"QUEEN dah Sedar, Bolehlah nak--"
Belum sempat dia nak Habiskan Ayat, Diorang dah Berebut masuk ke dalam bilik Mewah itu. Terlopong Ely. Adab kat mana weh?
"Ly, Awak buat apa lagi?" Lyssa muncul disebalik pintu.Tangan Ely ditarik masuk, Ely menurut. Masuk je dalam Bilik Queen, Lyssa dah tolong tutup mulut Ely.
Zash bersandar di balkoni Bilik manakala yang lain Elok je Mengelilingi Wanita Anggun itu di atas katil, Mengeluh panjang Ely. Dia Duduk disebelah Lyssa diatas Sofa.
"Saya Zash. Tu Ives, Fella,Riel,Olivea dan Jann. Kat sofa Tu Elisha dan Lyssa" Perkenalan yang kalau boleh nak ringkas lagi daripada Zash.
"Beta, Sereene Ashlie"Queen Sereene menoleh Ke arah Pintu Bilik.
"Tu Suami beta Jame Ashlie" Queen Sereene ketawa. Automatik yang lain turut menoleh kearah Pintu tapi Tiada sesiapa pun. Fella yang paling penakut sudah mengengam Cadar katil. Dah lah dia duduk disebelah Queen!
Tiba-Tiba Ketawa Queen Sereene menjadi ketawa mengilai.
Dan sekarang Sumpah Diorang Dah meremang bulu roma.
●●●●●●
"SUMPAHAN?!"
Ives tampar Kepala Jann. Mengaduh mamat tu. Sakit,gila!Ely,Riel,Zash,Fella dan Lyssa hanya memandang kosong.
"Ye Jann, Sumpahan" Sampuk Olivea malas.
"Kenapa sumpahan?"
"Manalah kitorang tahu, Itu rahsia Queen" Sekali lagi Olivea Menjawab dengan Malas soalan Jann. Jann buat muka menyampah.
"Istana ni dah kena sumpahan, Kita kena Cari sumpahan apa terkena dekat Queen. Sampai dia boleh nampak Suami dia. Dan betul ke Queen bunuh Suami dia" Kata Zash. Dahinya yang tak gatal Digaru perlahan.
"Siapa yang tahu? Bukan ke ni rahsia Queen je" Tanya Lyssa. Zash memandang Lyssa.
"Ada..."
●●●●●
PEDANG Terjatuh ke lantai apabila sepasang tangan memeluknya dari belakang. Lyssa menoleh dengan muka Terkejut...
Seorang Lelaki, bermata dan berambut berwarna Emas. Dalam persalinan baju yang pelik. Seperti Otheo.Tapi lebih pelik!
[OTHEO→ Seperti Gaun tapi bukan Macam Gaun yang perempuan Pakai. Kembang dia macam gaun. Lepastu diluar pula Disarung dengan Baju Besi(Faham...?) ]
Belum sempat Lyssa nak menjerit.
"Aku Javv"
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦