¦40

2.5K 177 3
                                    

"UNTUK membuka Pelindung ni, Kita Perlu Orang yang ada Element Asas, kita ada 11 Tapi Tolak 3" Zash memandang Satupersatu muka dihadapannya.

"Siapa?"

"Xandria. Dia masih lemah dan Jann, Kita tak boleh bazirkan tenaga Dia. Kita perlukan Tenaga Dia Untuk buka medan Teleportasi. And Yes,Olivea Too, She' s wizard" sambung Zash Lagi.

Mereka mengangguk faham.

Sedang Mereka Berbincang, Seorang Lelaki Berlari kearah mereka dengan Riak panik. Terus Mereka Bertujuh berdiri.

"Yes, Alder?"

"Lord..Lord Shaz!Dia.." Alder tercungap-cungap. Letih berlari Dari Bandar ke Istana. Tangan Bertongkat dilutut.

"Mana Dia?" Zash seakan faham, Dia berdecit perlahan.

Belum Sempat Alder nak menjawab. Bunyi bising dipintu Gerbang mengalih perhatian Mereka. Lord Shaz dan Konco-konconya Berlari Kalut kedalam Istana. Ngauman entah dari mana bergema .

Seekor Binatang berupa Kala Jengking dan berbulu Seperti Kucing membuatkan penduduk didalam Istana Ketakutan. Keluhan Kuat dari Zash membuatkan Rakannya menoleh hairan.

"Kenapa?" Soal Olivea.

"Tremoe. Bulu dia beracun, sekali Sentuh terus mati" Ternganga terus yang lain sebaik mendengar penjelasan Riel.

"Korang Jaga Penduduk, Biar aku settlekan Tremoe" Sempat Zash Menjeling Lord Shaz, Lord Shaz mengalih pandangan bila bertentang dengan Mata Zash.

Satu Corak Magik muncul dibawah tapak kaki Zash dan Tremoe. Zash Memejam Mata.

"Dengar Semua! Hari ini Kita Akan Pergi Kesetiap Bandar dan Gali Semua tanah! Kalau terjumpa Benda pelik cepa--" Kata Lord Shaz Terhenti apabila Seekor Tremoe Sebesar Pokok Tua muncul Dari tanah yang dikorek mereka.

"Serang!!"  Ahli Keselamatan Terus mengeluar Pedang dan Kuasa Tambahan masing-masing.

Bommmm!!

Tremoe itu Terjatuh Ketanah. Mereka bersorak Gembira sebelum Salah Seorang Menjerit dan Menunjuk kearah Seekor lagi Tremoe sebesar Bukit memandang dengan Pandangan Membunuh. Dia mengaum kuat.

Pedang ditangan terus hilang.

"Apa kau nak?"

"nyawa..." terdengar balasan Dalam Kepala Zash, Telepati.

"Mana Anak kau?"

Tremoe dan Zash bertentang Mata, Dimata Zash terbayang seekor anak Tremoe yang Nyawa-nyawa Ikan. Dia Mengeluar Sedikit Tenaga dan Disalurkan Ke bayangan itu. Lama. Baru anak Tremoe itu kembali berdiri. Zash Mengeluh Lega apabila Tremoe itu Beredar.

"Terima Kasih"

Semua didalam Istana ternganga melihat Tremoe Pergi tanpa sebarang Pergaduhan. Masing-masing memandang kagum kearah Zash. Zash Seperti biasa, Dingin.

Zash Mendekati Lord Shaz.

"Kau buat apa tadi?"

Lord Shaz dan Ahli keselamatan Krisol World yang lain sudah Pucat. mereka Saling berpandangan.

"Bukan aku dah Bagi amaran?" Suara Tenang sedikit Dingin dan senada Buat Lord Shaz Kecut Perut.

"A...Aku nak cari.. Apa yang ada dalam Tanah sehinggakan Kristallen World boleh Tahu Gelombang itu Dari mana" Jawapan Lord Shaz buat Ives,Olivea,Riel,Jann,Fella,Ely Terlopong.

Zash Menghiraukan dan Berlalu pergi diikuti yang lain kecuali Ely . Dia memandang Lelaki itu dari atas hingga ke bawah.

"Silly old man"Kata Ely.

●●●●●

LAPAN Orang remaja Berdiri di Pintu Gerbang Istana. Pedang Ditangan mula mengeluarkan Aura Element Utama mereka. Kelapan-lapan Pedang dicacak Ketanah. Mereka berundur setapak kebelakang.

Tanah Bergegar.Pedang Pada mulanya Bercahaya,semakin Malap dan Tercabut dari Tanah. Mereka melakukan perkara yang Sama berulang-ulang sehingga Tiga penduduk Krisol itu melutut ketanah.

Selagi World Protector tak terbuka selagi itu Tenaga Akan diserap. Mereka Masih lagi mencuba tapi  Tidak Berhasil.

"Use all your energy and Control Your Sword."

Mereka menurut. Tangan menala kehadapan. Mengawal pedang supaya kekal Terpacak. Muka sudah Berkerut habis!

"Asal Susah sangat ni?" Keluh Riel. tangannya masih terhala kedepan tapi macam Ada tenaga Luar menolak Balik.

Tiba-Tiba satu Pedang Terpacak Bersama Kelapan-lapan pedang itu serentak dengan Sepasang Tangan mengeluarkan Element Tanah. Dia berdiri disebelah Zash. Zash melirik sekilas. Senyuman sinis Terukir dibibir nipisnya

"Aku Tolong"

LYSSA XANDRIA Where stories live. Discover now