"Wehh. Zim! "Jerit Airiel yang berada di sebelah Hazim. Dia lihat Hazim hanya diam tak terkutuk dan termenung sahaja.
"Sorry, Miss. I want to inform something"kata Deris kepada Miss Airys yang sibuk mengajar Add Math. Miss Airys mengangguk.
"Sorry, guys. Because disturb you class. I want to inform you that this week and next week are Sport Week. So you guys need to come Sport Practice today until this Thursday and the rehearsal will be at Next Sunday. Then, the real Sport Day will be at next Monday and next Tuesday. Understand? "Tanya Deris kepada kelas 5 Lamborghini. Pelajar kelas tersebut mengangguk faham.
"Thank you, Miss"kata Deris kepada Miss Airys.
"You are welcome. Okey, class back to the subject"kata Miss Airys. Kelas 5 Lamborghini kembali menumpukan perhatiannya kepada subject yang paling susah.
Skip
"Okey, class. See you tomorrow and keep you exercise done okey. Thank you, class"kata Miss Airys kepada kepada pelajar kelas pertama tingkatan lima.
"Thank you, teacher"balas pelajar kelas 5 Lamborghini. Setelah melihat Miss Airys keluar dari kelas, Prince dan The Witches membuat satu bulatan. Meeting time!
"Now tell me your sport team." kata Flora kepada Prince dan The Witches.
"Roses"kata Qaisara dan Airiel. Qaisara memandang Airiel.
"Roses?" tanya Qaisara kepada Airiel dengan dahi yang berkerut. Airiel memandang Qaisara dengan pandangan 'diamlah kau'.
Buat pengetahuan semua... Setiap tahun, pelajar - pelajar EHS akan tukar rumah sukan. Kerana ianya adalah salah satu peraturan atau rules EHS.
Cara untuk memilih rumah sukan, adalah dengan cara cabutan. Pada awal tahun, mereka akan mencabut kertas yang berada di dalam satu kotak. Dalam kotak tersebut, ada 250 Roses, 250 Flyer, 250 Clorance, 250 Hazel, 250 Tsia. Keseluruhannya ialah 1250. Setiap kelas haruslah menpunyai seminima sebanyak 33 orang. Bile ada 33 orang dalam kelas, maka ada ada lebih kurang 6 hingga 7 orang satu team.
"Flyer! "Jerit Flora dan Fikry. Memang ada jodoh diorang berdua ni, bisik hati The Witches dan Prince.
"Yeahh.. Kitakan F"kata Flora..
"Clorance!! "Jerit Lily dan Afiq bersama sama. Selepas berkata seperti tadi, Lily memandang Afiq dengan tajam dan Afiq memandang Lily dengan tajam.
"Buat drama swasta pula"kata Flora sambil menjulingkan matanya.
"Okey. Iana dengan Hazim pula. Tsia atau Hazel? "Tanya Qaisara kepada Iana dan Hazim. Mereka seakan terpinga-pinga. Baru mereka faham setelah diterangkan oleh Airiel. The Witches dan Prince membuat kiraan.
"Satu.. Dua.. Tiga! "Jerit The Witches dan Prince.
"Hazel! "Jerit Iana dan Hazim. Mereka terpukau, terpaku, terdiam dan segala ter lah yang ada didunia ni. Senyap menyambut pernyataan Iana dan Hazim sebentar tadi
"Woooooo!!!!! "Jerit satu kelas 5 Lamborghini. Sampai ke kelas hujung terdengar bunyi jeritan mereka. Hazim tersenyum manakala Iana buat buat tenang sedangkan hati dia ni. Nak meletup tauu..
Skip
Selepas habis kelas Miss Tyna, The Witches dan Prince bergerak keluar bersama sama. Prince dihadapan dan The Witches berada di belakang Prince.
"Weii.. Jom.. Fitting Ladies"ajak Lily kepada The Witches. Semua meng'ok'kan sahaja. Mereka mula bergerak ke Fitting Ladies yang berdekatan dengan Ladies Room.
Manakala, Prince bergerak ke Boys punya bilik and mereka mula menukar baju. Bunyi gelak ketawa mereka kuat hinggakann The Witches boleh dengar.
Mereka keluar bersama sama dari bilik Fitting masing masing. Hazim memberikan Iana senyuman dan Iana hanya membalasnya dengan jelingan. Qaisara yang melihatnya mencuit cuit tangan Flora yang berada disebelahnya. Flora juga perasan akan jelingan yang diberikan oleh Iana sebentar tadi tetapi dibiarkan sahaja.
The Witches dan Prince berpecah mengikut team masing masin. Qaisara dan Airiel, Team Roses, Fikry dan Flora, Team Flyer, Lily dan Afiq, Team Clorance ,dan Iana dan Hazim, Team Hazel.
Team Roses di gelanggang Futsal, Team Flyer di gelanggang bola keranjang, Team Clorance di gelanggang bola jaring, Team Hazel di gelanggang badminton dan Team Tsia di gelanggang tenis.
"Kenapalah kau kumpulan sama dengan aku? "Tanya Iana kepada Hazim yang leka memandang ke hadapan. Hazim memandang Iana dan memberinya senyuman. Iana memandang pelik.
Aku tanya dia. Dia kasi aku senyuman dia tu. Jawapan ke tu?, marah hati Iana setelah melihat reaksi Hazim keatas soalannya sebentar tadi.
"Nak tahu jawapannya? "Tanya Hazim. Iana mengangguk.
"Sebab kita ada jodoh"kata Hazim kepada Iana. Biarpun perlahan tetapi cukup didengari oleh Team Hazel. Iana buat muka 'kau minta penumbuk dari akukan?' tetapi Hazim hanya buat derk seperti tiada apa apa yang berlaku.
"Sweetnya, akak dengan abang kat sana tu!!! "Jerit Lily yang berada di gelanggang bola jaring kepada Iana dan Hazim. Gelanggang itu berdekatan dengan gelanggang badminton yang dimana tempat Team Hazel berada. Afiq yang sibuk melihat Form 1 main lari lari tu terkejut mendengar jeritan Lily. Gila tak. Lily ada kat sebelah dia kot.
"Diamlah kau!! "Jerit Iana yang duduk disebelah Hazim. Lily lihat Hazim marah Iana. Akhirnya Iana tarik muncung itik dia tu. Hazim tarik mulut Iana. Lily ketawa melihat telatah Couple Of The Year tu.
"Kau nikan. Sakit telinga aku. Kau jerit kat telinga aku"marah Afiq. Lily lihat Afiq.
"Aku nak jerit dekat Sweet Couple tulah"kata Lily kepada Afiq.
"Ye. Aku tahu. Tapi kau tetap jerit kat telinga aku"balas Afiq. Dia tetap tidak mahu mengalah.
Lily dan Afiq mula berlawan kata. Macam macam diorang cakap. Iana hanya memandang mereka.
"Good Afternoon, Team"kata Miss Airys. Miss Airys pun Team Hazel juga.
"Good Afternoon, Miss Airys"jawab Team Hazel. Miss Airys senyum.
"Okey, team. We will have dicuss about BOTH(Board of Team Hazel). For the LOTH(Leader of Team Hazel), please give me you suggestion. "Kata Miss Airys kepada Team Hazel.
"I suggest Tengku Daniel Hazim,Miss!" jerit seorang perempuan yang berumur 15 atau 14 tahun.
"No. I suggest Tengku Iana Aeka, Miss!!"jerit seorang lelaki berumur 16 tahun itu.
"Noo!!I suggest Farisya Kaisara,Miss! " Jerit Dee iaitu salah seorang ahli Floral. Dia pun tak mahu kalah.
"Okey okey. Iana, Hazim and Farisya come here. "Panggil Miss Airys. Iana, Hazim dan Farisya bangun dari tempat duduk mereka. Miss Airys menyuruh mereka bertiga pusing kebelakang.
TO BE CONTINUE
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Novela JuvenilJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...