"Assalamualaikum, Tengku"kata Iana kepada seorang cilent pentingnya. Tengku Diana Tengku Danish.
"Waalaikumsalam "jawab Tengku Diana. Tengku Diana mengangkat mukanya. Iana?
"Sorry, Tengku. Terlambat keluar dari rumah tadi. Sorry eh? "Kata Iana dan dia terus duduk berhadapan dengan Tengku Diana. Iana perasan akan perubahan muka Tengku Diana.
"Tengku. Are you okey? "Tanya Iana prihatin. Cilent penting ni..
"Okey okey. Iana right? No no. Tengku Iana right? "Tanya Tengku Diana.
"Ya saya. Its okey. You can call me Iana. Dulu kawan kawan saya panggil saya Iana. "Jawab Iana dengan senyuman manis dibibir.
"Ohh.. "Kata Tengku Diana dan membalas senyuman Iana. Bukan ke Iana dah meninggal ke 8 tahun lepas, tanya hati Tengku Diana.
"So. Boleh kita terus discuss? "Tanya Iana.
"Boleh boleh"balas Tengku Diana.
Skip.
"Okey, Tengku. Nanti saya akan panggilkan Interior Designer datang jumpa Tengku untuk maklumat selanjutnya"kata Iana.
"Okey. Terima kasih ye, Iana"balas Tengku Diana.
"My pleasure. Nak lunch dulu ke? " Tanya Iana.
"Boleh juga. My husband ,my son and my daughter are on the way. "Kata Tengku Diana. Iana terkejut kerana dia tidak pernah lunch dengan keluarga cilent.
"Ok. "Balas Iana.
"Sampai pun. Ingat tak datang tadi"kata Tengku Diana.
"Aiikk.. Mana Hazim? "Tanya Tengku Diana kepada Tengku Haziq.
"Abang tak datang. Kena stay kat office. "Jawab Tengku Hafiza. Tengku Hafiza memandang perempuan yang ada didepan ibunya. Dia memandang wanita itu dengan hairannya.
"Hazim? "Kata Iana perlahan.
"Oh. Iana. Ni keluarga saya. This is my husband, Tengku Haziq. My daughter, Tengku Daniyah and Tengku Hafiza. Guys. Ini Tengku Iana Aeka Tengku Muzashi Akaashi"Kata Tengku Diana. Terdapat perubahan pada muka keluarga Tengku Diana.
"How about your son? "Tanya Iana.
"Anak saya tak boleh datang. Ada kerja katanya"kata Tengku Diana.
"Ok. So Tengku -Tengku nak makan apa? Saya belanja. "Kata Iana sambil tersenyum. Ketawa mereka mula bergema.
Skip
"Thank you, Iana"kata Tengku Diana sambil memberi Iana senyuman.
"My pleasure, Tengku"kata Iana sambil menundukkan badannya. Memang kebudayaan orang Korea untuk menundukkan badan sebagai tanda hormat.
"Terima kasih, Kak Iana"kata Tengku Hafiza. Iana memandang Tengku Hafiza. Macam pernah dengar.,gumam hati Tengku Iana.
"Sama sama, Tengku"balas Iana. Tengku Hafiza ketawa.
"Panggil saya Fiza sahaja"kata Tengku Hafiza. Iana termalu sendiri.
"Okey. You win. "Kata Iana sambil mengangkat tangan tanda dia kalah.
"No. Drawlah Kak"kata Tengku Hafiza. Mereka mula ketawa bersama sama.
Skip
Hazim sedang mengemas mejanya yang kelihatan berselerak dengan bermacam macam kertas kerja sampaikan setiausahanya, Hanis tengok pun nak pengsan. Katanya dia akan ada meeting dengan CFO Sakura Group. Sakura Group? Nama company arwah Iana. Sekarang dia nak tengok siapa yang jadi CFO Sakura Group. Ian kot.
Siap mengemas kertas kertas kerja tu, Hazim bergerak ke tempat letak kot dan mengambil Kot Hitam miliknya. Selepas mengambil kot tersebut, Hazim keluar dari bilik CEO nya dan bergerak ke mejea setiausaha, Hanis.
"Hanis. Where I have to meet CFO of Sakura Group?."tanya Hazim.
"At MR1 (Meeting Room 1), Tengku" jawab Hanis.
"Thanks. By the way, kalau ada yang kasi bunga atau hadiah just ambil barang tu and simpan tau. Kalau Prince or Angels call, please inform to me"kata Hazim. Iya. Dia masih berurusan dengan Prince dan Angels.
Airiel jadi gamer fighter dan dia selalu pergi perlawanan game. Afiq sekarang dah kerja sebagai Lawyer. Tak sangka yang Afiq yang Keyboard warrior tu boleh jadi Lawyer. Fikry pula dah kerja jadi model. Wow. Putih kot, biasalah.
Qaisara sekarang dah kerja dengan company bapa dia. Lily pula kerja jadi photographer. Dah minat dia tak pelah. Flora sekarang dah berlakon.
Itulah kerjaya mereka sekarang. Dah berjaya rupanya. Rasa macam semalam kitorang ketawa kat Cafeteria EHS. Dan macam semalam juga dia rasa yang dia telah menyakitkan hati Iana. Sorry, Iana. I am very very sorry, kata hati Hazim.
"Tengku! Tengku!! "Jerit Hanis setelah melihat majikan handsome dia ni termenung depan mejanya. Hazim baru perasan dan terus memberi Hanis senyuman untuk cover macho.
"Pergi dulu,Hanis"kata Hazim sambil tersenyum. Hanis memandang figura pujaan hati Axis Group berjalan pergi. Pelik dia memandang majikan dia ni. Selalunya garang macam harimau nak baham mangsa tiba tiba hari ini jadi kucing baik pula. Hanis mengelengkan kepalanya. Dia harus cari sebab apa majikannya jadi seperti ini.
Skip
Balik sahaja dari Tasha Studio, Iana terus berjalan masuk ke dalam biliknya. Kejap lagi nak jumpa CEO Axis Group, jadi dia perlu membetulkan penampilannya kerana dia harus menghadap CEO aka Chief Executive Officer.
Iana menekan interkom.
"Farisha.. Where I have to meet Tengku Hazim? "Tanya Iana kepada Farisha.
"At Axis Group"kata Farisha.
"Okey. Thank you, Farisha "kata Iana kepada setiausahanya yang menjaganya selama dua tiga tahun ini.
TO BE CONTINUE..
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Fiksi RemajaJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...