¦39

2.4K 175 4
                                    

Lyssa memerhati Sekeliling. Sebuah Taman. Taman yang sangat Cantik!

"Bonda!" Seorang Budak Perempuan Mungkin dalam Lingkungan 6-7 tahun, Berlari ke arahnya.

Baru sahaja Lyssa nak mengelak. Budak Itu terus melintasi badanya. Terkaku terus dia! Tawa riang Dari belakang membuatkan Lyssa menoleh.

Seorang lelaki sedang mendukung bayi, Seorang Wanita sedang bergurau dengan Budak perempuan tadi.

Mereka Bergelak ketawa tapi tiba-tiba Datang Bayang-Bayang. Bayang itu ingin Mengambil bayi didalam Dukung Lelaki itu tapi Segera dihalang Dengan Kuasa Api yang muncul entah dari mana. Api marak melindungi Keluarga itu.

Keadaan menjadi Gelap dan Beberapa saat Cerah kembali. Lyssa memicit kepala Pening dengan Peredaran Masa yang tiba-tiba.

Kali ini Dia di dalam Sebuah bilik mewah. Ada pasangan Suami Isteri tadi Dan Seorang lelaki.Tiada Satu suara pun kedengaran kecuali

"Aku akan Lindungi Bayi ini dengan nyawa aku"

Pelik. Macam mana lyssa Boleh Tahu jantina Mereka sedangkan Lyssa tak nampak pun muka Diorang.

Keadaan Seperti tadi. Kembali Gelap.. Dan Satu Suara bergema di kepala

"Baca semua Buku Itu wahai Pewaris..

Engkau Mulakan..

Maka

Engkau Akan Akhirinya!"

Lyssa tersentak! Peluh sejuk didahi Dikesat perlahan. Mimpi apa ni?pintu bilik diketuk perlahan, Seorang Dayang masuk dengan Menatang Dulang berisi Salad Buah dan Jus. Dia meletakkan diatas meja diperhatikan oleh Lyssa.

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now