Tik Tik..
Kedengaran bunyi key password bilik pengawas dibuka menandakan ada orang masuk.Tapi tidak dihiraukan.
"Hai,Hazim.Remember me?"kata seorang perempuan yang cuba datang mendekati Hazim dari belakang. Suara itu cukup sebati dalam dirinya.Tak payah tengok siapa .Boleh tahu dari segi perfume dengan suara.Siapa lagi kalau Farisya.Leader of Floral .Musuh ketat The Witches.
Katanya dulu,Floral lah yang selalu buli The Angels aka The Witches.Dia oranglah penyebab Icha adik kembar Iana mati.Hanya disyaki.Sebelum ni,dia oranglah yang berkuasa dekat Elic Highschool selain Tuan Shah.
Leader of Floral is Farisya Kaisara.Cantik tapi tulah gedik namatey. Macam pijak semut tak mati je.Paling gedik dekat Elic Highschool. Miss Universe kan katanya.Tapi lepas Iana ,the leader of The Witches datang gelaran tu jadi miliknya.Tak ada sesiapa boleh kalahkan Iana kat sekolah.Senang kata selain Tuan Shah,Iana lah yang paling berkuasa kalau kat EHS.
Member yang pertama is Liyana Dee.Nama bukan main sedap tapi perangai macam hantu alam mana datang.Crush Dee ialah tunang orang siapa lagi kalau bukan Fikry Haikal aka Kiki.Tunang Flora.Katanya dialah yang bunuh Icha.Katanyalah.Tak tahu betul ke tak.
Member kedua Floral ialah Fify Fazreena.Hah,budak seorang ni susah nak terangkan.Budak ni kira baik dalam Floral tak macam yang lain ,gedik namatey.
Member last kali,Sasa Batrisya.Minat gila dekat Afiq Prince.Pandai bergaya tapi perangai gedik macam biasa. Mereka ialah Floral. Plastic person.
"Yes.Why Farisya?Do you need help?If not,I want to continue my work."balas Hazim sambil menyiapkan kerjanya di hadapan komputer bilik pengawas.
Bilik pengawas disediakan 5 buah computer di belakang bilik,ipad 2 yang menunjuk CCTV seluruh Elic Highschool dan lain lain.Nama lain bagi Bilik Pengawas ialah Prefect Room(PR).
"Nothing.I just want you with me."balas Farisya dengan manja sekali. Afiq dan Airiel yang berada disitu rasa nak termuntah pula. Kenapalah Flora dipindahkan ke sini?, tanya hati Afiq.
"Weh, Zim. Kau ada baldi tak? Nak muntah lah der"kata Afiq sambil buat buat muka nak muntah.
"Tak adalah der"balas Hazim. Dia tahu sangat yang Afiq sengaja buat begitu kerana mahu sakitkan hati Farisya.
"Sorry.I have something to do."kata Hazim.Memang dia cukup geli dia Farisya katakan begitu.Dia rasa rimas sebab Farisya dimana dia berada dekat situ jugalah Farisya tu ada.
"Hai.Kat bilik pengawas pun nak buat drama ke,Cik Farisya Kaisara?" kedengaran suara perempuan yang datang dari arah pintu.
"Hishh.Kacaulah perempuan ni."perlahan sahaja suara Farisya.
"Jangan ingat aku tak dengar ye.Girl cari detail about the criminals"kata perempuan itu.Perempuan itu ialah Iana ,the leader of The Witches . Hanya dia yang mampu menundukkan semua pelajar ini.
"Baik,bos"balas Qaisara,Lily dan Flora serentak. Mereka tersenyum senyum.
"Beb.Nak makan kaki ke nak makan computer ni?"Kata Iana .Bergurau.Ala biasalah tu gurau gurau manja. Ketawa mereka bergema di PR.
"Sorry.Sorry.Okeylah jom girls."Kata Flora.Iana ni tak boleh jangka .Nanti betul betul dia baling.Nangis beb.
"Bagi kita orang tengok kejap."kata Hazim.
"Tak boleh"ringkas sahaja kata Iana.
"Alaa.Bak lah sini"kata Hazim
Tiba tiba...
"Tengku Iana Aeka dan Tengku Daniel Hazim sila pergi pergi ke bilik Principal sekarang"kedengaran suara dari corong speaker
"Bae.Aku pergi kejap tau"kata Iana sebelum melangkah keluar.
"Okey."
"Pastikan data yang betul ye Honey honey sayang sekalian"
"Yeye"
"Weh.Aku pergi kejap tau.Airiel tolong sambung kerja aku"kata Hazim.
"Engkau.Buatlah sendiri"balas Airiel.
TO BE CONTINUE.
YOU ARE READING
Our Moment:Full Of Episode✔
Teen FictionJika difikirkan balik seperti satu cerita yang sangat complicated. Macam dalam drama atau novel. Ia seperti satu kehidupan milik gadis jepun kacukan Melayu korea. Tengku Iana Aeka. Sebaris nama yang cukup membuatkan seseorang rasa selesa seketika...