"SAKIT lagi ke?" Soal Lyssa kepada Elisha Farzarhad aka Ely. Seorang gadis Cantik yang terperangkap dalam amukkan Raksasa tadi. Samalah macam dia .
"Tanya soalan tu tolonglah cerdik Sikit. Kalau aku kata bodoh,marah." bengang Ely, Sakitlah!
"Kau tak ada rumah ke? Selalunya cerita Orang lain mesti Kalau Ada orang cedera dia Bawak balik rumah dia. " Sambung Ely , Lyssa Disebelahnya Dikerling. Lyssa Mencebik. Eh,mujur dia tolong je. Nak demand lebih-lebih pulak.
"Ada, Tapi.."
"Tapi?"
Lyssa terus bercerita dari A→Z.
"Ouh" komen Ely.
"Ouh?" Bingung Lyssa. Panjang dia cerita! 'Ouh' je?
Buku berkulit coklat dari Poket Beg dibawa keluar. Anak Mata Hijau Itu Bergerak dari kiri ke kanan dari bawah ke Atas. Laju!
"Shadow Beast! Abang Kau Kena kawal dengan Shadow beast!" Jerit Ely tiba-tiba.
"Saya Tak faham. Shadow beast?"
"Okay , Shadow beast ni Makhluk pemakan manusia apabila kita dalam kemarahan melampau Shadow beast ni akan control dan mula mengumpan manusia sebagai makanannya. Apa dah perkataan yang sesuai.. urmm, Hah! Ambil kesempatan. Oh ya!Apabila dikawal mata akan berwarna gelap atau Merah pekat..
Black Monster pulak jenis yang suka akan darah. Semua darah dia minum. Suka buat kacau,suka buat manusia terseksa aku pun tak Faham dengan binatang ni. Actually banyak lagi binatang yang mengerikan yang kau belum jumpa. Tapi..aku pelik lah.." Panjang lebar Ely menerangkan. Buku Yang dibaca terus ditutup dan dimasukkan kembali kedalam beg.
"Awak pelik apa?"
"Prison underworld."
"huh?"
"Sepatutnya mereka terkurung di Prison Underworld di magic world. Haish,'mereka' pun tak jaga Elok-Elok!" Ely berkata perlahan tapi masih didengari Lyssa.
Lyssa seperti dapat menangkap sesuatu . Dia bangun dari duduk.
"A..Awak dari Magic World?"
Ely Mengangguk, Tak terkejut langsung.
"Memandangkan kau dah tahu aku dari mana,kau kena ikut aku." Ujar Ely dan menarik Lyssa kembali duduk.
"No!tak perlu kot,saya boleh duduk kat dunia ni", Tolak Lyssa.
"No Way,Girl! Kau kena ikut aku, lagipun kau tak ada rumah. Kan?, Kau nak ke mana? Takkan nak tidur atas bangku ni?"
Lyssa diam.
"Tapi awak masih sakit"
Ely Mengguling Anak matanya. Tangannya mengeluarkan cahaya kehijauan dan dilekap ke dada.Luka-luka mula hilang,Tubuhnya kembali seperti biasa. Tiada calar langsung.
"H--Healer?"
Ely mengganguk seraya bertanya.
"Macam mana kau tahu pasal kuasa ni?"
"Saya baca dalam satu buku ni, Tapi Tertinggal kat rumah. Kalau kuasa Awak healer kenapa Awak tak sembuh kan je diri Awak masa dekat semak tu?" Lyssa mengeluh,Haih Ely ni... Susahkan dia je pergi cari ubat. Sudahlah diserang tapi still kedekut!
"Aku lemah lah masa tu..dan kuasa aku ada tiga. Healer,tumbuhan dan melody."
Lyssa memandang kagum.
"Lyss, Ermm. Boleh kau bangun tak?"
Lyssa berkerut tapi diikut juga.
Sebaik Lyssa bangun Ely terus pukul Lyssa di bahagian bahu dan tengkuk. Lyssa terkulai layu .Pengsan.
Ely mencempung tubuh Lyssa. Dia melihat sekilas wajah Lyssa dan mengeluh perlahan. Mata dipejamkan.
"Teleport to Magical World"
●●●●●●●●
TOK.TOK.TOK
"WOI! Pergi buka pintu tu!"Terdengar Suara lelaki mengarah.
"Ish!Asyik aku Je,kau tu buat apa?!" balas Lelaki lain pula.
"Haih!korang ni" Rungut seorang gadis dan kedengaran tapak kaki. Beberapa saat pintu terbuka.
"Hey Ely" Ujar gadis tu seraya menarik Ely masuk. Pintu ditutup kembali.
"Thanks Fella"
Fella mengganguk.
"Anak siapa kau bawak balik ni, oit?" Tanya Jann Elderforn yang bersandar di sofa.
Ely menghiraukan. Dia menghampiri sofa dan membaringkan tubuh Lyssa.
Fuhh! Sakit belakang aku!rungut Ely dalam hati dan mengambil tempat di sofa yang berlainan.
Jayden Eristem mengalih pandangan ke arah gadis yang baru diletakkan bersebelahannya. Hmm cantik.
"Anak sapa ni?!kau tak jawab lagi soalan aku!"Marah Jann. Sakit hatinya dipalaukan.
"Banyak tanya lah kau ni! Biarlah Ely nak rehat dulu!"marah Fella.
"Takpa.. Fell,Ni tak ada anak sapa..nama dia Lyssa Xandria just call her Lyssa..Pengetua high school ni suruh aku cari Lys aku tak tahu kenapa..That's all" Terang Ely.
"Haih!letihnya.." Sambung Elym
"Err..Ely hmm kau nampak penat,kalau macam tu biar aku jelah yang Angkat Lyssa"pelawa Jayden.
"Ohh ok juga. Bawak dia masuk bilik aku" Arah Ely. Fella dan Jann hanya memerhati.
Jayden mengganguk dan mengcempung tubuh kecil Lyssa dengan gaya bridal.
Tangga didaki. Pintu bilik Ely ditolak dengan kaki. Nasib baik Ely tak kunci bilik.Tubuh gadis itu dibaring diatas katil. Selimut ditarik sehingga paras dada, Jayden mengambil tempat di hujung katil berdekatan kepala Lyssa. muka putih itu ditenung.
Seperti baru tersedar Jayden berdehem lantas bangun dari duduk lalu keluar. Tapi dia berhenti di pintu, gadis itu dipandangnya lagi sebelum bibirnya mengukir satu senyuman.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦