¦11

3.2K 192 4
                                    

"ELY kaki awak okay ke?Sakit lagi?"soal Lyssa sebaik sampai Dirumah, Dia melabuhkan Punggung diatas Sofa. Diikuti Ely.


Ely menggeleng perlahan.Well, diakan Healer? Setakat Luka Macam itu je. Hujung jari Sahaja!

"kalau sakit bagitahu"Ujar Lyssa.

"Aku rasa Kau Lupa sesuatu"

"Apa?"

"Aku healerlah! Tak ada apa-apa pun"

Lyssa tersengih. Macam mana boleh lupa!

"Err..Lyss"

"Hmm?"

"Err..Fella dah balik ke? Dia Tak cakap apa?Dahlah kelas tadi dia tak masuk risau aku.." Ely mengsuarakan kerisau-annya. Baru aje mulut Lyssa mahu menjawab.

DUMM!!

Pintu bilik sebelah dihempas . Bilik Fella.

"Tu..dah balik." Jawab Lyssa

"Aku nak jumpa dia, Aku kena minta maaf. Semua salah aku ! Aku tak patut marahkan dia, Salah aku jugak sebab pecahkan kita jadi dua grup masa kat pekan. Ini salah aku! Salah aku Lyssa ! I’am the useless leader !kan?"Setitis air mata Ely jatuh. Lyssa menggeleng.

"Ini bukan salah awak, Fella dan Jann juga. Bukan salah sesiapa. Stop salahkan diri awak dan awak bukan ketua tak guna!Kalau awak tak guna,mesti group ni dah dibubarkan. Dan sekarang awak nampak group ni masih ada lagi kan?maknanya awak bukan ketua tak guna. Keep it in your mind"Lyssa memeluk Ely.

"T..Tapi aku kena minta maaf dengan dia.."Ely masih menangis di bahu Lyssa.

"Awak fikir dia akan maafkan awak begitu je?I guess no"

"W..Why?"

" Dia terasa dengan kata-kata awak semalam, Awak Jangan Risau. Saya Cuba slow talk dengan dia"

"bila?"

"Sekarang?"

●●●●●●●●

FELLA duduk di birai katil,  Pipi yang masih berparut disentuhnya. Ditampar pula,dah lah dua kali..Perit!

Perutnya masih tak diketahui oleh sesiapa kecuali Jann. Disebabkan rasa Sakit di perut mencucuk kembali Fella mengesot dan baring diatas katil.

Teringat masa kat pekan

I'm dead!

Fella dah kecut perut melihat Ely berjalan ke arahnya. Lyssa pula menghampiri Jann yang bersandar di tiang lampu.

"Jangan nak menyemak lah perempuan!ni antara kitaorang dan perempuan ni!"Marah si ketua.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now