"LYSSA xandria william dan Selis Aurora. Diminta datang ke fight hall sekarang jugak..perlawanan akan bermula"
"Cauren diminta datang dan berkumpul di tempat anda.. Perlawanan akan bermula sekarang!"
Dua pengunguman dibuat oleh miss Valley.Tak sampai dua minit, Cauren sudah berkumpul.Lysssa dan selis pun sudah bersedia di bawah!
Gadis berambut coklat di hadapannya menunduk sedikit dan menghulur tangan.Lyssa juga menunduk dan menyambut tangan Selis.
"Haii..First time jumpa. Panggil Aurora je. Erm saya kelas Silver. Awak?" Sapanya Ceria.
"Hurm,Lyssa. Dari kelas Gold"
"Adakah peserta bersedia?"Tanya pengadil.
Lyssa dan Aurora mengangguk.
"Lyss..maaf eh kalau saya berkasar dengan awak"ujar Aurora.Lyssa tersenyum dan mengangguk.
"Sekarang kita musuh"Ujar Lyssa perlahan.
"1....2..... And 3! Go!!"Jerit pengadil
Aurora memulakan serangan dahulu. Ais yang tajam dihalakan ke arah Lyssa.Lyssa mengeluarkan pedang dan potongan Ais tajam itu ditangkas dengan mudah!
Pedang Ais Aurora yang tersisip di pinggangnya terjatuh..Aurora masih tidak perasan!Lyssa menghampiri Aurora..pedang Ais dikaki Aurora dijongketkan dan tangan pantas mengenggam kemas pedang.
Lyssa menyisipkan pedangnya dipinggang. Pedang ais ditangan dipegang kemas!Aurora tersentak! Apabila melihat pedangnya di tangan Lyssa lantas dia Mengeluarkan kuasa tanahnya.
Tanah yang dipijak terasa bergegar!Lyssa bersediaMuncul beberapa figura Raksasa tanah Pedangnya di kanan dan pedang ais ditangan kiri.
Lyssa berlari laju dan melompat dari satu ke satu figura raksasa. Pedang dilibas ke kepala dan ke tangan raksasa!
Semua figura Raksasa sudah habis terpotong!
Lyssa berlari dan membuat dua pusingan di udara dan kedua pedang di tangan ditikam ke dada figura raksasa terakhir! Dan raksasa tanah hancur berkecai!
Pedang Ais dilempar ke tanah!sejuk!!
Rupanya Aurora merendahkam
Suhu Pedang!Aurora tersengih
Aurora berlari ke arah Lyssa, Tekak Lyssa disentuh semasa melintasinya!
Tegak bulu roma Lyssa. Terasa aliran arus di dalam tubuhnya mencanak naik ke kepala
Elektrik? Hurm I see..Ais dan Elektrik kuasa Aurora!bahaya! Aku ada pedang besi. Pedang besi dan Elektrik mana boleh bersentuhan! Nanti aku pulak yang kena elektrik! Hurm..buat masa nih mengelak je dulu! putus Lyssa dalam hati
Beberapa minit berlalu. Tapi tiada tanda-tanda Dua orang perserta mahu mengalah. Bahkan tiada yang terluka pun!
'Guna kuasa Air kau!'
Saya tak pandai lagi lah guna kuasa air! Balas Lyssa
'cuba lah dulu!'
Tapi Javv Saya nak buat apa?takkan tetiba nak guna kuasa Saya? Terkejut lah diorang!Balas Lyssa geram. Pedang Ligat menangkis Serangan Aurora
'ye tak ye jugak..hurm..hah! Kau buat pedang Air! Tapi kau mesti elak kalau dia buat Serangan Elektrik!'
Lyssa tak membalas. Macam mana nak seru pedang air!!!!!!
Pedang ditangan hancur dan muncul sebilah pedang Air..jenis Lut sinar dan nampak air didalamnya!
Ternganga Lyssa dan Aurora dengan pertukaran pedang yang tiba²
Tanpa berlengah Lyssa menyerang! pedang terkena di pipi Aurora dan pipinya terguris!
Aurora mengesat darah di dipipinya dan dijentik ke mata Lyssa!
Lyssa terkelip² Tanpa sengaja pedang Air terkena betis Aurora! Dan Aurora terduduk
Aurora mengarah tangannya ke arah Lyssa. Ais dan Elektrik 'berlumba' menuju ke arah Lyssa!
Lyssa terdiri kaku, tangan menutup muka
"Tanniah kepada Lyssa Xandria!Round Ke 5!"Jerit mrs Valley
Tepukkan tangan bergema
Lyssa terkaku tangan perlahan dijatuhkan dari muka
Lyssa memandang sekeliling..kenapa? Sebelum Terpaku kepada Aurora yang sedang dibantu oleh para Healer
Aku...Aku buat ke?
Melihat Lyssa kaku di bawah. Ely berlari turun dan menarik Lyssa. Tubuh itu dipeluk!
"Congrat lyss!"
Lyssa mengangguk. Blur
"Dipersilakan giliran ke 6 Fella Aura Freddiyian dan Zarish stephant!"
Selesai je perlawanan Fella ,Kini, nama Olivea pula diseru.
"..Dijemput wizard Olivea dari kelas gold! Dan lawannya Ian liqeud dari kelas kristal!"
Olivea tersentak dan melangkah turun. Hati yang berdebar-debar cuba ditenangkan.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦