjang"kata Flora selamba gila bagai tiada sesiapa di sini.
"Hishh.. Lama lagi. Lepasni awak gi Lotto..Hmmmm.. Sunyilah kita nanti.. "Kata Fikry perlahan. Merajuk pula budak sorang ni, kata hati Flora.
"Alah jangan sedih sayang intan payung. "Kata Flora kepada Fikry.
"Wuuu. Intan payung. "Sakat Iana, Qaisara dan Lily. Lagi sekali Flora terkena.
"Hai, Perampas and husband to be.."Ni lagi satu.. Dee and the gang dah datang aka Bala dah datang. Matilah..,rungut hati Iana.
"Eee.. Sapa husband to be kau?? "Kata Fikry sambil buat muka menyampah gila dengan gediks Dee and the gang.
"You lah.. "Kata Dee sambil buat gaya lentok lentok dekat Fikry dah macam ulat gonggok dah.
"What The Heck?"kata Fikry..
"Eeeee.. Weh. Korang nampak ulat gonggok tak?? Aku tadi nampak tau.. Ulat gonggok tu hodoh namatey syiakkk"kata Lily sambil menjeling ke arah Dee
"Nampak.. Kan hodoh namatey syiakk.. Geli aku.. Kalau boleh nak aje aku masukkan ulat gonggok tu dalam Gaung.. "Kata Qaisara.. Membalas kata Lily dan dia sempat melihat jelingan yang diberikan kepada Lily daripada Dee.
Semua tengok Dee.. Mata perempuan tu berapi macam hantu.. Berapi hati Dee. Dengar kata kata Qai dengan Lily terus dia meluru keluar dari group Angels and Fikry..
"Good job girls.. High Five.. "Kata Qaisara.. Sambil angkat tangan.. Semua yang ada kat situ terus high five dengan Qaisara.. Paham paham jelah..
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...