¦43

2.4K 168 4
                                    

MEREKA Berlapan Memandang Sekeliling,  Mana Guardian worldnya? Tiada apa-apa pun. Takkan Dross Tipu kut.

"Mana Guardian World?" Tanya Riel.

"Kau ni tak menyabarlah!" Dross mendengus. Riel tersengih.

"I'm the Forest's Guardian, Dross" Sebaik Dross Berkata. Sebuah Pelindung Besi  yang Besar, Berkilat dan berbentuk Sfera muncul. Terpaku mereka berlapan.

"Ťhė Gõđ õf äłľ Ťhę Güàŕďíàñs, wîťh mÿ łöyàľťy, wîťh mÿ Błôóđ, wîťh mÿ hòñèštÿ,wîťh mÿ Śtŕūggłë ťô proťęçt ťhîś wôŕľď.Łèť mė îń.Õpęñ ÿòùŕ Přõťèçťóŕ. Šhôw mę ôüŕ bèãùtïfūł Wõřłď "

Pelindung Besi Itu terbuka diikuti 10 lapis Pelindung LutSinar dari dalam. Ada Satu Pintu Yang Besar terbuka, Dross masuk dan semua pelindung kembali tertutup .Terlihatlah Satu Dunia yang sangat indah. Ada lima Tanah Yang Luas dan terapung di udara.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
----------
Istana Guardian World
-------------------------------
-------------------
-----------
-----
--

(G. Fairy)
------------------------
--------------
-------
---

(G. Element )
------------------------
  --------------------
        ----------
           -----

                             (G.Animal)

                              ---------------------------
                                    -----------------
                                        ---------
                                           -----

           (G.Mermaid)
       -----------------------------
              -----------------
                  -----------
                      -----

Terpaku Mereka berlapan. Cantik, Dari tempat mereka berdiri  hingga ke Istana ada Sepasang Jambatan Gantung yang bersambung

Pasti Untuk Memudahkan Perjalanan mereka dari satu tempat ke tempat yang lain. Dross Pula Tersenyum,Sudah lama dia tak kesini. Masih Sama tak ada yang berubah. Dia memandang Satu-satu Muka Yang terpaku itu

"Welcome to Guardian World"

●●●●●●

"DROSS! Lama Tak Nampak" Tegur seekor Duyung Lelaki Yang bersandar DiBatu, Berjemur. Mungkin.

"Kau ni, Akukan Penjaga Hutan. Mestilah Kena duduk dalam hutan Je. kau nikan Berjemur je Kerja kau. Hangus baru tahu" Dengar je Suara Dross. Satu persatu kepala Duyung Muncul. Tak kira jantina dan Tak kira Umur. Semua cantik dan kacak!Senyum Terlakar dibibir. Semua duyung didalam air bertenggek di atas Batu.

"Dross!!!" Mereka menjerit Teruja.Dross Ketawa kuat.  Lyssa,Ives,Ely,Jann,Fella,Riel dan Olivea Turut tersenyum. Zash hanya Melihat.

"Macam-macamlah Korang ni. Pergi masuk dalam Air tu! Mampus Kang aku tak ada nyawa nak Bagi kauorang"

Duyung-Duyung itu Hanya Ketawa dan masuk kembali kedalam air. Cantik Berkilau ekor Duyung tersebut apabila terkena cahaya matahari.

Dross Berjalan Kearah jambatan, Naik ke Negeri Haiwan. Mereka berlapan sekarang duduk diatas Badan Dross.

Bermacam-macam jenis Haiwan ada. Makhluk-makhluk jadian juga ada.

"Wah, Dross ada kat sinilah!"

"Abang Dross makin besarlah sekarang"

"Kau Tumpang Siapa Tu?"

"Ye aku lah ni, Besar? Aku dah lama besar kot! Ni Diorang Nak jumpa permaisuri Sereene" Jawab Dross.

Dari Bawah sampailah Ke Pintu gerbang Istana Semua menegur Dross. Ceria Je muka Si Raksasa ni. So, Diorang Membuat kesimpulan, Dross Seekor Yang Friendly dan disukai semua Makhluk! Nampak je ganas tapi Baik hati sebenarnya!

"Permaisuri dah lama Tak keluar Istana, Aku sampai lupa Muka permaisuri macam mana" Jawab Dross Perlahan ada nada sayu dalam suaranya.

Sebuah Istana yang Besar tapi Suram, Cat Juga sudah merekah. Dedaun menjalar Disetiap Sudut luar Istana. Tiada Sesiapa pun walaupun seorang Pengawal!

Zash Menolak tangannya ke kiri, Pagar yang Berkarat itu Terbuka. Dia Masuk dengan Selamba.

"Eh budak ni. Main terjah je! Kau semua pergi Ikut Budak tu. Aku Boleh teman Korang dekat sini je." Dross Menjeling zash yang sedang membuka Pintu Istana pulak. Alahai budak ni!

"Hurm. Thanks Dross!" Ujar Lyssa sebagai Wakil.

Sebaik Dross pergi. Diorang Bertujuh mendekati Zash.

"Kenapa?"Ives menjongket kening

"Pintu ni kena sihir" Mereka saling Berpandangan. Permaisuri yang Sihir ke?





















A/N

Hey…HaI…Hoo👋😉

Sorry kalau hambar…Kurang Idea dah Sekarang😥

Oh ya…kalau ada Typo , tegur ye😀Takut saya tak perasan😌.Kalau nak tanya apa-apa about this Story…tanya Je, saya akan jawab walaupun lambat, Jangan Kecil hati lah ye😂

Sekian😂

Goodnight💞

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now