"Sure.. Why not?? BTW you ni comellah"kata Kris kepada Iana.. Ishhh.. Blushing lagi.. Full Package syioot Kris ni.. Hensem plus kaya plus mata dia hijau biru kau plus auther pun boleh cair.
"Thank you.. "Balas Iana sambil mengcover muka..
"So...I am Kris Adrean.."perkenalkan Kris kepada Iana.
"Tengku Iana Aeka.. "Kata Iana...
"You umur berapa?? "Kata Kris kepada Iana.. Haihh.. Tanya umurlah pulak..
"Umur I 13 tahun"jawab Iana.. Kris lihat diri Iana look like wow..
"Wow.. You yang bawak kereta Audi tu kan.. Am I right? "Kata Kris kepada Iana sambil senyum manis kepada Iana.. Haihhh.. Hensemnyaa... Nak pengsan... ,bisik hati Iana.
"Yeahhh.You pulak umur berapa?"Tanya Iana kembali kepadanl Kris.
"Seriously.. You yang 13 tahun pun dah pandai bawak kereta. I feel like wow.. So amazing.. BTW I 15 ..beza 2 tahun je.. Sekolah dekat Lotto.. "Kata Kris.. And dia sekolah kat Lotto.. Wow..
"Oh.. I sekolah kat IS buat sementara waktu. Nanti I transfer ke Lotto. "Kata Iana .. And. Bla bla bla bla. Kul 11.30 pun tak habis lagi. Lepas Aunty Erica call Kris untuk balik.. Kitorang sempat pass nombor telefon.. Oh My Gucci.. I get no telefon dia!, jerit hati Iana.
Esok(lagi 8 hari ya..)
"Aeka. Semalamkan Flora belanja kitorang Gucci.. And aku beli yang paling mahal punya.. Lily pun sama"kata Qai kepada Iana .. Suka Qai dapat beli Gucci. Bagus Flora kau jalankan tanggungjawab kau, kata hati Iana setelah melihat senyuman yang terbit dibibir kawan baiknya.
"Pergghh.. Tapi aku kene kahwin dengan sorang Mamat ni... Hensem tau... Oh My god.. I love you Kris. "Kata Iana.. Seriously.. Dia dah jatuh hati dengan Kris.. Yes.. Kris Adrean.. Future Husband.
"What?? You suka I?? "Kata sorang lelaki.. Oh My God.. KRIS IS HERE.Patutlah semua pandang grup kitorang rupa rupanya ada lelaki idaman Lotto School..
"If I say Yes.Apa yang you nak buat?"Tanya Iana kepada Kris. Terkejut Iana dibuatnya melihat Kris berada disini.
"Weh... Hensem gila Mamat tu.. Kau kenal ke?? "Kata Lily.. Haih. Pantang nampak lelaki hensem mesti nak usha.. Kasi kaki karang,marah hati Iana.
"Yup.. "Kata Iana perlahan kepada Lily..
"I akan cakap kat Aunty Lydia yang I nak kahwin dengan You sekarang"kata Kris .Berani gila..
"Wait.. Sejak bila you muncul kat sini?? And pleaselah.. I malas nak ikut rancangan gila you tu.."kata Iana.
"Sejak you kata yang you suka kat I lah"kata Kris.. Makin rancak kami berbual.. Tak lupa jugak Qai, Lily dengan Flora pun berbual dengan kami juga.. Tapi di satu sudut tempat.. Di mana Prince hanya memandang mereka...Kalau boleh nak aja tegur diorang.. And...
Kring......
"Dah siapkan?? "Tanya Hazim kepada Prince.
"Dah lama siap.. Sempat tengok drama.. Dah jomlah"kata Airiel.. Perjalanan mereka harus melalui meja Angels.
"Wehh.. Dah bunyi locenglah.. Balik kelas jom.. "Kata Hazim memberhentikan perbualan Kris dengan Angels.
"Haah.. Jomlah girls.. Kris.. Sorry eh.. Kitorang nak balik kelas.. Bye"kata Iana kepada Kris.. Kata katanya hanya mendapat anggukan dari Kris..Tandanya setuju.
"Wehhh... Hensemnya future husband kau... Cair habis aku tau.. Nasib aku ada tunang. Kalau tak mahu aku ajak si Kris tu kahwin.. "Kata Flora.. (Nobody know yang Flora ada tunang and guess what?? Tunang dia ialah Fikry.. Oyeehhh. )
TO BE CONTINUE
Kacaulah Kris tu. Aku baling kasut karang. Headshot. Yeahhh
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
JugendliteraturJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...