"ARGHHHHH!" Bergegar Bilik Ely dengan jeritan Lyssa . Ceh, hiperbola!
Tubuh disebelahnya diterajang sampai tergolek jatuh ke lantai. Tubuhnya dibungkus dalam selimut.
"Woi ngok! Kau pahal?!" Jerkah suara itu seraya menarik kasar selimut yang membaluti Tubuh.
Wajah pucat Lyssa terus bertukar lega . Tubuh dihadapannya terus dipeluk.
"Ely!!Saya ingat kan siapa tadi"
"Aku yang patut takut!Kau tu tiba-tiba pergi terajang aku tu pahal?dah lah katil tu tinggi..lantai pulak keras!sakit belakang aku tau tak?!" Marah Ely. Dia menolak Lyssa perlahan.
Lyssa tersengih.
"Sorry..Sakit sangat sangat ke? Tapi, Ni Salah awak jugak!"
Ternganga Ely. Dia yang buat salah!salah kan aku jugak?
"Salah aku?"
"ha! Kenapa awak pakai Seluar lelaki ni? this's first time Saya pernah tengok orang pakai topi dengan Kaca mata hitam semasa tidur..Awak nak pergi camping?Vacation dalam mimpi? nak join juga! Pergi Vacation kat mana?Mesti dekat yang ramai Mat salleh dengan minah salleh kan..kan?"Lyssa ketawa perlahan.
"Aku tak tahu kau nak buat lucu atau pun tak,tapi kalau kau rasa nak buat lucu?It's not funny!"Ely be like 😒. Entah pape si Lyss ni?
"I'm just curious kenapa pakai..?"Jari Lyssa menunjuk setiap satu di tubuh Ely.
"It's My style..That's all"
"Itu bukan jawapan bagi soalan kau Lyss!Aku ada jawapan"Sampuk lelaki berambut hitam seraya berjalan masuk ke dalam bilik dan kerusi yang tersedia diduduknya.
Siapa lelaki ni?Boyfriend Ely ke?
"kenapa?"
"Jangan nak sibuk lah Jayden!"
"Dia pernah Nightmare sekali selepas tengok cerita hantu,Aku suruh lah Fella pergi tengok rupanya dia menangis!Ely kata dia macam terimbas balik..puas kitaorang pujuk. Jann punya idea yang boleh tahan 'cerdik' suruh Ely pakai Topi dan kaca mata. Jann kata kalau pakai sunglasses ni Ely tak kan pernah nampak and teringat hantu. Mungkin Ely selesa kut So dia selalu pakai Topi dan kaca mata tiap kali tidur"Terang Jayden
Lyssa diam, tapi peliknya!Pakai atau tidak bukan tetap terimbas eh?siapa nak tolong jawab soalan Dia?
Jayden seperti faham lalu tersengih
"Aku pun fikir macam yang kau fikir Lyss!Tapi tu normal bagi perempuan pelik tu"bibir dijuih ke arah Ely yang bermasam muka.
Lyssa senyum memandang Jayden
Jayden terpaku..
Mereka ber'eyes contact' beberapa saat..
Ely tersengih..Ada yang tangkap cinta ni!
"Ehem!"Ely berdehem kuat
Mereka berdua tersentak.Jayden menggaru dahi perlahan manakala Lyssa hanya diam.
"Err..aku keluar dulu eh"Pamit Jayden dan berlalu keluar dari bilik .
"memang suruh kau keluar pun"ujar Ely.
"Ly Boyfriend awak ke tu? Not bad..handsome."puji Lyssa,
Spontan Ely ketawa."Apa?betullah kan?"
"Apalah kau merepek ni!he's just my friend okay!No more than that!"
"ohh.."
" 'ohh'?'Ohh' je?!..Whatever! Hmm Lyss kau tahu tak kau dekat mana sekarang?"Tanya Ely. Perlahan.
"hmm..Stalerria lah" Terkerut dahi Lyssa.
"Kalau aku cakap bukan dekat Stalerria..Macam mana?"
"ohh mesti dekat mezxico kan! Rumah awak!" teka Lyssa. sebab negeri tu bersebelahan je dengan Stalerria.
Dia ni dah hilang ingatan ke apa?Desis hati Ely.
"Nope!Lyss kau ingat lagi ke masa kat stalerria.,kita duduk atas bangku..lepas kena serang dengan Black monster?dan kau teka mana aku tinggal.."soal Ely cuba untuk memperingatkan Lyssa yang hilang ingatan tiba-tiba.
Lyssa diam. mengingati. Lama baru terlintas;
Sepatutnya mereka terkurung di prison underworld dekat magic world? Haih mereka pun tak jaga baik-baik"
Prison underworld? Magic world?
"A..Awak dari magic World?"
Ely senyum dan mengangguk.
"memandangkan kau dah tahu aku dari mana, kau kena ikut aku"
Tak..Tak!Aku k..kat magic World?!!
"NO!!!!" Tubuh Lyssa rebah ke lantai .pengsan, panik terus Ely .Terus tubuh itu ditarik sehingga ke atas katil.
Fuhh! Aku dah kata semua ni akan berlaku! Ely menggeleng kepala.
YOU ARE READING
LYSSA XANDRIA
FantasyFormerly known as LKOE- LEGEND KNIGHT OF ELEMENTS ____________________________________ "Believe in yourself, because you are stronger than what you think" ×HIATUS ×NOT EDITED. ¦Serious talk cerita ni sumpah terabur¦