"Apa yang korang sibuk katakan tu Fara?Ingat aku tak dengar ke?"kata seseorang.Suara seperti dari atas.Ternampak 2 orang perempuan di atas bumbung dan 2 orang perempuan di bawahnya.Kelihatan perempuan yang bernama Fara itu menunduk kepalanya dan mukanya menjadi pucat.Dan perempuan itu berkata....
"Tidak ada apa apa,Cik Qaisara."
"Huh.Fake sungguh lakonan kau Fara.Kalau aku jadi director mahu aku pecat kau sebab tak pandai berlakon.Nak cover jauh sekali."kata perempuan dibawah Si Gadis yang bernama Qaisara itu.
"Weh.Cepatlah .Jom lari dari sini."kata Amirul.Tanda tanya memenuhi otaknya.Apa yang sedang berlaku?Siapa perempuan tu?Kenapa dia kejam sangat?Kenapa dia letak kereta dengan motor dekat parking VIP?Kenapa panggil dengan gelaran Cik dihadapan?,tanya hati Prince. Semua itu tak berjawab.Laju saja dia lari.
Apabila sampai dekat Amirul,Fikry atau lebih dikenali sebagai Kiki,Airiel dan Afiq ,laju sahaja mulut bertanya
"Weh.Siapa perempuan tu?"
"Kau nikan.Nasib baik cepat tadi tau.For Your Information,tu group pengawas yang boleh tundukkan semua pelajar kat sekolah ini.Diorang Queenka.Yang first tadi cakap dengan budak perempuan tu ialah Qaisara.Qaisara Qirana.Dialah yang paling kejam kat sekolah tapi sekejam kejam dia pun tetap tak boleh kalahkan si Leader.Gelaran dia ialah Cruel Queen.Yang bawah Qaisara tu namanya Lily.Maisha Lily.Harap je muka cantik tapi mulut melaser aja kerjanya. Gelaran yang diberi ialah Laser Queen .Sebelah Lily ialah Flora.Nama panjang dia ialah Flora Shakira.The Smile Killer Queen. Senyuman memang manis kalah gula dan mulut tu jugak akan menunjukkan senyuman paling sinis.Senyum tu boleh membunuh kau."kata Amirul.Kedengaran si kumpulan gadis yang dikatakan oleh Amirul itu ketawa jahat.
"And terakhir sekali,Leader of The Witches ,Iana Aeka Akaashi Muzashi.Gadis campuran melayu dengan jepun.Kau boleh kenal dia dengan tengok muka dia ,cara di bercakap dan cara dia berjalan.Muka dia macam 100% Japanese,cara dia bercakap,sungguh kejam,sinis dan menyakitkan hati.Cara dia berjalan sungguh elegen.Dialah manusia paling cantik yang aku pernah jumpa.Mula-mula dia sekolah kat International School sama macam kau.Aku pernah tahu juga yang dia dulu manusia paling baik dan sopan.Tapi selepas kematian kembar dia membuatkan dia punya sikap pusing 180 darjah.Kematian tu disyaki dibunuh oleh salah seorang ahli Floral.Tapi tidak dapat ditangkap kerana tak cukup bukti.Sejak tu,dia benci dengan manusia yang buruk perangai,mulut busuk macam si pembunuh.Kau kene hormat dia dan panggil diorang dengan panggilan Cik hadapan.Sekali kepercayaan tu hilang selamanya kau akan merana.Gelaran yang diberi ialah Ice Queen"kata Amirul.Panjang gila cerita Leader The Witches.
"Pandai sayang intan payung saya ni."kedengaran suara perempuan dari belakang.Serentak dengan itu, aku,Kiki,Amirul,Airiel dengan Afiq pandang ke belakang.
Kelihatan seorang perempuan dengan lolipop di mulut.Perempuan itu flip rambut dia.Dengan pakaian yang sungguh elegen.Sekolah ini boleh pakai baju ape ape jangan pakai baju yang tak senonoh.Mahu kena tangkap dengan The Witches nanti.
"Erkkkk.Cik Iana nak apa dari saya?"tanya Amirul memberhentikan kesunyian itu.Muka nya ditundukkan.Tak sanggup nak pandang Cik hantu tu. Kalau tak naya aja kena lari 20 padang.
"Tak ada apa apa.Tapi aku pelik macam mana kau tahu hah?Spy aku eh?Hahahahahah"balas Iana dengan senyuman sinis serta ketawa yang kedengaran jahat.
"Dahlah weh.Naik takut budak tu.Dah bunyi loceng.Tak nak masuk kelas ke?Sibuk gosip mengalahkan perempuan.Masuk kelas sekarang.Oh By the way.I am Lily.Maisha Lily."kata Lily.Sambil menghulurkan tangan kepada Afiq dan memberi isyarat kepada yang lain.Iana pergi ke Hazim sambil menghulurkan tangan kepadanya.Manakala Flora tersenyum dan menghulurkan tangan kepada Kiki.Dah lama tak jumpa tunang tersayang dan dia katakan sorry.Tak lupa juga Qai yang jalan sambil menghulurkan ke arah Airiel.
Semasa mereka ingin membalas,serentak 4 gadis itu menarik tangan dan ketawa serta berjalan lalu pergi .Terpinga pinga dibuatnya mereka.Sempat Iana berkata..
"Cepat masuk ke kelas.Kalau tak..Habislah korang nanti"
"Wait,girls.I got a call from principal."kata Iana.Sambil menekan button di skrin telefon IPhone 7s nya.
"Yes,Uncle.Need something?"
"Okey.Im coming.See you"
Tercengang dibuatnya.Selamba badak dia panggil Principal tu uncle.Ingat ni sekolah bapak dia ke?Harus aku suruh Afiq search pasal budak ni, marah hati Hazim
"Girls come. The Principal call us.You guys jangan lupa pula masuk kelas.Opss.Terlupa pula Principal panggil Prince.Who Prince?Please come to headmaster room ye.Bye,Sayang."kata Iana sambil mengusap pipi Hazim.Siap ketawa gedik engkau kena.Tak lupa juga kena panggil sayang.Haru jee, kata hati Hazim
"Dah jomlah.Kita gi"kata Hazim.
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Novela JuvenilJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...