Episode 8

74 2 0
                                    

Seminggu selepas kejadian itu..

"Guys.For your information, Last Year Exam is coming. IN THIS WEEK.. At tuesday.. Okey.. Good luck girls boys. "Kata Shizuka kepada rakan sekelasnya tentang peperiksaan yang akan datang pada minggu ini.

"Alah... "Kedengaran suara Farisya mengeluh. Bencinya alahai dengan periksa ni. Buat penuh jadual aku je. Nak shopping pun papa tak kasi, rungut hati Farisya.

"Hmmm. Okey"Kata Iana perlahan.. Menjawab kata kata Shizuka sebentar tadi. Sungguh dia malas nak menelah nota nota yang diberikan oleh guru.

"Ada apa apa yang tak faham ??"kata Hazim yang berada disebelah Iana. Mana taknya Iana kelihatan blur masa Teacher Hans ajar Maths. Hampir sahaja mata Iana mahu tertutup tetapi diganggu oleh Hazim.

"Adelah sikit"balas Iana sambil mengosok- gosok mata.. Hazim hanya memandang Iana dan berkata..

"Yang mana tak faham?? "Kata Hazim kepada Iana yang kelihatan letih. Sungguh dia tak tahu sebab Iana letih.

"........"Hanya senyap yang Iana balas kepada Hazim yang leka memandang Iana. Iana sekali lagi menguap. Hazim memandang Iana pelik sekali.

"Okey tak?"tanya Hazim dengan prihatin sekali. Iana hanya membalas dengan anggukan. Mana taknya, semalam Iana sibuk tengok cerita cerita While You Were Sleeping, lakonan Lee Jung Suk dengan Suzy Miss A secara marathon. Gila punya Iana.

"Weh.. Jom buat study group jom. Esok.. Boleh tak? Semua dah agree tinggal korang berdua je"tanya Qaisara yang tiba tiba dari mana muncul. Hazim dan Iana memandang Qaisara.

"Boleh je"kata Hazim dan Iana serentak. Mereka berpandangan sesama sendiri. Selepas itu, memandang Qaisara yang berdiri di sebelah meja Iana..

"Korang ni memang ada jodoh eh? Cakap pun serentak "kata Qaisara dengan dahi yang berkerut.

"Iana.. Balik ni, singgah Flyer jom. Lepak"ajak Qaisara.

"Boleh je. Lepastu, Aku kena cari barang dengan 2 orang sedara aku, Qys Hanna dengan Ariana. "Kata Iana dengan mata yang tertutup. Sungguh dia susah nak buka matanya. Syaiton tengah bergayut dekat mata dia ni.

"Wait. Kau sebut Qys Hanna ke? Tengku Qys Hanna right? Actor tu ke?  sedara kau pelakon ke? And Ariana tu. Ariana Axira kan? Dancer tu? Wow. Keluarga kau memang famous"Tanya Qaisara dengan teruja sekali.

"Haah. Tengku Qys Hanna Tengku Qairi.. Abang dia Tengku Qayry Hairi, adik dia Tengku Qaeka Haiza. Mak dia Engku Hazirah. Dia sedara aku sebelah mak aku, Tengku Lydia. Ariana pun sama. Tengku Ariana Axira . Dancer of Victoria Highschool. Sedara aku juga. Sebelah mak aku."Terang Iana dengan malas sekali.
"Jadi kau pun ada Tengku jugalah. Tengku Iana Aeka. "Kata Qaisara. Semua yang mendengarnya terkejut mendengar berita tentang penambahan perkataan Tengku dihadapan nama Iana. Hazim juga tidak ketinggalan. Terlopong dia dibuatnya.

"Hmmm"

"Lahh.. Aku ingat kitorang bertiga je yang ada Engku Tengku ni. Kau pun ada.. Haih.. Kawan baik betul kita nikan"kata Qaisara dan terus memeluk kawan baiknya. Iana hanya membiarkannya dan tersenyum manis memandang Qaisara yang memeluknya.

SKIP

At Flyer Cafe

"Haii"sapa Iana kepada kawan- kawannya yang sedang sibuk bersembang. Tak tahu sembang apa. Yang lain hanya membalas Hai. Iana segera duduk di tempat yang kosong.

"Wah wah wah. Geng perampas dah datanglah"Angels terdengar suara yang mereka amat kenali. Farisya. Sebuah nama yang membuatkan seorang yang mendengarnya berasa muak.

"Oh.. Hai, Farisya"kata Iana dan bangun dari tempat duduknya.. Iana bergerak ke tepi mejanya sambil memandang Farisya yang ada dihadapannya. Panggilan Farisya sebentar tadi ditekan bunyinya.

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now