ELY mundar-mandir di ruang tamu, Tiada siapapun bersuara. Senyap sunyi. Ely mengalih pandangan ke arah Fella dan Jann.
"Fell, Kenapa kau guna kuasa kau tadi?" Ely cuba mengawal suaranya.
"Kau tahu kan peraturan kita? Dilarang guna kuasa di tempat public melainkan kau betul-betul terdesak. Kau ingat gelaran untuk kita berempat?" Ely berkata tanpa Nada.
Fella mengangguk.
"The silents and Mysterious group"
"Tahu pun! Dah Tahu group kita misteri, yang kau guna kuasa kau tu kenapa?!" Jerkah Ely.
Terangkat bahu Lyssa. Fella lagilah nak terkencing rasa, Jann hanya beriak biasa.
"A--Aku terpaksa guna kuasa aku S-se-sebab diorang tu biadap"
"Dia buat ape kat kau?"
"Dia langgar aku lepastu dia marahkan aku . Then aku marah lah dia pulak!Tapi aku Tak serang diorang pun . Member diorang start dulu"
" Dia tu siapa?"
"Leader grup diorang lah,grup apa entah"
"Whatever it is, kau kenal tak diorang itu Siapa?"
"T-Tak"Fella menunduk rasa macam banduan pulak.
"Diorang... no I mean,ketua diorang tu anak Lord Dalrish! Kau tahu apa yang dia boleh buat!"
Fella mengganguk perlahan,Ya dia tahu.
"Aku 100% sure yang lord akan cakap dengan En Abram! And the most important aku yang kena, bukan kau!Cuba kau bersabar sikit semasa berhadapan dengan Diorang! Diorang tu nakal!"Marah Ely kuat.
Fella mendengus. Dia bangun dari duduk. Perut dipegang, Tangan Yang berasa likat dilihat. Darah . Patut rasa sakit semacam je.
"Habis tu kau nak aku buat apa?!jantan tak guna tu yang biadap dulu!Tak boleh ke dia say sorry kat aku? Payah sangat ke?!Aku betul tak suka orang yang dah terang lagi bersuluh dia buat duk salah kan aku dah kenapa?!
At least kalau diorang say sorry okay lah ni tak!!Yang kau risau sangat ni kenapa?kau takut nak berhadapan dengan lord ke?!Ok fine!kalau dia datang kau panggil aku biar aku berhadapan dengan dia!!yang belagak sangat tu kenapa Lord je pun!bukan raja, nak melebih.
Macam dia pula menguasai magic world, puihh!! lagipun dia ada ke tak da magic world tak musnah lah sis!dah lah tua nak mampus.
Anak tak reti nak jaga! Anak yang biadap macam ni kau nak suruh aku sabar berhadapan dengan diorang?!pergi matilah!!!"Panjang lebar Fella menjerit barangan yang dibeli diambil kasar dan berlari ke biliknya sambil memengang perutnya.
Ely mengalih mata pada Jann pula.
"Kenapa kau tak halang dia Jann?"
"Tiada Sebab untuk aku halang Dia, Dia Buat benda Betul"Ujar Jann selamba dan berlalu ke atas.
Ely Terdiam.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦