Episode 9

64 2 0
                                    

"Arghhh!! Ia punya result macam hantu.. "Merengek Iana .. Hazim kat sebelah dah tertidur kerana menunggu result dia keluar.. Sekali terkejut dengar Iana merengek..

"Kau dah kenapa?? Aku nak tido pun tak boleh"tanya Hazim kepada Iana yang sudah cair akibat melihat keputusan periksanya. Teruk sangat ke?, tanya hati Hazim. Hazim sambung tidurnya

Tiba tiba..
"Daniel Hazim... "Teriak Sir Henry.. Terus bangun Hazim dari tidurnya.. Nasib sempat selamatkan kerusi.. Bila Hazim dengar nama terus ambik result dia.. Result Akhir Tahun..

Kitorang periksa awal because ada aktiviti nanti.. Gila kau.. Bulan 8 dah ambik periksa.. Tup tup.. Hazim dah sampai sebelah Iana.

"Wehh. Kau dapat berapa?? Sampai menangis ah?? "Tanya Hazim kepada Iana. Iana memberi Hazim keputusan periksanya. Iana tengok Hazim tepuk dahi dia..

"Kau nak mati tak?? Banyaklah kau punya nangis.. A+ punyalh okey.. "Kata Hazim dan membaling kertas keputusan itu kepada Iana.

(Bayangkan yee..)
-----------------------------------------------------------
Result Last Year Examination
Name:Tengku Iana Aeka Tengku Muzashi Akaashi
BI..........................A+(90%)
SC............................A(89%)
MT........................A+(95%)
HIS..........................A(89%)
SPO.......................A+(95%)
ART........................A+(97%)
BM...........................A+(90%)*
COMP....................A+(98%)

All:743%(8A)
Position:1/25
-----------------------------------------------------------
(Result Aeka)
*Siapa yang ambik BM jee..
-----------------------------------------------------------
Result
Name:Tengku Daniel Hazim Bin Tengku Haziq
BI........................A+(90%)
SC........................A+(90%)
MT.........................A(85%)
HIS.......................A+(95%)
SPO......................A+(92%)
ART......................A+(95%)
BM...................... A+(90%)*
COMP...................A+(94%)

All:731%(8A)
Position:2/25
-

----------------------------------------------------------

"Guys.. You guys believe that
DH the leader of ARMY get no 2 in the class. And the new student ,Iana Aeka get no 1."kata Student 1

"Seriously?? "Tanya Student 2

"Yes.. No weird.. Because she is nerd.. "Kata Student 1.

"But.. The sad story is that girl will transfer to LOTTO. Seriously.. I want to go to the school.. Their uniform are so beautiful. "Kata Student 3..Kata kata mereka didengari oleh group Princezz.. Except Iana. 

"Guys.. Really?? Iana will transfer but why?? "Tanya Flora kepada rakan- rakannya.

"And Angels will tranfser to LOTTO with Iana.. "Kata Student 1

"What the heck is going on right now.?? We will transfer too?? "Kata Lily.. Wah.. Sungguh tak sangka..

"Guys.. Do you guys see that Floral will tranfser too.. I feel so grateful. They transfer to LOTTO too"kata Student 2

"Oh Shit.. Hidup kita takkan tenang.. Bala is coming.. "Kata Qai..

Skip

At class..

Qaisara dari jauh memandang Iana yang berada di sebelah Hazim.. Hati berbelah bahagi ingin menegur atau tidak. Setelah mendapat kekuatan Qaisara merapatkan dirinya dengan Iana..

"Wehh.Betul ke kitorg kene pindah?"Tanya Qai perlahan tetapi cukup didengari oleh Iana dan Hazim.
"Hah?? "Tanya Iana kepada Qaisara. 'Ni yang aku tak suka.. Ayah ni suka main masukkan orang dalam rancangan dia. Dengan group group aku sekali di masukkannye.'kata Iana dalam hati.

"Macam mana kau tahu tentang ni?"Kata Iana risau sekali.. Dia tak nak orang luar terjebak dengan keluarga aku.. And dia tak nak identiti dia terbongkar.. Dia tak sanggup. Cukuplah berkali kali tukar sekolah.. Ada sebab kenapa ayah dia transfer dia..

Tapi kali ni memang ayah dia jebakkan orang sekali.. Aku okey je.. Tapi kenapa mesti Floral tu ikut sekali ke LOTTO School. Haih.. Sabar jelah.. Kedengaran Aeka mengeluh..

"Ada budak form berapa entah kata yang kau, Angels and Floral will transfer to LOTTO School.. Wae?? Wae?? "Tanya Qaisara kepada Iana.. 'Ayah.. Kenapa buat Ia macam ni.. Susah tau.. 'Kata Iana dalam hati.

"Habis aku macam mana?? "Tanya Hazim. Menyampuk aja kerjanya.. Baling kamus karang..

"Sorry but.. Kita ada masa lagi 11 hari lagi untuk bersama.. "Kata Iana dengan sayu sekali..

Tak sanggup nak tinggalkan sekolah ni.. Sungguh sekolah inilah yang paling Best even kene buli sekali pun.. Kat sini Iana belajar erti cinta, erti kerjasama, erti persahabatan.

Tapi sayang sekali Iana hanya mampu memandang sahaja.. Jikalau sudah tamat tempoh.. Sekolah LOTTO akan jadi tempat akhir aku transfer.. Penat aku nak bertukar tukar sekolah. Kalau boleh semua orang aku kenal.. Tapi nak buat macam mana. Dugaan.. So bertabahlah hati ini.. Menangis hati ini..

TO BE CONTINUE

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now