Episode 28

23 1 0
                                    

Knock knock
Do you want to build a snow man?

"Woi.. Diamlah. Nanti baru kitorang turunlah"jerit orang dalam. Marah dekat orang yang dari tadi buat drama Frozen kat luar

"Yelah yelah. Aku angkat bendera putih"balas orang luar. Bunyi macam merajuk tapi sebenarnya tak pun. Orang luar terus pergi ke bawah untuk makan breakfast

Manakala orang kat dalam pula dari tadi bising macam popcorn. Rasa nak Baling bantal je.

"Weh.. Ngantuklah. Nak tidur boleh? "

"Tak boleh. Dah bangun sebelum ada yang kena machine gun dengan Bitches"kata Hazim. Reality life. Kalau sesiapa yang cari pasal dengan The Witches memang makan peluru machine gun.

Tengok si Airiel ini. Tadi dia bangun tengok tengok tersadai kat bawah katil. Hazim pun tengok besar kecil besar kecil. Macam alien pun ada. Orang kalau boleh tak nak cari pasal dengan Bitches tapi dia sendiri cari pasal.

"Dah jom turun. Mahu kena parang dengan LeWi(Leader Witches) karang baru hang tau. Mahu lari tak cukup tanah dibuatnya. "Kata Hazim sambil menepuk bahu Airiel. Menyesal aku main ML malam tadi, bisik hati Airiel. Serentak dengan itu dia bangun dan keluar. Tak lupa membawa kad lif dengan kad bilik.

Summer Cafeteria.

Lily dari tadi perhatikan sahaja Si Flora tu. Dia mula tertanya tanya apa yang Flora sedang buat. Khusyuk sangat sampai cakap pun tak pandang dia. Mata Lily mula mengintai skrin telefon rakannya.

"Woi. Chat dengan siapa tu? "Tanya Lily dan sekelip mata menyentakkan Flora yang dari tadi leka memandang handphone.

"Aku tengah Google tempat tempat menarik dekat sini(Korea). Senang nak plan perjalanan kita nanti"Flora menoleh ke arah Lily.

"No need to plan. Because dari first day aku dapat tiket terus plan nak pergi mana"kata Iana mendatar. Terkejut Lily dengan Flora dibuatnya.

"Cepat gila kau buat plan. Ni betul excited ni. "Kata Lily. Kagum dengan plan yag dibuat oleh Iana.

"Lepas breakfast, kita pergi ke N Seoul Tower dulu. Okey? "Tanya Iana sambil tersenyum. Susah nak lihat Iana tersenyum selepas tragedi yang menimpa kembarnya, Icha. Semua mengangguk tanda setuju.

Mereka mula bergerak dari hotel ke N Seoul Tower yang terletak 5 km dari hotel mereka. Bak kata Qaisara, jalan je sebab kita nak ikut cara orang sini(Korea). Mereka semua akur dan mula berjalan menuju ke destinasi yang ditujui.

Sesampai sahaja di N Seoul Tower mereka bergambar dahulu sebelum masuk ke tempat yang menjadi angan angan masa kecil dahulu. Setelah bergambar, mereka menunggu giliran untuk menaiki kereta kabel yang menuju ke puncak menara. Lama juga nak tunggu.

Sebelum mereka naik ke puncak menara untuk untuk meninjau seluruh bandar Seoul yang masih cerah, mereka singgah dulu di muzium yang penuh dengan teddy bear iaitu Teddy Bear Museum. Pelbagai saiz teddy bear mereka lihat disitu. Dari saiz kecil sehinggalah saiz yang paling besar. Ada juga teddy bear yang bergerak gerak.

Sewaktu disana, Iana teringatkan drama Princess Hours yang pernah ditontonnya dahulu. Laju sahaja mulutnya bercerita kepada Qaisara, Lily dan Flora tentang drama itu. Sesekali Flora menyampuk kata Iana manakala yang lain hanya menjadi pendengar. Kamera sentiasa di leher Iana kerana dia akan menangkap gambar di Seoul pada bila bila masa. Puas bergambar dan mengambil gambar di N Seoul Tower, mereka mengorak langkah untuk mencari tempat makan yang halal. Bairpun mereka jahat, tetapi makanan yang halal tetap diutamakan.

Selepas makan, mereka bergerak ke SM Town. Macam mana nak cakap eh? SM tu adalah satu entertainment yang kira terbesar di Korea selain JYP dengan YG. Contoh artis yang dekat SM macam EXO. And secara kebetulan, mereka terjumpa kumpulan EXO yang baru baru ini keluarkan lagu Ko Ko Bop. Okeylah lagunya. Memang Best gila gila sebab dapat jumpa kpop idol yang mereka kecuali lelaki. Iana suka Baekhyun,Qaisara suka Chen, Lily sukan Xiumin manakala Flora suka Suho.

And secara kebetulan juga, Iana dengan kumpulan EXO pernah berjumpa secara interview untuk Magazine. So that mean yang Iana dengan EXO kenal sama kenal and pada masa tu, EXO yang cakap dengan Iana dulu. Ianakan belajar bahasa Korea so that she know to speak and understand what EXO say. Iana tukang translate je.

Apa yang korang rasa kalau korang kat tempat mereka apa yang korang rasa? Bestkan. Tell me siapa yang tak suka jumpa kpop idol.Im serious.Macam mana korang rasa macam tu jugalah Iana and the gang rasa. Teruja sampai rasa nak pengsan tapi masih sempat diselamatkan. Syukur masih dapat hidup dimuka bumi ini

TO BE CONTINUE

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now