"HOI!"
Lyssa tersentak.
"Kau dengar tak?" Sergah seorang Lelaki, Berpakaian T-shirt polos Dan Short pant paras lutut. Rambut Hitamnya yang Serabai hampir Menutup mata cantiknya. Itu Azraf, Abang keduanya.
"Dengar,Abang Raf nak apa?" Tanya gadis itu. Masih lagi dengan Nada Sopan.
Beberapa keping Dam [MATA WANG DI STALLERIA] Dicampak ke kaki Adiknya,Lyssa memandang hairan.
"Pergi beli aku Ice cream."
Lyssa menunduk mengutip Dam. Dam dimasuk ke dalam poket. Tapi..
"T--Ta--Tapi Ribut Salji di luar tu, Abang." Tergagap Lyssa Dibuatnya Apabila melihat Muka Bengis Azraf.
"Peduli apa aku? Kalau kau mati lagi..." Muka Didekatkan Dengan Telinga Adiknya
"...baik" Sambungnya, Dengan Senyuman Sinis. Muka Lyssa Berubah.
"Apa Salah Lyssa, Abang? Apa Yang Lyssa dah Buat Dekat Abang? Sampai Abang Layan Lyssa macam ni?" Entah Kenapa Soalan Yang sudah lama dipendam, terkeluar. Lyssa Mengetap Bibir. Kalaulah Boleh undur masa...kalaulah, Sumpah Dia Takkan Cakap ayat itu.
"You don't deserve it to know, Just Follow my order. And Now,Please.Go!Selagi Aku boleh Control." Azraf mengetap rahangnya. Cuba menahan rasa Marah Yang menggelegak. Dia bukan lelaki yang Suka Mendera Wanita, lagi-lagi adiknya.
Lyssa menurut. Baju berhoodie yang dipakainya ditarik menutupi rambut silver miliknya.
Sebaik keluar terasa badannya terdorong ke belakang akibat ditiup ribut salji tapi kalau ini yang mengelokkan hubungannya dengan abangnya, dia rela. Walaupun dia yang akan terluka.
Lyssa meredah ribut salji perjalanan ke kedai memakan masa lebih kurang setengah jam. Diorang pun jarang keluar rumah sebab Ayah selalu beli banyak barang keperluan serentak, Jadi tak ada motif dia nak keluar.
●●●●●
"ABANG!!!!!" Jeritan maha hebat dari Lyssa. Beg plastik yang berisi Icecream terlepas ke lantai.
Terbuntang matanya melihat Azraf dan seorang perempuan sedang bergelak ketawa. Bukan Setakat itu, Malah perempuan tu dengan selamba Badak duduk atas riba Azraf.
Mereka berdua tersentak. Dan Spontan mereka berdiri dengan muka pucat. Terutama sekali Azraf.
"Apa Abang buat ni?! Kalau Ayah balik macam mana?" Soalnya Cemas.BBukan dia tak tahu perangai Ayahnya pantang betul anak-anaknya membawa masuk wanita dalam rumah ni selain keluarga.
"Kau menyibuk apasal?!" Tengking Azraf . Dia merengus marah .
"Nanti Ayah marahlah !"Ayahnya kalau mengamuk. Fuhh! Tak Sanggup nak tengok.
"Bukan urusan kaulah! Lagipun orang tua dan abang kesayangan kau tu tak akan balik sini! " Ujar Azraf sambil ketawa.
"Apa maksud abang?"Sumpah dia seram dengan Azraf.
"..Aku dah bunuh Diorang "Azraf tersenyum sinis. Selamba.
"Apa abang buat ni hah?! Mana Ayah dan Abang?!" Lyssa kalut memandang Sekeliling. Hampir Segenap ruang diselongkarnya Sebelum Azraf Mencengkam lengannya.
"Apa yang penting aku nak kau tinggalkan rumah ni! berambus! Atau Kau mangsa aku. Choose"
Dia kena tahu bagaimana ayah mati tapi pilihan pertama pun penting. Siapa Azraf ni?
"Apa Raf? awak bunuh ayah dan abang kembar awak?"soal perempuan itu Tenang,tapi Tangan dan kakinya tampak menggeletar.
"Awak jangan sibuklah,Qisya."Azraf membalas mendatar.
"B--But I'm your girlfriend!"Naik seoktaf suara Qisya,kalau dia tahu perangai teman lelakinya macam ni!
"Aku.Kata.Jangan.Nak.Sibuk.
Urusan. Aku. Qisya !" Jerkah Azraf satu persatu.Bahu Qisya terjongket.
"Tapi perbuatan awak bahaya!Saya tak nak awak kena tangkap!"Qisya masih tak mahu mengalah.
"Qisya!please!saya tak nak luka kan awak.."
Lyssa hanya memerhati drama sebabak dihadapannya.
"Kalau macam ni lah perangai awak!saya menyesal terima awak jadi boyfriend saya!!"
"Huh? Menyesal Terima Aku? Ada Aku kisah?! Tak--Tak! Saya sayang Awak.. Qisya! Aku mesti bunuh kau!hahaha...Qis..lari!bawa Lyssa sekali!"Darah mula keluar dari mata Azraf.
Qisya dan Lyssa berpandangan. Takut.
Qisya mahu menghampiri Lyssa berdekatan pintu tapi senjahan daripada Azraf menghentinya.
Qisya terjatuh dan Azraf menindihnya dan mula memakan tangan Qisya. Qisya meraung-raung. Darah memercik Di segenap ruang.
Lyssa terkedu.
"Kak Qi..Qisya?!"
Lyssa menghampiri Qisya tapi matanya dan mata Azraf bertentangan.
"Kau mangsa aku lepas ni!"Azraf memandang Qisya yang sudah Tinggal Kaki sahaja kemudian memandang Lyssa, lama.
Lyssa mengamati pandangan mata itu.
Pergi!tinggalkan rumah ni!nyawa kau dalam bahaya!pergi!!
Tergaman Gadis itu, tubuh Qisya yang hanya tinggal tulang dipandang simpati. Lyssa berlari keluar dari rumah tanpa menoleh lagi.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦