Episode 24

29 1 0
                                    

At School

"Woiii!! "Jerit Qai yang berada di Classic Canteen atau lebih dikenali sebagai CC.

"Apa??!"jerit Iana yang berada di dataran dan berjalan menuju ke arah Qai and my geng.

"Kau dah siap pack ke belum? "Tanya Qai. Bingung.. Pack apa? Bisik hati Iana

"Nak pack apa? "Tanya Iana dengan muka blur.. Seriously aku lupa.. Tolong ingatkan.

"Lah.. Malam ni kul 10.30 at Kuala Lumpur International Airport ,kita akan bergerak ke Korea sayang intan payung"kata Qai.. Omg.. Macam manalah aku boleh lupa.. Nasib baik masa haritu aku dah kasi diorang tiket fly Korea tu..

"Oh my Victoria Secret. Macam manalah aku boleh lupa? "Kata Iana sambil ketuk kepala sendiri.

Papp!!

"Adoii! "Jerit Iana .. Sakitlah.. Siapa yang buat ni? Iana memandang ke belakang dan kelihatan Hazim dengan tangannya di atas kepala ku.

"Apa kau buat kat kepala aku? Sakitlah"marah Iana kepada Hazim sambil mengaru kepala Iana yang tadi sakit dipukul oleh Hazim.

"Oh.. Tak perasan.. Ingatkan Farisya tadi. "Kata Hazim. Wait.. What Farisya? Nak ketuk Farisya rupanya..

"Oh.. So kenapa kau kat sini? Farisya kat sebelah kau je? "Kata Iana sambil melirikkan mata ke arah Farisya yang setia disebelah Hazim.

"Erkkk"kata Hazim sambil mengaru kepalanya yang tak gatal tu. Lupa pulak yang Farisya berada disebelahnya.

"Okey okey.. I tell you the real story. But first.. Farisya can you go away from me? Rimas lah.. R.I.M.A.S lah.. Shuh shuh"kata Hazim sambil buat tangan menghalau si hantu gedik namatey tu.

"O.. Key"kata Farisya tergagap gagap.. Iana ,Qai, Lily dan Flora ketawa berdekah dekah..Bagi mereka.. Melihat wajah takut atau kecewa orang adalah kegembiraan mereka.

"Kenapa korang ketawa? "Tanya Airiel yang berada di sebelah Kiki.

"Lawak sangat tengok muka hantu gedik namatey tu.. Hahahaahaah"kata Flora dan mereka semua sambung ketawa balik.Semua yang berada di CC memandang mereka yang ketawa tu dengan muka yang erkkkk..

Beberapa minit kemudian.. Semua kembali bercakap seperti biasa.. Dah biasa dengar The Witches ketawa. So.. Babe, dont worry.

"Kan kan.. "Kata Lily sambil ketawa..

"Dah dah.. Stop laughing. Im tired.. Pipi aku dah sakit sebab ketawa banyak sangat"kata Iana dengan ketawa yang masih bersisa.

Beberapa minit kemudian, keadaan menjadi reda.. Ketawa The Witches tidak kedengaran di telinga.

Tingg!!

Bunyi nofication dalam otak Iana.. Hahahahha.. Sound funny right?? But it true. Baru teringat yang pasal pendrive tu.. Iana mengambil IPhone 7+ nya dari poket blazer hitamnya dan menekan icon whatsapp..

Setelah memasuki app Whatsapp, tangan laju mencari nama Qaisara💕. Setelah mengjumpai chat whatsapp iti, Iana menekan nama Qai dan mula menaip sesuatu.

Qaisara💕

Bae.. Aku nak kau ambik balik pendrive tu and letak balik kat beg budak yang kau ambik tu..

okey.. Jom pergi.

Okey.

"Wehh.. Aku dengan Qai nak pergi tandas jap"kata Iana dan segera berdiri.. Qai pun berdiri sama sama dengan Iana.

"Okey"kata yang lain..

At Bangunan Lama EHS

"Nah"kata Iana sambil menghulurkan pendrive yang dicuri oleh Qaisara.

"Thanks"kata Qaisara.

"Pastikan CLEAN tau. Buat hari ni. Okeylah Jom"Kata Iana. Mereka berdua berjalan pergi..

Iana dan Qaisara bertukar haluan. Iana pergi ke CC dan Qaisara pergi ke kelas 5 Lamborghini. Qaisara pergi ke kelas kerana mahu menyiapkan kerja yang perlu dibereskan.

At Classis Cafeteria

Iana berjalan dengan yakin dan elegen. Dia menuju ke meja yang diduduki oleh Flora, Lily dan Prince

"Mana Qai? "Tanya Flora sambil buat muka ??.

"Qai pergi kelas jap..Ambik barang jap"kata Iana. Yang lain meng'ooo'kan aja setelah Iana menjawab persoalan itu.

"Ni.. Kau nak Ice Cream tak? "Tanya Lily sambil menunjuk tangannya yang ada Ice Cream yang sedap.. Mengidam pulak Iana.

"Nak"

"Nah"ada suara dari belakang Iana.. Iana memandang gerangan yang memberinya Ice Cream Chocolate. Hazim!

"Thank...s"jawab Iana sambil mengambil Ice Cream ditangan Hazim.

"You are welcome.. Chocolate Lover"kata Hazim.

"Woooooo"sakat yang lain. Sukalah tengok diorang bersweet-sawit. Laju menyakat.. Tunggulah giliran korang.

"Shit you "carut Iana.. Mencarut je kerjanya. Tak ada benda lain nak buat.

"How do you know I am Chocolate Lover? "Tanya Iana sambil memandang Hazim yang berada disebelahnya sambil makan Ice Cream Chocolate..

Klikk!

Kedengaran seperti bunyi gambar di ambil.. Iana memandang depan dan kelihatan IPhone 7+ hitam milik Hazim berada di tangan Afiq dan dihalakan kepada mereka berdua.

Laju Iana memandang Hazim semula dan buat muka yang 'what do you want?'.Hazim buat derk je.. Tak takut pun. Pertanyaan Iana bagai angin berlalu.

At Iana's Room.

Petangnya.. Setelah Iana baju,passport,creadit card dan tiket penerbangan ke Korea ,Iana bergerak ke katil importnya dibeli di Dubai dan mengambil IPhone 7+ nya yang sedang dicharge.

Tangan segera membuka Instagram miliknya yang memiliki follower seramai 785K. Tangan Iana laju mengscroll wall Instagramnya

Tiba tiba, tangan Iana terberhenti di satu gambar.. Ianya gambar dirinya memandang Hazim yang diambil oleh Afiq tengah hari tadi.

@daniel_hazim

--------That Photo-----

9366 like

@daniel_hazim I love to see you, honey. @iana.aeka

comment..

@afiq.prince Tag photographer dia sekali.
@qaisaraq ship...
@fatinanza Kapal lalu.
@lolihani So sweetla @daniel_hazim dengan @iana.aeka.
8738 comment more..

'Erkk.. What is going on? Dahlah tag aku sekali'marah Iana dalam hati.

Bersambung..

Our Moment:Full Of Episode✔Where stories live. Discover now